DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 14. hétfő

Jókorát csattant Michelisz versenytársa a Nordschleifén

A Zöld Pokol még szárazon sem egy leányálom, hát még csuromvizesen... Ezt a WTCR német hétvégéjén Fred Vervisch is megtapasztalta az első időmérőn, akinek az autója egyszer csak lecsúszott az ideális ívről, majd menthetetlenül megindult a szalagkorlát felé, és óriási erővel bele is vágódott.

 

Teljes NASCAR-szezont szeretne futni Jacques Villeneuve

Az idény korábbi szakaszában rajthoz állt a Daytona500-on Jacques Villeneuve, 1997 Formula-1-es világbajnoka pedig úgy készül, hogy jövőre teljes szezont teljesít a NASCAR Cup Seriesben. A most 51 esztendős kanadai 1995-ben megnyerte az Indy500-at és az IndyCar bajnoka lett, most pedig sok-sok év kihagyás után újra érzi magában a tüzet.

„Egyértelműen folytatni akarom a NASCAR-ban és még egy teljes szezont is teljesíteni akarok! Jelenleg elfoglalt vagyok a Canal+ tv-s közvetítéseivel, ezek sok időt elvesznek, emiatt nem ülök eleget versenyautóban. A terv mégis egy teljes NASCAR-szezon. Mindig szerettem ezt a sorozatot és az oválon való versenyzést is” – mondta Villeneuve a RacingNews365.comnak.

-00122028_340

fotó: dppi 

Carlos Sainz a Ferrari kollekcióját népszerűsítette a Milánói divathéten

Szeptember 26-án zárult le az idei Milánói divathét, ami a 2023-as tavaszi és nyári trendekről igyekezett képet adni az érdeklődők számára, a bemutatók között pedig az ismert divatmárkák mellett a Ferrari is képviseltette magát. A maranellóiak ugyanis saját kollekcióval álltak elő, amit egy igazán impozáns műsorral prezentáltak, a modellek még Charles Leclerc és Carlos Sainz versenyruházatában is végig sétáltak a kifutón. Az eseményen a spanyol pilóta is jelen volt, ahová az egyik frissen bemutatott ruhadarabban ment el. A képen látható pulóver egyébként limitált szériás darab, amit 550 euróért, vagyis durván 220 000 forintért szerezhetnek be a rajongók fekete és fehér színekben. A Ferrari a „Laza álmodozók” nevet adta legújabb termékcsaládjának, amely a hivatalos leírás szerint a szenvedély és az önkifejezés egy formáját testesíti meg.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Scuderia Ferrari (@scuderiaferrari) által megosztott bejegyzés

Alonso és Webber taxizására emlékezett vissza az F1

Különleges jelenetet elevenítettek fel a Formula-1 közösségi oldalain. Miután a Szingapúri Nagydíjat utoljára 2019-ben tudták megrendezni, így a sportág hivatalos felületein az elmúlt napokban több emlékezetes momentumot emeltek ki a rajongóknak, legutóbb például azt, amikor Mark Webbert Fernando Alonso vitte vissza a bokszutcáig. A 2013-as futam végén az ausztrál a dobogóért harcolt, de egy technikai hiba miatt végül kigyulladt az autója, így az utolsó előtti körben feladta a küzdelmeket, a levezetőkörön azonban segítségére volt a kétszeres világbajnok, akit a másodikként intett le a kockás zászló.

Aki még ehhez hasonló tartalmakra kíváncsi, annak érdemes csatlakozni a Formula Retro nevű Facebook-csoportunkhoz.  

Domenicali ajtója nyitva áll a német szervezők előtt

Voltak idők, amikor a Német Nagydíj szinte kirobbanthatatlannak tűnt a versenynaptárból, Michael Schumacher legnagyobb sikereinek idejében például két versenyt is tartottak az országban, és az emberek is megőrültek a Formula-1-ért. Ez a fajta érdeklődés idővel fokozatosan csökkenni kezdett, noha Sebastian Vettel és Nico Rosberg révén még voltak német bajnokai a sportágnak, futamuk azonban már nincsen. Időnként persze felröppennek pletykák a visszatéréssel kapcsolatban, de előfordul, hogy az F1 vezérigazgatója is megszólal a témában. Stefano Domenicali a napokban a Der Spiegelnek nyilatkozott erről. „Ha valaki szorgalmazza a német versenyt, akkor az én vagyok, viszont nem látok olyan németországi képviselőt, aki leülne velünk, és konstruktív javaslatot tenne. Tudjuk persze, hogy Európában más az értéke egy futamnak, mint a világ más részein. Ha valaki például egy Picassót szeretne, akkor arra nagyon sok pénzt kell rá költenie. Az ajtóm nyitva áll minden beszélgetés előtt” – jegyezte meg a szakember.

Verstappen már hétvégén megdöntheti Hamilton egyéni csúcsát

A holland versenyző egészen mostanáig dominálta a 2022-es F1-es idényt, így akár már Szingapúrban újra világbajnok lehet, miután 116 egységgel vezeti az egyéni összetett állását, ám nem ez az egyetlen siker, amit elérhet Ázsiában. Amennyiben a Red Bull első számú pilótája megnyeri a Szingapúri Nagydíjat, úgy megelőzheti tavalyi nagy ellenfelét, Lewis Hamiltont, mégpedig az egy szezon alatt elért győzelmek számában.

A britek hétszeres világbajnokának eddigi maximális futamgyőzelmi statisztikája egy évre szólóan 11 győzelem volt. Ezt négyszer is sikerült elérnie: 2014-ben, 2018-ban, 2019-ben és 2020-ban. Max Verstappen esetleges hétvégi sikerével idei 12. diadalát érné el, így Hamilton ebben a csúcsteljesítményben a Red Bull-os mögé kerülne a számok törvénye alapján.

Verstappennek azonban ahhoz, hogy egyeduralkodó legyen ebben a mutatóban, nem elég megelőznie a 44-es számú versenyzőt, szüksége lesz még további kettő győzelemre 2022-ben. A jelenlegi abszolút rekord a szezonbeli sikerek számát tekintve 13, melyet két német klasszis is elért: Michael Schumacher és Sebastian Vettel. Előbbinek ez 2004-ben, utóbbinak pedig 2013-ban sikerült.

Megint szaunában meztelenkedett Bottas – videó

A Drive to Survive korábbi évadjának egyik „emlékezetes” jelenete volt, amikor Valtteri Bottas pucér fenekét is megpillanthattuk az ő mindennapjaiba bepillantást engedő epizódban, amelyben a szaunába is elkísérte az akkor még a Mercedest erősítő pilótát. Erre a momentumra játszott rá néhány hónapja az ominózus patakos képpel is a versenyző.

Most újra megidézte a legendás jelenetet Bottas: az Instagramra feltöltött videóban meztelenül ül egy forró szaunában. „Egyeseknek szingapúri felkészülés, számunkra mindennapos finn rutin” – mondja a videó tanúsága szerint 100 fokra hevített szaunában ülve az Alfa Romeo pilótája, utalva arra, hogy neki emiatt aligha jelent majd extra kihívást a hétvégi nagydíjon várható extrém hőség.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Valtteri Bottas (@valtteribottas) által megosztott bejegyzés

Albon szerint a Williams az infrastruktúrára költött az autó helyett

Ahogyan az várható volt, az idén bemutatkozó új aerodinamikai szabályoknak köszönhetően megváltozott a korábbi erősorrend, ám a Williams akárcsak tavaly, úgy a 2022-es esztendő kezdetén is a mezőny végén tartózkodott. A grove-i alakulat azonban az idény második felére előrébb lépett, amit Alexander Albon, valamint a Monzában beugró Nyck de Vries teljesítménye is jól mutatott Olaszországban és Zandvoortban egyaránt. A brit-thai versenyző szerint ez főként azért történt így, mert a csapat máshová helyezte a hangsúlyt az év elején. „A csapat kicsit többet fektetett az infrastruktúrába és hasonló dolgokba, mint magába az autóba, ami nem volt túl élvezetes. Viszont nagyon jól optimalizáltuk az autót a stratégiával, a kvalifikáción, és a trükkös körülmények között is pontot szerezhetünk” – árulta el a Give Me Sportsnak.

Bejelentette a MotoGP: jövőre Kazahsztán is versenyt rendez

Néhány hónapja már felröppent pletykaként annak lehetősége, hogy Kazahsztán is csatlakozhat a MotoGP körforgásába, a SpeedWeek.com által megszellőztetett versenynaptár-tervezetben pedig valóban helyet is kapott az ország. A MotoGP pedig ma hivatalosan is megerősítette mindezt: a rövid közlemény alapján ötéves szerződést írtak alá a 2023-as idénytől kezdődően a legnagyobb várostól, Almatytól nem messze fekvő vadonatúj pályával, a Sokol International Racetrackkel. A közlemény kiemeli: Kazahsztán lesz a 30. ország, ahova ellátogat a gyorsaságimotoros-vb a története során, a Sokol International Racetrack pedig a 74. pálya, amelyen versenyezni fog a mezőny.

A bejelentés után alighanem rövidesen várható az is, hogy a teljes 2023-as versenynaptárt nyilvánosságra hozza a FIM és a Dorna, amely vélhetően rekordot jelentő 21 fordulóból fog majd állni.

kazah-sokol-motogp

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Speciális festést kap a McLaren két nagydíjra

Nem a megszokott színekben szerepel a McLaren a Szingapúri és Japán Nagydíjon: az autó fényezésébe rózsaszín minták és futurisztikus motívumok keverednek. A karosszérián a szokásosnál nagyobb teret kap a csapat kriptovaluta-szponzora, az OKX, amely az Ázsiába való, két év kihagyás utáni visszatérést ünnepli.

„Neonrózsaszín díszítőelemek és dinamikus, cyberpunk-inspirált motorillusztrációk” – olvasható a McLaren oldalán a „Jövő Mód” elnevezésű kampányt hirdető speciális festés leírása. A magyarázat szerint a dizájn a régió új technológiáit, valamint a Szingapúr és japán nagyvárosok által inspirált jövőt szimbolizálja. Az autó mellett a versenyzők overallja is megújul, de egyelőre csak előbbiről kaptunk képeket.

Daruvala újabb lehetőséget kap a McLarentől

A wokingi istálló hétfő este a Twitteren jelentette be, hogy a Red Bull kötelékébe tartozó Jehan Daruvala ismét vezetheti a csapat 2021-es autóját, az MCL35M-et. Az indiai pilóta ezúttal a franciaországi Paul Ricard versenypályán róhatja majd a köröket, miután korábban már Silverstone-ban, valamint Portimaóban is tesztlehetőséget kapott a McLarentől. Daruvala egyike azon négy versenyzőnek, akiket a patinás istálló kiválasztott idei átfogó tesztprogramjába. Az indiai mellett három IndyCar-menő, Alex Palou, Colton Herta és Pato O’Ward is kipróbálhatta már a gárda 2021-es modelljét, amivel Daniel Ricciardo és Lando Norris kettős győzelmet aratott az Olasz Nagydíjon. A 23 éves Daruvala idén immár harmadik szezonját tölti az F2-ben, az idényzáró Abu Dhabi hétvégét megelőzően pedig az egyéni összetett ötödik helyén tanyázik csupán egy győzelemmel a zsebében, amelyet éppen a legutóbbi monzai hétvége főversenyén aratott.

Korábbi MotoGP-s futamgyőztes ugrik be a sérült Mir helyére Thaiföldön

Joan Mir még az Osztrák Nagydíj első körében bukott hatalmasat és szenvedett bokasérülést, s bár Aragonban megkísérelte a visszatérést, akkor végül a szabadedzések után visszalépett. Azóta a 2020-as világbajnok kihagyta a japán fordulót is, most pedig kiderült, hogy az előttünk álló Thaiföldi Nagydíjon sem láthatjuk a spanyolt a rajtrácson. A helyén azonban nem Kazuki Watanabe vagy Takuya Tsuda fog feltűnni, hanem a MotoGP-ből tavaly év végén távozott Danilo Petrucci.

A több nagydíjon is győztes olaszt már Misanóra is felültette volna motorjára a Suzuki, akkor azonban Petrucci még a MotoAmericára koncentrált. A hétvégén viszont ott véget ért a szezon – Petrucci végül összetett ezüstérmesként zárt Jake Gagne mögött –, így immár nincs akadálya a MotoGP-s vendégszereplésnek. Az olasz köszönetet mondott a Suzukinak lehetőségért, valamint a Ducatinak és jelenlegi csapatának azért, hogy lehetővé teszik számára a beugrást. „Izgatott vagyok, hogy én lehetek az egyik olyan motoros a történelemben, aki MotoGP-motorról egy Dakar-gépre, onnan egy Superbike-masinára, majd egy újabb gyári MotoGP-vasra pattant át!” – foglalta össze a versenyző az elmúlt egy évét a Suzuki közleményében.

petrucci-motoamerica-2-insta

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Carlos Sainz is keményen készül Szingapúrra

Nem aprózta el az edzésmunkát a Szingapúri Nagydíjat megelőzően a Ferrari spanyol pilótája sem. Nemrégiben George Russell tett közzé egy videót arról, milyen megterhelő tréninggel készül a következő futamra, most pedig Sainz mutatott be néhány fotót erről Twitter-oldalán. Mint az ismert ezen a helyszínen általában a szokásosnál is nagyobb igénybevételnek vannak kitéve a pilóták, a pálya karakterisztikájából fakadó kihívások mellett a magas hőmérséklettel és a jelentős páratartalommal is meg kell küzdeniük. Idén ezt a szélsőséges időjárás is tetézheti, miután az előrejelzések alapján zivatarok várhatók a hétvége során.

Quartararo: Régóta nem élvezem a motorozást a versenyeken

Bár továbbra is Fabio Quartararo vezeti a MotoGP világbajnoki összetettjét, sőt a Japán Nagydíjon még növelte is az előnyét, hiszen noha csak nyolcadik lett, két fő üldözője, Aleix Espargaro és Francesco Bagnaia egyaránt nullázott, a francia régóta hangoztatja, hogy komolyan küszködik a Yamahával. A címvédő szerint az időmérőkön folyamatosan a határon kell mennie, a futamokon pedig bolyban haladva képtelenség előzni az M1-essel, főleg a Ducatik ellen.

A Motegiben rendezett futam után is úgy fogalmazott, hogy frusztráló volt a versenye, és azt is elismerte, hogy a fenti nehézségek miatt nem is élvezi a versenyzést: „Régóta nem élvezem a motorozást a versenyeken. Ha nem sikerül az első sorból indulnod, búcsút is inthetsz az esélyeidnek” – idézi Quartararót a Motorsport.com szaklap. Tény, hogy a Sachsenringen aratott győzelme óta a yamahás mindössze egyszer, Ausztriában fért fel a dobogóra, de négy fordulóval a vége előtt így is őrzi a vb-vezetést, 18 ponttal megelőzve ducatis riválisát.

quartararo-motegi-dppi

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Onboard: ilyen egy nyirádi verseny egy SuperCarban

Ahogy arról beszámoltunk, Benyó Máté remek formában kezdett a Peugeot 208-cal a nyirádi ralikrosszhétvégén, de végül Kárai Tamás örülhetett. Benyó (megnyert) Q2-jét azonban most megnézhetjük belülről DuEn videóján:

NASCAR: Hatalmas balesetek után Tyler Reddick győzött Texasban

Tovább folytatódott egy hihetetlen sorozat a NASCAR királykategóriájában, miután zsinórban negyedszer nyert olyan pilóta a rájátszásban, akinek már nincs esélye a bajnoki címre. Ezúttal Tyler Reddicknek jött ki a lépés, aki ugyan korábban kvalifikálta magát a playoffba, ám a legjobb 16 között elveszítette esélyét a végső sikerre. Bár a Richard Childress Racing versenyzője a negyedik helyről indulhatott, a futam első felében nem tudott az élmezőnyben maradni, viszont rengeteg váratlan esemény kavarta meg a dolgokat. A fő problémát a defektek okozták, ugyanakkor az első szakasz még viszonylag nyugalomban telt el Kyle Larson sikerét hozva, a folytatás azonban kétszer is ijesztő jeleneteket hozott. A legnagyobb becsapódás Cody Ware nevéhez fűződik, aki a 167. körben ütközött falnak a 4-es kanyarban, majd a pit road irányába csúszott, ahol szintén találkozott a betonnal. Az esetet követően a 26 éves versenyző csak segítséggel szállt ki az autójából, végül a mentő szállította el a bokájában érzett fájdalmak miatt.

Kicsivel később Chase Elliott drámájának lehettek szemtanúi a rajongók, miután a 2020-as bajnok is a falnak csapódott, ezek után pedig kigyulladt az autója, de szerencsére sértetlenül hagyta el a versenygépét. A mozgalmas második etapot végül Ryan Blaney zárta az élen, a folytatást pedig elmosta az eső, így némi szünet következett, de ez csak a vihar előtti csend volt a harmadik szakaszra, ahol a leglátványosabb momentum Denny Hamlin és William Byron csatájához fűződött. Előbbi majdnem a falra kente ellenfelét, de fiatal vetélytársat sem kellett félteni, aki egy sárga zászlós periódus alatt a fűre tette a Joe Gibbs Racing veteránját. A hajrára ezzel együtt ők is a legjobb tízben maradtak, a futamgyőzelemért azonban Joey Logano és a remek stratégiával rendelkező Reddick küzdhettek meg, a csata pedig utóbbi versenyző sikerét hozta.

A Cup Series küzdelmei október 2-án folytatódnak a legendás Talladega Superspeedwayen.

Extreme-E: Büntetés fosztotta meg a győzelemtől a McLarent, a szezonzárón dől el a bajnoki cím

Chilébe látogatott a mögöttünk hagyott hétvégén az Extreme-E mezőnye, ahova úgy érkezett meg a Rosberg X Racing, hogy akár már be is biztosíthatták volna az év végi elsőséget. Ez azonban nem jött össze, műszaki problémák miatt ugyanis Nico Rosberg Johan Kristofferssonnal és Mikaela Ahlin-Kottulinskyvel felálló csapata nem tudott rajthoz állni a döntőben. Ahol pedig egy büntetés döntött az elsőségről: bár a McLaren duója ért célba elsőként, megbüntették őket, így a Lewis Hamilton által alapított X44 párosa, Sebastien Loeb és Cristina Gutierrez diadalmaskodott – és ezzel életben is tartották a bajnoki esélyeiket a november végi szezonzáróra. A chilei hétvége legfontosabb eseményeinek videós összefoglalója az alábbiakban nézhető meg:

Eső és zivatar zavarhatja meg a Szingapúri Nagydíjat?

Trükkös időjárás nehezítheti meg a hétvégén esedékes Szingapúri Nagydíjat. A weather.com jelenlegi információi szerint ugyanis péntek délelőtt viharok, zivatarok fordulhatnek elő a térségnek és 49% az eső valószínűsége, szombatra még nagyobb zivatart és még jelentősebb esőt jósolnak és ugyanez várható vasárnap is: az időmérő és a futam napján is 60% feletti jelen pillanatban az eső valószínűsége. Ugyan 30-31 Celsius-fokos hőmérséklet várható, tehát összességében meleg lesz, ami miatt gyorsan száradhat a pálya egy zápor után, de gyakorlatilag a teljes hétvégére hullámzó időjárást várnak a szakemberek.

-00117016_456

fotó: dppi

Ricciardo Gerhard Berger lányába szerelmes: „Ez csökkenti a stresszt”

Néhány hete közös fotókat posztolt Heidi Bergerrel Daniel Ricciardo: a korábbi F1-es pilóta, Gerhard Berger lánya színésznőként dolgozik és egy ideje már lehetett olyan pletykákat hallani, hogy az ausztrál versenyzővel alkot egy párt. A kapcsolat tulajdonképpen ezzel lett hivatalos, de a Fitzy & Wippa podcastben rákérdeztek nála, hogy szerelmes-e:

„Igen haver, szerelmes vagyok. Jól alakulnak a dolgok, szóval igen, most megvan az egyensúly az életemben. Szerintem a szerelem abszolút csökkenti a stresszt” – mondta. Ricciardo hozzátette, hogy, Heidi édesapjával jókat szokott beszélgetni a versenyzésről is, de a hölgy nem vezet olyan jól, hogy versenyautóba üljön.

Heidi Berger Instagram-oldala: https://www.instagram.com/heidiberger_/?utm_source=ig_embed&ig_rid=4bb24eee-134e-403c-a433-ea76035c263b

pf6

Íme az utóbbi időszak különleges McLaren-sisakjai: melyik a kedvenc?

Lando Norris és Daniel Ricciardo is kreatív bukósisakokkal jelentkezett az elmúlt időben, melyik talált be legjobban?

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

McLaren (@mclaren) által megosztott bejegyzés

 

Todt: Leclerc-ből még hiányzik valami

Elmondta véleményét Jean Todt a Ferrari monacói pilótájának teljesítményéről. Az FIA korábbi elnöke és a Ferrari egykori csapatfőnöke úgy látja, Charles Leclercből egyszer nagy bajnok lehet, de ehhez még szüksége lenne valami pluszra. „Charles már most is egy igazi bajnok alkat, de valami még hiányzik neki, így remélem, hamarosan meglesz” – árulta el a szakember a La Gazzetta dello Sport kérdésére válaszolva, ugyanakkor nem fejtette ki bővebben, mire lenne szüksége a fiatal pilótának. Todt a csapat teljesítményéről is elmondta, hogy mit gondol, mivel szerinte a hibák összességének tudható be a maranellóiak jelenlegi hátránya. „Egy ponton a Scuderiának volt a legjobb autója a bajnokságban. Aztán elszalasztottak bizonyos lehetőségeket, gondoljunk csak a stratégiára, egy rosszkor jött biztonsági autóra, vagy a megbízhatósági problémákra. Ez a különböző események összessége volt, aminek végül meglett az ára” – tette hozzá.