Carlos Sainz a legnagyobb kárvallottja a kínosra és botrányosra sikerült csütörtök éjjeli nyitánynak a Formula-1-es Las Vegas-i Nagydíjon. Az autója ugyanis annyira megsérült, hogy sok alkatrészt ki kellett cserélni benne – köztük az akkumulátort is, s az új komponensért már tízhelyes rajtbüntetésben részesült a spanyol, hiába próbált meg engedményt kérni a körülményekre való tekintettel a Ferrari.
Ráadásul akár maga Sainz is megsérülhetett volna: „Elég nagy ütést kaptam a hátamon és a nyakamon a balesetben, amit mind láttatok. Sajnos nyilván a karosszéria, az erőforrás, az akkumulátor, de még az ülésem is megsérült az incidensben” – mesélte a végül többórás késéssel és 90 percesre nyújtva megrendezett második szabadedzés után Sainz.
Merthogy a Scuderia szerelői a csúszást is kihasználva sikeresen időben összerakták az SF-23-ast: „Véleményem szerint heroikus erőfeszítés volt a csapat és minden szerelő részéről, hogy összerakták az autót és részt tudtam venni az edzésen.”
Bizakodás a pályán, hitetlenkedés utána
Az említett gyakorlás jól sikerült a Ferrarinak, hiszen Charles Leclerc vezetésével az első két helyen zártak. Sainz bizakodó is volt az autóban ülve – hogy aztán onnan kiszállva értesüljön a büntetés tényéről…
„Jól éreztem magam. Világosan látszik, hogy viszonylag versenyképesek vagyunk ezen a hétvégén. Úgy vélem, a pálya nyomvonala is kicsit jobban kedvez nekünk, mint az előző néhány. Úgy fest, jól működésre tudjuk bírni a gumikat egy körön, és versenyképesek vagyunk. Úgyhogy eléggé izgatott és optimista voltam.”
„Sajnos amint véget ért az edzés, a csapat közölte velem, hogy tíz rajthelyes büntetést kapok olyasmiért, amiben sem én, sem a csapat nem hibázott. Természetesen ez teljesen megváltoztatja a hozzáállásomat és a véleményemet arról, hogyan fog alakulni ez a hétvége. El tudjátok képzelni, mennyire csalódott vagyok, el sem hiszem a helyzetet, szóval nemigen fogtok boldognak látni ezen a hétvégén.”
A spanyol pilóta szerint a csütörtök-pénteki események is számos hiányosságra világítottak rá: „Ami ma történt, számomra kiváló példája annak, milyen sok módon lehetne még javítani ezen a sporton. Az FIA, a csapatok, a szabályok… ezt egyértelműen lehetne vis majorként értékelni, hogy ne kapjak büntetést, de valahogy mindig vannak emberek és módok arra, hogy rosszabbá tegyék a helyzetet egyesek számára. És úgy gondolom, most rajtam volt a sor, hogy megfizessem ennek az árát.”