Komoly ételkölteménnyel fogadták Massát malajziai szállodájában
https://formula.hu/parc-ferme/11525
Utoljára utazott Malajziába az F1-es mezőny tagjaként az év végén visszavonuló Felipe Massa, a szokásos szálláshelyén pedig olyan édességgel fogadták, amit kár megenni, sőt még a padlóra is üzenetet írtak neki!
„Michaellel az oldalán Mick egy jó csapat versenyzője lenne”
https://formula.hu/parc-ferme/34842
Mick Schumacher két szezont töltött el a Haasnál a Formula-1-ben, 2023-ra azonban már nem maradhatott az amerikaiknál, így végül a Mercedesnél kötött ki teszt- és tartalékversenyzőként, ami viszont értelemszerűen azt is jelenti, hogy idén nincs állandó ülése a száguldó cirkuszban. Az F1 korábbi ura, Bernie Ecclestone úgy véli, más lenne a német helyzete, ha hétszeres világbajnok édesapja, a bő kilenc éve súlyos síbalesetet szenvedő Michael Schumacher is a fia mellett lehetne:
„Michaellel tanácsadóként az oldalán Mick egy jó csapat állandó versenyzője lenne” – nyilatkozta Ecclestone a Sport Bildnek. „Az óriási tapasztalata révén Michael rengeteg részletet árulhatott volna el a fiának. Megmutatta volna neki a helyes utat a vezetést illetően, de politikai szempontból is.”
Ecclestone szerint az ifjú Schumacher rossz közegbe került azáltal, hogy a Ferrari akadémiájára került juniorként: „Rossz csapatban szerepelt, a Red Bull jobban passzolt volna hozzá. Ott jobban figyeltek volna rá és jobban felépítették volna. Nehéz terhet jelent a neve, ennek megfelelni a legnagyobb problémája. Nehezen fog ülést találni magának – főleg olyat, amiben nyerhet is. Sajnálom!” – tette hozzá a 92 éves üzletember. Schumacher ennek kapcsán egyébként nemrég arról beszélt, hogy már a mostani tél során is voltak érdeklődői.
Direkt takargatja autója egy részletét a McLaren
https://formula.hu/parc-ferme/34841
Az MCL60-t a bahreini tesztelést megelőzően filmnap keretében megmozgatták kedden, az eseményről pedig egy hivatalos videó is kikerült a McLaren YouTube-csatornájára. A közel háromperces anyagban azonban szemet szúr egy részlet: mikor az MCL60-t oldalnézetből mutatják, homályossá válik a padlólemez széle.
A tavalyi szabályokhoz képest ezen a területen történt jelentősebb műszaki változás, a szegélyt 15 milliméterrel megemelték a pattogás leküzdése érdekében. Ez azt jelenti, hogy ebben a régióban van leginkább lehetőség új ötletekre, innovációkra. A McLaren is kitalálhatott valamilyen újdonságot, amit még a teszt kezdetéig hátralevő egy napban is takargatni akarnak a riválisok előtt. A képen látható, hogy az MCL60 bemutatóverzióján még nem rejtették el a padló szélét – egészen biztos, hogy nem az akkor látott a végső megoldás.
Két csapat is Niki Laudára emlékezik: Ma lenne 74 éves
https://formula.hu/parc-ferme/34840
„Bajnok. Mentor. Csapattárs. Legenda” – posztolta a Mercedes a közösségi médiában, a csapat néhai elnökére, a 2019-ben elhunyt Niki Laudára emlékezve.
Remembering our friend Niki on what would have been his birthday.
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) February 22, 2023
A Champion. A mentor. A team-mate. A legend. pic.twitter.com/M6aev9PcnY
A háromszoros világbajnok emléke előtt egykori csapata, a Ferrari is tisztelgett. „Bajnok a pályán és azon kívül is” – írták. A poszt olaszul teszi hozzá: „Örökké a szívünkben.”
A champion on and off the track. Today, we remember Niki on what would have been his 74th birthday.
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) February 22, 2023
Per sempre nei nostri cuori pic.twitter.com/SxUCr1JbBv
Teljesíthetetlen igény: Ekkora fizetést kért Ricciardo a Haastól
https://formula.hu/parc-ferme/34839
Mielőtt eldőlt, hogy kihagyja a 2023-as szezont, a McLarentől menesztett Daniel Ricciardo a Haasszal is kapcsolatban állt. Az ausztrál arról beszélt, kiégettnek érezte magát, ezért nem lelkesedett az amerikai istálló üléséért, de Günther Steiner álláspontja kicsit más: ő Ricciardo teljesíthetetlen fizetésigényéről beszélt. Ez a Netflix pénteken érkező 5. évadából derül ki.
Az egyik epizódban Kevin Magnussen arról beszél Steinnerel, örülne Ricciardónak a garázsban, de a csapatfőnök így válaszol: „Nem engedhetjük meg őt, Kevin. Kik**t tízmilliót kér. Minimum!”
A hírek szerint Magnussen ötmillió dollárt keres 2023-ban a Haasnál, a visszatérő Nico Hülkenberg pedig kétmilliót: ehhez képest valóban irreális Ricciardo elvárása. Az ausztrál korábbi csapatainál azonban ennél is jobban keresett: a Renault-hoz évi 25 millió dollárért írt alá, a hírek szerint pedig a McLaren 2023-ban 22 milliót fizet neki úgy is, hogy nem a versenyzőjük. A szerződésbontás miatt kárpótolniuk kell Ricciardót, akinek ráadásul fizetésemelést ígértek erre a szezonra.
Andretti: Az FIA elnökének döntése nem változtat semmin
https://formula.hu/parc-ferme/34837
Február első napjaiban derült ki, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke, Mohammed ben Sulayem némileg háttérbe húzódik és kiszáll az F1 napi ügyeiből, Nikolas Tombazisnak átadva a stafétát ezen a területen. Tekintve, hogy a hírek szerint az FIA vezetője támogatta az Andretti F1-es terveit, ez nem tűnik jó ómennek a család szempontjából, ugyanakkor Mario Andretti másképp látja a dolgokat. Az 1978-as világbajnok szerint ez a döntés nem változtat semmin.
„A mi szempontunkból semmi sem változik. Már túl vagyunk ezen a változtatáson. Az FIA elnöke más feladatokra koncentrál, és megnevezte az egyes posztok különböző vezetőit. Nem tervezünk változtatni, a mi oldalunkon továbbra is minden pozitív. Dolgozunk a projekten, nem állunk le a munkával és naponta azért dolgozunk, hogy megkapjuk a zöld jelzést. Ha ez megtörténik, nem fogjuk úgy érezni, hogy a nulláról indulunk. Reméljük, a józan ész győzedelmeskedik majd” – idézte a legendás versenyzőt a PlanetF1.
Ők lennének Verstappen versenyzői, ha saját csapata volna
https://formula.hu/parc-ferme/34832
A Mobil 1 kenőanyagokat gyártó cég hosszú évek óta a Red Bull egyik szponzora, a Twitteren pedig közzétettek egy részletet egy Max Verstappennel készült interjúból. A kérdés úgy szólt, hogy ha ő lehetne egy istálló csapatfőnöke, akkor kik lennének a versenyzői. Miután magát nem választhatta, egy tapasztalt versenyzőre és egy ígéretes tehetségre voksolt.
If @Max33Verstappen were to ever become a team boss, this would be his dream line-up
— Mobil 1 The Grid (@Mobil1TheGrid) February 20, 2023
#F1 @redbullracing pic.twitter.com/pVItJ3Ixhs
Ilyen egy kör az AlphaTauri új autójában Nyck de Vries szemszögéből
https://formula.hu/parc-ferme/34836
A sisakkamerás videók egyre nagyobb teret hódítanak maguknak az F1-ben, akárcsak azok a felvételek, amelyeken a pilóták lábmunkáját mutatják meg a pedálokhoz szerelt fedélzeti kamerák segítségével. Most az AlphaTauri egy különleges videót tett közzé a Twitteren, amelyen a holland pilóta nézőpontjából láthatunk egy kört a Misano World Circuit pályán, valamint azt is megtekinthetjük, hogyan kezelte a pedálokat a nemrég bemutatott AT04-es versenygépben.
driver's eye AND pedal cam in the same video?!
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) February 21, 2023
tap below and check out @nyckdevries's first laps in our brand-new AlphaTauri AT04 pic.twitter.com/ljEqJYnWsa
B autóval tervezhet a Mercedes?
https://formula.hu/parc-ferme/34838
Ted Kravitz, a Sky Sports F1-es szakírója pendítette meg, hogy a Mercedes valószínűleg készülhet egy B verziójú autóval is erre az évre. Mint mondta: az istálló ad még egy esélyt a tavaly besült, de papíron leghatékonyabb koncepciónak azok után, hogy megpróbálta kijavítani a feltárt hibákat. Ha úgy érzi, hogy eléri a kívánt hatást, és ki tudja hozni a W14-ből azt, amit a tervezőasztal mellett megálmodott, akkor marad ez a verzió, ha nem, akkor egy Red Bull-szerű konstrukció lehet a B terv, amit már a szezon közben bevethet.
Toto Wolff, a Mercedes csapatvezetője azt mondta, hogy egyelőre marad a zéró oldaldobozos verzió, de nem zárja ki, hogy év közben jöjjön a változás, ez alátámasztja Kravitz szavait. Az istálló egyébként tavaly is két teljesen eltérő autóverziót mutatott meg a téli tesztek során, így valóban most sem lenne meglepő, ha hamarosan megjelenne egy már elkészült B opció, bár tény, hogy a költségvetési sapka szorításában sokkal nehezebb ilyen szintű változásokat megejteni.
fotó: Mercedes
Hivatalos: megvan, hogy ki ül be Stroll helyére az Astonba
https://formula.hu/parc-ferme/34835
Az Aston Martin F1-es csapata a közösségi oldalán közölte, amit tegnap még csak sejthettünk: a tesztpilóta, Felipe Drugovich pótolja Lance Strollt a a csütörtök-péntek-szombati bahreini kollektív teszten. A balesetet szenvedett kanadaival kapcsolatban azt még nem tudni, hogy az első futamot is ki kell-e hagynia. A csapat most csak annyit közölt, hogy Drugovich kezdi a tesztet, csütörtök reggel ő ülhet be az AMR23-asba, délután váltja majd Fernando Alonso, pénteken és szombaton még kérdéses, hogy mi lesz a program.
UPDATE: @FelipeDrugovich will attend the Bahrain test to share driving duties with Fernando Alonso. Felipe is scheduled to drive AMR23 on Thursday morning with Fernando taking over in the afternoon.
— Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) February 21, 2023
Schedule for Friday and Saturday to be confirmed. pic.twitter.com/RQK1sREbuo
Ocon: Talán csak Fernando miatt van, de az Aston ránézésre gyors
https://formula.hu/parc-ferme/34830
Az Aston Martinhoz igazoló Fernando Alonso korábbi csapattársa, Esteban Ocon szerint a kétszeres világbajnoknak gyors autója lehet 2023-ban. "Mindenki róluk beszél. Nem tudom, ez lehet, hogy csak Fernando érkezése miatt van, de az is lehet, hogy valóban gyorsak lesznek. Mindenesetre ránézésre jónak tűnnek az aerodinamikai megoldásaik, így könnyen lehet, hogy számolni kell majd velük" - idézi Ocont a One Stop Strategy oldala.
Pályára gurult a McLaren F1-es autója is
https://formula.hu/parc-ferme/34834
Már alighanem minden csapat bejáratta a maga 2023 versenygépét egy filmforgatási napon, vagy valami körmönfont módon, most pedig a McLaren MCL60-ról került fel egy hivatalos felvétel a Twitterre, amint a csütörtöktől a szezon előtti tesztnek otthont adó Bahreinben hajt ki a pályára Lando Norris.
Time to unleash the power.
— McLaren (@McLarenF1) February 21, 2023
Our #MCL60 hits the track for the first time! pic.twitter.com/hFVWmWr6Ra
Letisztult és kissé old school sisakkal támad idén Verstappen
https://formula.hu/parc-ferme/34833
Bemutatta 2023-as bukósisakját a világbajnoki címvédő Max Verstappen. A holland a közösségi médián keresztül fedte fel idei sisakját, amely elmondása szerint old school dizájnt kapott az egyszerű vonalakkal, mindenféle csillogást mellőzve. A holland zászló színei köszönnek vissza a bukóról, melyen megjelennek új szponzorainak, a Heinekennek és az EA Sports-nak a logói, hátul pedig egyetlen változás történt rajta: immáron két vb-csillag díszíti.
New season, new helmet
— Max Verstappen (@Max33Verstappen) February 21, 2023
For this year’s helmet I wanted to go back to the roots a bit more, with a more old-school design.
Looking forward to racing with this one
Mini helmets are now available for pre-order on https://t.co/46lRXQtA7q https://t.co/6Qz7ARmfid pic.twitter.com/YhadVuC5lE
Tippeltünk a 2023-as F1-es szezonra
https://formula.hu/parc-ferme/34827
Szerkesztőségünk új videós hírműsora, a Pitwall első adásának végén stábunk előkapta a kristálygömböt, és megpróbált egy-két jóslatot tenni az előttünk álló F1-es szezonnal kapcsolatban. A következő kérdésekre kerestük a választ:
Hány csapat versenyzői szereznek dobogós helyezést a főfutamokon?
Melyik csapat ront a legtöbbet a 2022-es konstruktőri helyezésén?
Melyik csapatnál lesz a legnagyobb különbség a versenyzők közötti vb-helyezés tükrében?
Ki végez előrébb a Mercedes házi versenyében?
Ki végez előrébb a Ferrari házi versenyében?
Kié lesz a legtöbb pole-pozíció (illetve ki nyeri a legtöbb időmérőt)?
Ki lesz az egyéni világbajnok?
És végezetül: mondunk egy merész, bátor, kis eséllyel, de elképzelhető tippet!
Nézzétek meg a teljes műsort YouTube-csatornánkon, a tippelős rész 41:59-től indul:
Kiállítják Grosjean összeégett 2020-as F1-es autóját
https://formula.hu/parc-ferme/34831
Hosszú várakozás után március 24-én végre megnyílik Madridban az első Formula-1-es tematikájú kiállítás, ahol rengeteg érdekesség és interaktív lehetőség mellett a látogatók megtekinthetik majd a Haas VF-20-as roncsát, amellyel Grosjean 2020-ban 191 km/órával belecsapódott egy szalagkorlátba Bahreinben, majd 28 másodpercig volt a lángok foglya. A kiállításról további részleteket ide kattintva lehet megtudni.
Négy DRS-zóna lesz Melbourne-ben
https://formula.hu/parc-ferme/34829
A 2023-as versenynaptár harmadik állomása lesz Melbourne. Andrew Westacott, az Ausztrál Nagydíj vezérigazgatója árulta el az F1i.com-nak, hogy idén négy DRS-zóna lesz kialakítva az Albert Parkban. Már tavaly a szabadedzéseken i négy zóna volt kijelölve, ahol nyithatták a pilóták a hátsó szárnyat, azonban később a 8-as és 9-es kanyar közötti íves, padlógázos részen betiltották a DRS használatát, idén azonban újra visszatér a negyedik zóna, miután az FIA és a versenyzők visszajelzései alapján sem volt gond a kijelölt szakasszal.
Többmilliós üzletet kötött Verstappen és a Heineken
https://formula.hu/parc-ferme/34828
A kétszeres Formula-1-es világbajnok lett a Heineken alkoholmentes sörének a nagykövete, ezt tudatta a nagyvilággal hétfőn a két fél. Több holland lap szerint is hatalmas bizniszt kötöttek a felek, hiszen a De Limburger azt írja, hogy többmillió dolláros üzlet született Verstappen és a sörmárka közt, a De Telegraaf információi szerint egészen pontosan hatéves szerződést írtak alá.
A Heineken vezérigazgatója, Dolf van den Brink méltatta honfitársukat: "2016-ban, amikor csatlakoztunk, nem gondoltuk volna, hogy az F1 ekkora népszerűségre tehet szert ennyire rövid időn belül. Ebben Max óriási szerepet vállalt." Van den Brink elmondta továbbá azt is, hogy már korábban is szerették volna szponzorálni Verstappent, azonban az F1 belső szabályai miatt ezt nem tehették meg, amíg a holland be nem töltötte a 25-öt.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Messi és Mbappé ellen nyerhet díjat Verstappen
https://formula.hu/parc-ferme/34826
Max Verstappent is jelölték a rangos sportolói elismerésre, a Laureus Év Sportolója díjra. Az F1-esek közül Michael Schumacher és Sebastian Vettel is nyert már ilyet, most Verstappen az egyedüli autóversenyző a jelöltek között. A holland kiválóság ellenfele ezért a díjért Lionel Messi, Kylian Mbappe, Rafael Nadal, Stephen Curry és Mondo Duplantis lesz. Az Év Csapata jelöltjei között ott van a Red Bull F1-es istállója is.
fotó: Red Bull
A kihagyás után sem lett kifinomultabb versenyző Nyikita Mazepin
https://formula.hu/parc-ferme/34825
Az orosz pilóta az ázsiai Le Mans-széria szezonzáróján, Abu Dhabiban mutatott be egy hajmeresztő manővert. A 99 Racing versenyzőjét Nolan Siegel támadta a vezető pozícióért – Mazepin előbb ráhúzta a kormányt, majd egészen kiszorította az Inter Europol autóját a hátsó egyenesben – ahogy az alábbi videó mutatja. Az agresszív védekezés így sem járt sikerrel, az amerikai megelőzte őt.
Mazepin a 2022-es szezon kihagyása után szerepelt újra nemzetközi versenyen – mivel a szankciók miatt az Európai Unióból kitiltották, az ázsiai endurance-sorozatban indult saját csapatával. A bajnokságban dobogóval mutatkozott be, az utolsó versenyt pedig a pole-pozícióból másodikként zárta társai, Goncalo Gomes és Ahmad Al Harthy oldalán: a #98-as rajtszámú egység végül negyedikként végzett az LMP2 kategóriában a csupán két versenyhétvégéből álló szezonban.
Szokatlan megállapodást kötött a McLaren és az Aston Martin
https://formula.hu/parc-ferme/34824
A McLaren hozzáférhet az Aston Martin két tartalékpilótájához, a Formula-E-világbajnok Stoffel Vandoorne-hoz és a Formula-2-es bajnok Felipe Drugovich-hoz, amennyiben szüksége van egy beugró versenyzőre – jelentette be hétfőn a két csapat. Hasonló megegyezést a McLaren a Mercedesszel is tető alá hozott arról, hogy Mick Schumacher rendelkezésre áll hasonló helyzetben: csakhogy amíg egy motorszállító és ügyfele között megszokottabb egy ilyen megállapodás, két egymástól független istálló között kevésbé az. Vandoorne személye is érdekes, hiszen rövid F1-es pályafutása akkor ért véget, mikor a McLaren 2018 végén menesztette őt.
A bejelentés kiemeli, az együttműködés az első 15 versenyre szól. Ennek oka, hogy a McLaren saját tartalékpilótája a 2021-es IndyCar-bajnok Alex Palou, aki azonban a tengerentúli versenyzésre összpontosít, amíg tart az IndyCar-szezon. A McLarennel csak Szingapúrtól utazik el az év hátralevő versenyeire. Addig három kölcsöntartalék is az istálló rendelkezésére áll.
We will have access to @AstonMartinF1's reserve drivers, Felipe Drugovich and Stoffel Vandoorne, in the instance that they are required for driving duties for the first 15 races of 2023. pic.twitter.com/IRW9SjPy2v
— McLaren (@McLarenF1) February 20, 2023
Lewis Hamilton egy újabb rekordot állíthat be idén
https://formula.hu/parc-ferme/34821
Zsinórban 11. idényét kezdheti meg 2023-ban a britek hétszeres világbajnoka a Mercedesnél, aki ezzel az egy csapatnál töltött szezonok számában utoléri a vonatkozó ranglista élén álló Michael Schumachert. A sportág másik hétszeres bajnoka ugyancsak 11 szezont húzott le 1996 és 2006 között a Ferrari színeiben, Hamilton pedig 2013 óta tartózkodik a Mercedesnél. Az F1 Twitter-oldalán közzétett rangsor harmadik helyén David Coulthard áll, aki a McLarennél húzott le kilenc esztendőt egyhuzamban, de ugyanennyi időt töltött el a wokingiaknál Mika Hakkinen, a Lotus istállójánál Jim Clark, valamint Jacques Laffite a Ligier alakulatánál.
The 2023 season will be campaign No.11 for the @LewisHamilton and Mercedes partnership #F1 @MercedesAMGF1 pic.twitter.com/WMrmTOWPPA
— Formula 1 (@F1) February 19, 2023