DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 31. csütörtök
Nyereményjáték

10 dolog, amit utálok benned - Marketingbullying

Ha az átlagember meghallja a marketing kifejezést, leginkább az intézményesített cigánykodás jut eszébe. Valami olyan, ami szemtelen, mint a piaci légy, követ, nem hagy békén, erőszakoskodik, és biztos, hogy hazudik.

Sokan sokat tettek azért, hogy ez a kép alakuljon ki az amúgy tisztességes vásárlásösztönző eszközről. Viszont ha te segítesz megismerni egy jó terméket vagy szolgáltatást, mindezt nem erőszakosan és túlbuzgón, nem fognak követ vetni rád.

Az alábbiakban arról olvashatsz, milyen fő bűnök vannak. Ha ezeket elkerülöd, máris egy lépéssel közelebb kerülsz az elégedett vásárlókhoz.



 



 

Marketingbűnök, amiket utálnak az emberek

Az egyik ilyen az, ha ijesztően sokat kérdezel vásárláskor. Ha a postázáshoz és számlázáshoz való adatokon kívül túl sok mindent akarsz megtudni. Ha könyvet adsz el, ne kérdezz rá a cipőméretre, ha pedig csak felmérését végzel az olvasási szokásokról, ne érdeklődj a vevőd kereseti sávjáról. Minden személyes adat megadása ijesztő, hiszen az adatkezelés biztonságában bízunk a legkevésbé. Főleg, amikor a bankkártyaadatokról van szó. 

Ha túl sokszor dobsz fel pop up ablakot, nem győzik bezárni. Ha állandóan követed a webes mozgását, utálni fogja, idegesítik majd a reklámjaid és akkor sem vásárol tőled, ha a tiéd az egyetlen termék, ami neki kell. Az SR-Marketing által nyújtott remarketing kiváló fegyver, de tudnod kell jól használni. Ne is szórd teli az oldalad hirdetéssel, mert kevés idegesítőbb dolog van, mint amikor két mondat információ után jön egy reklám. És újra, és újra.

Amikor a vásárlód megvette a kiszemelt terméket, állítsd le a követését. Mert ha tavasszal megveszi a gumicsizmát, nem biztos, hogy még nyár végén is azt szeretné nézegetni. Vagy hagyd békén pár hónapig, vagy más terméket ajánlj neki. Nagyon könnyű ellenszenvessé válni a potenciális vevők szemében. Ehhez elég egy rossz beállítás. Az elköteleződést nagyon nehéz kiépíteni, hiszen vékony a határ a marketing és a kereskedelmi zaklatás között. 

És persze ha rossz, gagyi a reklámod, az sem tesz jót. A helyesírási hibák, az elcsépelt ötletek, közhelyek, a 100D-ben készült grafikák sem vezetnek eredményre, merthogy minden videógrafikusok, VFT-szakemberek segítségével dől ránk. Emellett szinte minden olcsónak hat, ezért kell, hogy jó ötleted legyen. Már csak a kreativitás és az ötlet viszi el a termékeket az óriási reklámzajban.



 

Marketingrezisztencia

Amikor mindenki nyakló nélkül önti a hirdetését, egyszer csak elkezdik letölteni az ad blockereket. Ha sokan töltik le, máris kisebb lesz a potenciális elérés. Azon a kisebb területen pedig meg kell küzdeni a hatalmasra nőtt ingerküszöbbel. Ahogyan a hírekben is egyre megdöbbentőbb címsorokat és headline-okat kell kitalálni, úgy a hirdetésekben is egyre inkább a sokkolásra kerül a fókusz. Így pedig közösen érjük el, mi, hirdetők, hogy a potenciális vevőink átpörgetik a hirdetést, nem foglalkoznak vele, belül idegesítjük őket, nem vásárolnak, mi pedig égetjük az értékes forintokat. Na, ezért kell jól tanácsadót választani!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: