DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
Motor

Espargaro, Bagnaia: Óriási hiba, idióta manőver

Az apriliásnak már a rajt előtt megpecsételődött a Japán Nagydíja, míg a ducatis az utolsó körben bukott: mindketten elmondták, mi is történt. A növekvő előny ellenére Quartararo is frusztrált volt.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

A szombati esős időmérőben való halovány szereplés révén a világbajnoki esélyesek külön versenyt futottak a Jack Miller domináns győzelmét hozó Japán Nagydíjon. A legjobb helyről Aleix Espargaro várhatta volna a rajtlámpák kialvását – a feltételes mód azonban azért indokolt, mert már a felvezetőkörön problémákba ütközött a spanyol, aki műszaki probléma miatt a bokszba volt kénytelen hajtani, ahol motort cserélt. Onnan indulva végül csak a pontot még épp nem érő 16. helyig tudta felküzdeni magát az apriliás, aki a verseny után csalódott-mérgesen magyarázta el, hogy egyszerűen rossz motormódban hagyták a versenygépét:

vasarnap-1



„Hibáztak és nem kapcsolták ki az üzemanyag-takarékos a beállítást, ami nem engedi, hogy négy- vagy ötezer fölé menjen a fordulat. ’Eco beállításnak’ hívjuk és üzemanyagot spórolhatunk vele. A motor ilyenkor nem megy 100 km/h óra és 5000/perces fordulat fölé” – idézi Espargarót a The Race szaklap. „Mindent megpróbáltam a felvezetőkörön, de nem működött, úgyhogy motort cseréltem a bokszban, a másodikon viszont lágy hátsó abroncs volt. Nem tudok menni azzal a gumival: az elejétől kezdve tudtam, a motor túlterhelte az elejét. Csak próbáltam pályán maradni. Nagyon ideges is voltam, sokat hibáztam, úgyhogy úgy döntöttem, csak pályán maradok és várok egy piros zászlóra vagy valamire, de az csak nem érkezett.”

Amikor rákérdeztek, hogy az Aragóniából megtett többezer kilométeres utazás okozhatta-e a mulasztást, Espargaro védelmébe vette az Apriliát: szerinte bárhol előfordulhatott volna a hiba, nem az egymást követő futamokhoz van köze. Azt viszont nem tagadta, hogy gigantikus hibáról volt szó: „Nagy hiba volt, nagyon-nagyon nagy hiba, óriási. És ilyen nem történhet. De emberek vagyunk. Egy csapat vagyunk. És megpróbálunk nyerni a jövő hétvégén Thaiföldön.”

 

Ami az esélyeket illeti, így nyilatkozott a spanyol: „Elérhető volt a győzelem. Száz százalékig. A lágy hátsó gumit az elmúlt három verseny óta utálom, még az időmérőkön is szenvedek vele. De még így is 1:46,0-s köröket teljesítettem többször. Szóval közepes gumin és a másik motorommal biztosan 1:45 közepénél tudtam volna maradni, legalább Jack szintjén. Kár érte” – mondta el Espargaro, akit még inkább bosszantottak a történtek annak fényében, hogy a vb-éllovas Fabio Quartararo is csak nyolcadik lett, míg Francesco Bagnaia pedig bukott:

„Még rosszabb így, mert elbuktam egy nagy lehetőséget. Ha az első két helyen futnak be, az rosszabb a világbajnokság szempontjából, de kevésbé lennék ideges és szomorú. Nagyon szomorú vagyok, mert tudom, hogy ma gyorsabb voltam náluk, márpedig nehéz gyorsabbnak lenni Peccónál és Fabiónál. Ez nagyon ritka, úgyhogy nagy lehetőség veszett el” – nyilatkozta a 25 pontos hátrányba kerülő versenyző, aki hozzátette: legszívesebben most hazautazna a családjával, de ez a munkája, és most már csak arra koncentrál, hogy megnyerje a jövő heti Thaiföldi GP-t.

Míg Espargarónak a futam elején, addig Bagnaiának a verseny végén jött közbe egy óriási hiba: épp Quartararót támadta a nyolcadik helyért az olasz, amikor elcsúszott. Davide Tardozzi, a Ducati sportigazgatója a BT Sport adásában elmondta, hogy Bagnaia hamar elnézést kért a csapattól a hibájáért, s ezt maga  motoros is megerősítette:

 

„Abszolút. Óriási hibát követtem el. Ma sokat küszködtem: nem tudtam előzni, mert nem volt a legjobb a kigyorsításom, rengeteg időt veszítettem ott. A féktávokon viszont igen erős voltam. Az esetnél túl optimista voltam. Az egyetlen jó dolog és szerencse benne, hogy nem értem hozzá Fabióhoz a bukás közben, úgyhogy nem zavartam meg a versenyét. Nagyon elszúrtam ezt, és nem örülök neki.”

Arra a kérdésre, hogy kire volt ideges, amikor az elcsúszása után mutogatott, így felelt a 18 hátrányba kerülő olasz: „Magamra, mert úgy éreztem, idióta manővert mutattam be” – ismerte el Bagnaia. Elmondta azt is, hogy a versenyen a bolyban motorozva a vártnál magasabbra szökött az első guminyomása, de hangsúlyozta, hogy nem ezért bukott, hanem mert ő maga hibázott. Az önkritikusan nyilatkozó ducatis azt is elismerte, hogy túl ambiciózus volt az előzési kísérletnél: 

„Egy pont is jelentheti a különbséget. Megpróbáltam az előzést, de talán túl ambiciózus voltam. Mert utólag egyértelműen jobb lett volna Fabio mögött végezni vagy várni egy jobb, biztonságosabb lehetőségre. De a pillanat hevében, versenyzés közben mindig a nagy dolgok járnak a fejemben, próbáltam megelőzni Fabiót, s aztán akár elkapni Mavericket, ha esetleg hibázik. Ambiciózus voltam, ez az egyetlen, amit tehetek: megpróbálni megnyerni a világbajnokságot.”

vasarnap-3

Ahogy Bagnaia is említette, Quartararo nem sokkal volt előtte a bukásánál. A francia valóban hallotta is riválisa hibáját: „Nem láttam őt, de hallottam, hogy bukott. Úgyhogy szerintem nem messze tőlem eshetett el” – nyilatkozta a Yamaha versenyzője. Quartararo a nyolcadik helyével is nyolc ponttal növelte fórját Bagnaia és Espargaro előtt, sőt az összetettben negyedik Enea Bastianininek is adott egy pontot, mégsem volt teljesen boldog a regnáló világbajnok:

„Minden körülményt és a történteket figyelembe véve persze jobb, hogy nyolc pontot szereztem, mint ha annyit veszítettem volna. Másrészt viszont fruszráló, mert úgy érzem, nem volt meg bennünk a potenciál, hogy harcoljunk Jackkel, ő ma egy másik szintet képviselt. Marckal és Miguellel [Marquez és Oliveira] viszont harcolhattunk volna. De egyáltalán nem tudtam előzni, hátul voltam és teljesen másképp megyünk, mint a többiek. A második és harmadik szektorban felzárkóztam, de az elsőben és a negyedikben rengeteget veszítettem. Frusztráló, mert gyorsabb lehettem volna, de nem ment. Hibáztunk is azzal, hogy változtattunk valamit a futam előtt: nem a gumit, de valamit, amitől picit lassabb lett a tempónk” – mondta el Quartararo.

A szezonból még négy forduló van hátra, néhány nap múlva Buriramban folytatódik a világbajnoki küzdelem. Quartararo előnye tehát 18 pont Bagnaia, 25 Espargaro és 49 Bastianini előtt, és még száz vb-egység szerezhető a hátralévő versenyeken.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: