DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 15. kedd

Verseny nélkül veszített egy pontot az előnyéből Michelisz

Ez persze benne volt a pakliban, hiszen lassan három hónapja tudni lehetett, hogy az Audi fellebbezett a Vila Real-i kizárásaik ellen. Jean-Karl Vernay-t és Frederic Vervischt azért diszkvalifikálták Portugáliában, mert a turbónyomásuk átlépte a BoP által megengedett értéket. A fellebbezés azonban sikeresnek bizonyult, miután az Audi rámutatott: az FIA és a TCR-promóter WSC Ltd. mérési módszerei nem egyeznek meg. Így a pilóták visszakapták a helyezéseiket, s ennek Vernay esetén volt jelentősége, hiszen ő egy ötödik és egy tizedik pozícióval gazdadogott.

Mindez pedig Michelisz Norbertre is hatással van, mivel a harmadik Vila Real-i futamon így nem a kilencedik, hanem a tizedik helyen végzett hivatalosan. Ez pedig azt jelenti, hogy mivel Esteban Guerrieri nem szerzett pontot, Yvan Muller pedig Vernay előtt futott be, mindkét riválisával szemben egy pontot bukott az előnyéből a BRC Hyundai magyarja, így Norbi 15, illetve 16 egységnyi fórral várhatja a suzukai folytatást.

michelisz-vilareal-1

michelisz-polo-1

Verstappen a holland szurkolóknak: Ez hülyeség, ne csináljátok

Késett a Q2 kezdete a Holland Nagydíj időmérőjén, mert egy szurkoló bedobott egy narancssárga füstgránátot a pálya. A helyi szervezők már a hétvége előtt is felhívták a figyelmet arra, hogy ilyen nem fordulhat elő, az FIA hivatalosan megerősítette, hogy az eset után, még a Q2 kezdetét megelőzően a biztonságiak el is vezették a lelátóról a bűnöst, mindenesetre Max Verstappen kapott egy kérdést ezzel kapcsolatban a kvalifikációt követő sajtótájékoztatón.

„Ez nagyon hülye dolog. Tartani egy ilyen füstölőt még jó dolog, bár ott sem mindegy, hogy mennyit, a pályára dobni viszont egyszerűen hülyeség. Ha jól tudom, ki is tessékelték az illetőt. Szóval ne csináljatok ilyet, nem jó senkinek, kidobhatnak titeket, nem látjátok a futamot, számunkra pedig megállítják a munkát, mert veszélyes. Ne csináljátok” – mondta Verstappen a Formula.hu jelenlétében.

wo9obyuyjewkn0ed9ay7

fotó: Formula1.com

Eldőlt: Marquez részt vesz a misanói teszten

Néhány nap múlva visszatér a MotoGP-be Marc Marquez: a sorozat orvosi csapata fittnek nyilvánította a spanyolt, aki már a San Marinó-i Nagydíj helyszínén tartózkodik, így kedden motorra ülhet a misanói kollektív teszten. A nyolcszoros világbajnok két éve eltört jobb felkarcsontját nyár elején műtötték meg negyedszerre is, azóta folyamatosan jól haladt a gyógyulása és a rehabilitációja, nemrég pedig már a motoros edzéseket is engedélyezte neki az orvosi stábja. Mivel az aragóniai gokartpályán való körözése is biztatóan alakult, a minap a Repsol Honda közölte, hogy Marquez útnak indult Misanóba azzal a céllal, hogy részt vegyen az említett teszten, a mostani zöld jelzéssel pedig az utolsó akadály is elhárult az elől, hogy újra GP-gép nyergében lássuk a spanyolt.

A Honda már korábban is jelezte, hogy amennyiben olyan állapotban lesz, számítanának Marquez segítségére a teszten, a japán gyártó ugyanis minden eddiginél komolyabb gödörben van jelenleg, és 29 éves versenyzőjüktől azt remélik, hogy segíthet nekik kilábalni belőle. Azt egyelőre nem kommunikálta a csapat, hogy mindez azt is jelenti-e, hogy Marquez a két hét múlva esedékes Aragóniai Nagydíjon már a versenyen is rajthoz áll-e, ez vélhetően a teszten tapasztaltaktól is függ majd.

marquez-motogp-honda-teszt

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Wolff szerint Hamilton a pole-ért harcolt, de Perez hibája benne volt a pakliban

Nem tudott igazán nagyot domborítani a Holland Nagydíj időmérő edzésén a Mercedes, mert a végén Sergio Perez megforgása miatt sem Lewis Hamilton, sem George Russell nem tudta befejezni a második próbálkozását. Ők mentek a sor végén a saját döntésük miatt és végül erre fáztak rá, pedig Toto Wolff szerint a pole is elérhető volt Hamilton számára. Így sem elégedetlen, félmosollyal, bár meglehetősek szűkszavúan foglalta össze az eseményeket.

„Igen, nagyon frusztráló a helyzet, egy tizeddel előrébb voltunk Verstappennél és Leclerc-nél, szóval Lewis a pole-pozícióért harcolt. Előrébb volt, de nyilvánvalóan nem ez történt a végén. Checo nagyon nyomta neki, hibázott, az ilyenek megtörténnek. Elveszíthetjük a pole-t egy sárga zászló miatt, de amiatt is, hogy korábban megyünk ki, szóval mindig utólag tudni, hogy mi volt a jobb választás. Bármi lehetséges holnap, jó versenyautónk van, a második sorból rajtolunk, meglátjuk, hogy mire megyünk ezzel” – mondta Wolff az időmérőt követően. 

wolff

„Ki lehet esni műszaki hiba, motorhiba és Latifi miatt”

A nap aranyköpése az Alfa Romeo-csapatfőnök Frederic Vasseur-től származik, a francia a következőt mondta a csapatfőnökök szombati sajtótájékoztatóján Zandvoortban:

„A kieséseknél nincsen szerencse vagy balszerencse. Néha műszaki hiba, néha motorhiba, néha Latifi miatt történik” – viccelődött a csapatvezető a kétes hírnevű kanadaival, aki legutóbb Spában (teljesen szándék nélkül) Valtteri Bottas kiesését okozta.

Drága mulatság volt az Alpine-nak a CRB-hez fordulni

Miután az Alpine és a McLaren is állította, érvényes szerződése van Oscar Piastrival 2023-ra, a francia csapat az FIA szerződéseket felülvizsgáló bizottságához fordult döntésért: melyik istálló tarthat jogot az ausztrál fiatalra. Az Alpine veszített, emiatt pedig neki kell állnia a CRB-tárgyalás költségeit.

Az Alpine-nak saját költségein túl ki kell fizetnie a McLaren részét (230 ezer font), Piastri kiadásait (120 ezer font), a CRB költségeit (16 ezer svájci frank), valamint a négy döntőbíró honoráriumát: Ian Hunter 74 ezer font, Dr. Klaus Peter Berger 35 ezer font, Matthieu de Boisseson 37 ezer dollár, Stefano Azzali 34 ezer font díjazást számított fel. A CRB dokumentuma hozzáteszi, a testület tagjai 1000 fontos óradíjat számítottak fel.

A számla a különböző valutákat összesítve 530 ezer angol fontot tesz ki, ami átszámítva 240 millió forinttal egyenértékű. A CRB-határozatból nyilvánvalóvá vált, hogy Piastri szerződtetését az Alpine baltázta el tétovázásával, ráadásul a csapat egy kisebb vagyont is kifizetett azért, hogy ez napvilágra kerüljön – drága mulatság volt a csapatnak a Piastri ügy…

Kiteheti tartalékos posztjából Piastrit az Alpine

Furcsa helyzet állt elő azzal, hogy bár Oscar Piastri és az Alpine viszonya a Magyar Nagydíjat követő szerződésbotrány miatt megromlott, az ausztrál tartalék- és tesztpilóta kötelezettségeinek megfelelően a holland hétvégén, akárcsak előtte Belgiumban szokásos szimulátoros kötelezettségeit végzi a csapatnál. Jelenleg december 31-ig van érvényes szerződése az Alpine-nal, de könnyen lehet, hogy a csapat ezt felbontja, miután a szerződéseket felügyelő CRB döntésével nyilvánvalóvá vált, az ausztrál a McLarennél folytatja.

„Velünk van ezen a hétvégén, folytatja a szimulátoros munkát” – mondta a Formula.hu részvételével zajló szombati sajtótájékoztatón Otmar Szafnauer Alpine-csapatfőnök. „Már csak a mai és holnapi nap van vissza, hétfőn pedig összeülünk vele és eldöntjük, hogyan tovább. Hétfőn megszületik a döntés, de most nem akarok ezen gondolkodni.”

Piastri friss interjújában sem mondott hízelgő dolgokat az Alpine-ról, ráadásul értékes tudást vihet át a McLarenhez – érthető, hogy ez utóbbit az Alpine szeretné elkerülni, viszont a szerződésbontás valószínűleg azt is jelentené, hogy Piastri rövidesen munkába állna új csapatánál, ami szintén a riválist erősítené.

F3: Holland csapat győzött a holland sprinten

Caio Collet, az MP Motorsport versenyzője nyert a Formula-3 holland futamának szombati napján Juan Manuel Correa és Zak O' Sullivan előtt. Az első sorból az ART versenyzői, Correa és Grégoire Saucy indultak a tegnap megszerzett 11., illetve 12. helyeiknek köszönhetően. Saucy visszaesett a rajtnál, azonban Correa megtartotta helyét és mögé Collet érkezett meg, aki a magyar sprintfutamon aratott győzelmet.

A 4. körben a pole-pozíciós még vissza tudta verni a támadást, azonban egy körrel később már nem volt válasza a brazil pilóta próbálkozására. Ezt követően Correa mögött feltűnt Zak O'Sullivan is, azonban ő már nem tudott túljutni az amerikai versenyzőn. A negyedik helyet Jonny Edgar szerezte meg, az ötödik Saucy lett. A további pontszerző pozíciókért a bajnoki címért küzdő versenyzők harcoltak, a hatodik Isack Hadjar, a hetedik Victor Martins, a nyolcadik peidg a bemutatkozó Sebastian Montoya lett, aki körökön keresztül tartotta fel sikeresen Jak Crawfordot. A tizedik helyet Roman Stanek szerezte meg.

A pontverseny élmezőnyéből Oliver Bearman a 11., Arthur Leclerc pedig a 12. lett. A mezőny magyar versenyzője, Tóth László a 27. pozícióban futott be. A tabella továbbra is nagyon szoros, Hadjar 111 ponttal vezet, mögötte 108, illetve 105 ponttal áll Martins és Bearman. A negyedik helyen Leclerc 101, az ötödiken pedig Stanek 97 egységgel áll. A holnapi futamon az első helyről Zane Maloney indulhat Martins elől.

Kiderült, kik a legnépszerűbb versenyzők a MotoGP-ben

A nyáron nagyszabású közlemény-kutatást folytatott le a MotoGP a Nielsen és a Motorsport Network segítségével, amelynek főbb tanulságait Misanóban ismertették. Bár idén csökkennek a nézőszámok a helyszínen és a tv-ben egyaránt, a kutatás azt mutatta ki, hogy hűséges rajongótábora van a gyorsaságimotoros-vb-nek: a kitöltők 82 százaléka már legalább hat éve követi a sportot, s ugyanennyi százalékuk legalább 15 versenyt megnéz egy szezonban. A MotoGP-vel összefüggésbe hozott leggyakoribb öt kifejezés az „izgalmas”, a „versengő”, a „szórakoztató”, a „világszínvonalú” és a „kiszámíthatatlan” volt: a rajongók 94 százaléka szerint produkál izgalmas versenyzést a széria, 79 százalékuk pedig a világ legizgalmasabb versenysorozatának nevezte – ami persze érthető, elvégre rajongók töltötték ki a kérdőívet.

Persze talán az lehet a legérdekesebb, hogy mely versenyzők és csapatok voltak a legnépszerűbbek – főleg úgy, hogy a visszavonulása révén Valentino Rossi már nem volt választható opció. Az eredmények alapján a regnáló világbajnok, Fabio Quartararo a legnépszerűbb: a Yamaha franciáját 21 százalék szavazta az első helyre, de csaknem a voksok felében ott volt a top 3-ban. Marc Marquez lett a második: 19,8 százalék tette az első helyre, de csak 32 százalék az első háromba. A képzeletbeli dobogót Francesco Bagnaia tette teljessé (11 százalék választotta a kedvencének). A csapatok között szoros volt a verseny a Monster Yamaha és a gyári Ducati között: 1,4 százalék választotta el őket egymástól, a harmadik hely pedig a Repsol Hondáé lett. A pályák közül egyébként Mugellót (60 százalék), Assent (48) és Phillip Islandet (37) nevezték a legfontosabbnak.

quartararo-motogp-motorosok-1

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

F1-es időmérő és rengeteg más esemény szerepel a szombati programban

F1, F2, F3, MotoGP, MotoE, WRX és IndyCar: így áll össze a szombati menetrend.

Szombat (szeptember 3.)

9:55-10:40 MotoGP, harmadik szabadedzés (Aréna4)

10:25 Formula–3, első futam (13:10-től M4 Sport)

12:00-13:00 Formula–1, harmadik szabadedzés (M4 Sport)

13:30-14:00 MotoGP, negyedik szabadedzés (Match4)

14:10-14:25 MotoGP, időmérő (Match4)

15:00-16:00 Formula–1, időmérő (M4 Sport)

16:25 MotoE, első futam

17:00 Formula–2, első futam (M4 Sport)

17:06-18:00 WRX, elődöntők és döntő

18:00-19:00 IndyCar, második szabadedzés

21:05-22:15 IndyCar, időmérő

-00122035_020

fotó: dppi

Ricciardo egy héttel a Piastri-szerződés aláírása után állította, hogy marad a McLarennél

Az FIA szerződéseket elismerő szervezete pénteken hirdetett ítéletet Oscar Piastri ügyében, aki ennek értelmében a McLarennél fog debütálni 2023-ban. A CRB közleményében azonban volt egy érdekes részlet, miszerint július 4-én írták alá a felek a kétéves szerződést egymással. Ez azért hat meglepőnek, mert egyrészt ekkor még egy hónap választott el minket attól, hogy Fernando Alonso váratlanul elhagyja az Alpine-t és az Aston Martinhoz igazoljon, de ami ennél is fontosabb, hogy Daniel Ricciardo bő egy héttel később, július 13-án a közösségi oldalain posztolt arról, hogy biztosan maradni fog jövőre is a McLarennél.

Felmerül a kérdés, hogy az ausztrál nem is tudott róla, hogy már a Brit Nagydíj utáni hétfőn leigazolták a helyére Piastrit. A Sky Sportsnak nyilatkozta Ricciardo elismerte, hogy a pontos időpont új számára, de egyébként már előtte is sejthette, hogy másokkal is tárgyal a McLaren: „Hogy őszinte legyek, ezt a dátumot most hallom először. Nem vagyok tisztában az időpontokkal, és hogy mikről egyeztetett a csapat. De már az említett dátum előtt hónapokkal egyeztettünk ha nem is a jövőmről, de arról, hol tudnánk fejlődni, hogy jobb jövőnk legyen a csapattal. Szóval tisztában voltam vele, hogy zajlanak beszélgetések. Amit a csapat egyeztetett Oscarral, az nem az én ügyem. Ha ez a helyzet, akkor legyen ez, nem az én döntésem.”

Andreas Seidl, a wokingiak csapatvezetője még rövidebben kommentálta a látszólagos ellentmondást: „Nem fogok belemenni a Daniellel folytatott beszélgetéseink részleteibe. De ahogy már elmondtuk, végig nyílt és átlátható párbeszédet folytattunk vele, ez fontos volt számomra” – hangsúlyozta.

ricciardo-dppi-f1-2022

Az Alpine-nak is köszönetet mondott videoüzenetében Piastri

Pénteken végre eldőlt, hogy Oscar Piastri a McLarennél, nem pedig az őt az elmúlt években nevelgető Alpine-nál fog bemutatkozni 2023-ban a Formula-1-ben, miután az FIA szerződéseket elismerő bizottsága a wokingiakkal kötött kontraktusát találta érvényesnek. Piastri a bejelentés után rövid videót posztolt a közösségi oldalain, amelyben azért az Alpine segítségét sem hagyta szó nélkül:

„Üdv mindenkinek! Végre kijött a hír: 2023-ban a McLarennel csatlakozom a Formula-1-es mezőnyhöz. Hihetetlenül izgatott vagyok, hogy egy ilyen presztízzsel bíró csapattal érkezhetek meg a rajtrácsra, nincs kétségem felőle, hogy remek hely a pályafutásom kezdetéhez. Hosszú út vezetett idáig: 12 éve versenyzem, és mindig is ez volt az álmom. Szeretnék köszönetet mondani mindenkinek, aki támogatott az utam során, beleértve a kollégákat az Alpine-nál az utóbbi néhány évből. Valamint különösképp a családomnak, aki az elejétől kezdve jelentősen hozzájárultak a karrierem segítéséhez. Alig várom, hogy a papaja színeit képviselhessem, a legjobbamat fogom nyújtani, hogy a lehető leggyorsabb legyek és szerezzek néhány jó eredményt. Várom a munkát a csapattal és Landóval, és hogy rövidesen találkozzunk!” – fogalmazott a fiatal ausztrál.

Piros zászló az F2-esek és F3-asok időmérőjén is

Mindkét kisebb kategória időmérő edzését piros zászlók tarkították a Holland Nagydíj helyszínén. A Formula-2-ben először a bajnokság második helyén álló Theo Pourchaire ütközött a falnak a 3-as kanyarban, majd Jehan Daruvala hibázott négy perccel a kockás zászló előtt. A Formula-3-ban a Jenzer Motorsport versenyzője, William Alatalo miatt szakadt meg az edzés, aki ugyanott szenvedett balesetet, mint Pourchaire.

A Formula-2-ben a megszakítások nem zavarták meg Felipe Drugovichot, aki a belga futam után ismételten pole-pozíciót szerzett. A pontverseny élén álló brazil két tizeddel előzte meg Jack Doohant, akit Logan Sargeant követett. A holnapi fordított rajtrácsos versenyen az első helyről Drugovich csapattársa, Clement Novalak indulhat Marcus Armstrong elől. A balesetbe keveredő Pourchaire és Daruvala a 16., illetve 17. helyen végzett.

Az alacsonyabb kategóriában a piros zászló nem csupán átmeneti, hanem végső megszakítást is jelentett, ugyanis a baleset 44 másodperccel az edzés vége előtt történt, így az időmérőt nem indították újra. Az első helyet a múlt heti Belga Nagydíjon nagy balesetbe keveredő Zane Maloney szerezte meg. A második a pontverseny harmadik helyén álló Victor Martins lett, míg a harmadik helyezett Jak Crawford lett, aki az egyetlen PREMA-versenyző volt, aki be tudta fejezni a körét. A bajnokság éllovasa, Isack Hadjar a 6., a második Oliver Bearman a 14., míg a negyedik Arthur Leclerc a 20. pozicióból várhatja a vasárnapi rajtot. A korábbi Formula-1-es pilóta, Juan Pablo Montoya fia, a most bemutatkozó Sebastian Montoya a hetedik helyen, míg a mezőny magyarja, Tóth László a 30. helyen végzett. A szombati versenyt első helyről Juan Manuel Correa kezdheti meg.

Lezártnak tekinti a Piastri-ügyet az Alpine

Péntek délután az FIA szerződéseket elismerő bizottsága közzétette az Oscar Piastri-üggyel kapcsolatos döntését, miszerint az ausztrálnak csak a McLarennel aláírt kontraktusa érvényes, így a tavalyi Formula-2-es bajnok a wokingiaknál debütál jövőre az F1-ben. A vesztes fél, az Alpine rövid közleményben reagált: „A BWT Alpine F1 Team köszöni, hogy hétfőn összeült a CRB, és elfogadjuk a döntésüket. Részünkről lezártnak tekintjük az ügyet, a 2023-as versenyzői felállásunkat pedig később jelentjük be. Jelenleg a Holland Nagydíjra és arra koncentrálunk, hogy pontokat szerezzünk a konstruktőri negyedik helyért folytatott harcunkban” – írták. Érdekesség, hogy az említett helyezésért ugyancsak a McLaren ellen küzdenek a franciák.

A sajtóhírek szerint Pierre Gasly lehet az Alpine kiszemeltje, s már eleve inkább felé kacsingattak az utóbbi hetekben, függetlenül a Piastri-vizsgálat eredményétől: a CRB-üléstől inkább azt várták, hogy ha érvényesnek tekintik a szerződésüket, akkor esetleg anyagi kompenzációhoz juthatnak – erre azonban a mai döntés értelmében nem kerül sor.

piastri-dppi-2

A váltóhiba ellenére nem kap büntetést Verstappen

A Red Bull sebességváltója megadta magát Max Verstappen alatt a Holland Nagydíj első szabadedzésén, emiatt a világbajnok tíz perccel a gyakorlás kezdete után befejezte a munkát. Dr. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója azonban a Motorsport-Magazine-nak megerősítette: legutóbb Spában plusz sebességváltót is használatba vettek, mivel úgyis a rajtrács végére került Verstappen a rengeteg motorelem cseréje miatt, így most szabadon használhat másikat, nem kap rajtbüntetést Zandvoortban.

-00122035_096

fotó: dppi

Hamiltont és Vettelt is beidézték a felügyelők

Négy versenyzőt is magukhoz kérettek a versenyfelügyelők Zandvoortban: Lewis Hamiltont, Carlos Sainzot, Lando Norrist és Sebastian Vettelt is meghallgatták. A vád minden esetben ugyanaz volt: indokolatlanul lassan haladtak, vagy megálltak a pályán az első szabadedzés során. Összesen két esetről van szó, Hamilton Sainzot, Vettel pedig Norrist tartotta fel. Döntésről az FIA egyelőre nem adott hírt.

ham_11

fotó: dppi

Vettel a Formula-E-t kritizálta, felbőszítette a sorozat korábbi bajnokát

Korábban felmerült, hogy Formula-1-es visszavonulása után Sebastian Vettel a Formula-E versenyzője lehet, hiszen az elektromos sorozat látszólag egybevág a német környezettudatos eszméivel. A Zeit lapnak adott interjúban azonban nem túl hízelgő véleményt fogalmazott meg a bajnokságról:

„Nem akarok kabalafigura lenni, nem akarom az arcom adni valamihez, ami nem teljesen győz meg. Nem teljesen értem a Formula-E értelmét, az akkumulátortechnológiájuknak semmi közük nincs az utcai autókhoz. Nem segít a környezetnek, ha fosszilis üzemanyagokkal töltik az akksikat megújuló energia helyett” – mondta Vettel.

Ezzel pedig kihúzta a gyufát a Formula-E 2016/17-es bajnokánál, Lucas di Grassinál, aki megvádolta a négyszeres világbajnokot, hogy csak a pénz vezérli, sok zöld megnyilvánulása pedig színjáték.

„Ha Vettel nem akar a Formula-E-be jönni, az az ő döntése. Igaz, ez a második legjobban fizetett együléses széria a világon, de messze van az F1-es bérektől” – írta Twitterre a felbőszült Di Grassi. „Azt mondani, hogy a technológia kevésbé releváns az autózás jövőjére nézve… vagy azt sem tudja, miről beszél, vagy szándékosan próbálja megvezetni a közvéleményt. És/vagy az összes zöld dolog, amikor mostanában csinál – szemétszedés, kerékpározás – teljesen ’zöldre festés’, nem hisz benne valójában. Szereti vagy nem, támogatnia kellene a szériát.”

Öt drámai pillanat Hollandiából

Az F1 - szokás szerint - összegyűjtött az aktuális rendező ország eddigi versenyeiről öt emlékezetes pillanatot. Nézzük meg, mik voltak a Holland Nagydíjak legdrámaibb momentumai. A videó a képre kattintva tekinthető meg!

Külsőleg teljesen megújul az Audi elektromos Dakar-modellje

A négykarikás gyártó 2022-ben történelmet írt azzal, hogy elektromos autójával négy napot is megnyert a Dakar Ralin – még ha az erős összetett eredmény el is maradt a kiegyensúlyozott szereplés hiánya miatt. Második nekifutásra még komolyabban kell számolni az Audival: az egyéves tapasztalat mellett az elődjénél is ütőképesebb megújult versenygép áll a csapat rendelkezésére.

Az Audi RS Q e-Tron E2 aerodinamikailag teljesen megújul, a főtervező Axel Löffler elmondása szerint egyetlen karosszériaelemet sem hoztak át a korábbi modellről – ez jól látszik az összehasonlító fotón, ahol az előtérben látható az E2-es verzió. A légellenállás így 15 %-kal csökken, ami jelentős fegyvertény, a 170 km/h-s végsebességlimit ellenére is. A felszín alatt azonban nem változott az elektromos hajtás, valamint az ennek asszisztáló belsőégésű motor, az akkumulátort töltő, DTM-ből áthozott kétliteres turbóerőforrás.

A Holland Nagydíj első napja, misanói MotoGP: mutatjuk a pénteki programot

Kezdődik a Holland Nagydíj hétvégéje, közben pedig a MotoGP mezőnye is belevág a misanói munkába: íme a pénteki menetrend!

Péntek (szeptember 2.)

8:55-9:40 Formula–3, szabadedzés

9:55-10:40 MotoGP, első szabadedzés (Aréna4)

10:05-10:50 Formula–2, szabadedzés

12:30-13:30 Formula–1, első szabadedzés (M4 Sport)

14:00-14:30 Formula–3, időmérő (M4 Sport)

14:10-14:55 MotoGP, második szabadedzés (Aréna4)

15:00-15:30 Formula–2, időmérő (M4 Sport)

16:00-17:00 Formula–1, második szabadedzés (M4 Sport)

23:30-00:45 IndyCar, első szabadedzés

A hétvége teljes programja itt megtekinthető!

-00121028_360

fotó: dppi

Holland szimulátorpilótát igazolt a Red Bull, Verstappen elégedett vele

Rudy van Buren annak idején a McLaren World’s Fastest Gamer elnevezésű tehetségkutatóján aratott győzelemmel került be a köztudatba. Éveken át a wokingi csapatnál töltött be szimulátoros posztot, mellyel párhuzamosan a valódi pályán is versenyezni kezdett: idén a Porsche Supercup mezőnyének állandó tagja. A Holland Nagydíj előtt bejelentették, hogy „szimulátoros teszt- és fejlesztőpilóta” pozícióban csatlakozott a Red Bullhoz és honfitársához, Max Verstappenhez, aki elismerő szavakkal beszélt róla.

„Hosszú ideje ismerem már Rudyt, mindketten a Team Redline csapattal versenyzünk virtuálisan. Mostanában pedig a szimulátorban dolgozik, egy ideje már ott van nem hivatalos státuszban” – kotyogta el Verstappen a csütörtöki sajtótájékoztatón, melyen a Formula.hu is részt vett, hogy Van Buren már a bejelentés előtt munkába állt.

Sőt, a holland szimulátoros már el is sajátította Verstappen vezetési stílusát, amely nagy segítség a csapat számára a virtuális tesztek során: „Mint mindenkinek, neki is megvan a saját stílusa, de képes felvenni másét is, tisztában van vele, hogy az illető mit akar az autótól. Szerintem ezért olyan nagy érték számunkra a szimulátorban” – mondta a bajnokság éllovasa.