Steward
Szikora Tamás
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2021. szeptember 17. péntek
Nyereményjáték

Így tehetsz a keringési zavarok megelőzéséért

Számos oka lehet annak, hogy valamely végtagunkban vagy belső szervünkben korlátozódik a véráramlás. Ezt okozhatja genetikai eredetű hajlam vagy akár a helytelen életvitel.

Általánosan igaz az egészségünk szempontjából, hogy a legjobb gyógymód a megelőzés. Annak érdekében is sokat tehetünk, hogy a keringési rendellenességek kialakulását megelőzzük. Abban az esetben is így van ez, ha örökletes problémáról van szó. A keringési zavarok kialakulhatnak a karjainkban, lábainkban, de akár a szívünkben vagy az agyunkban is. Mivel komoly baj is lehet belőle, érdemes odafigyelnünk önmagunkra.

https-__www.bukkosmed.hu_ - 2021 július - Cikk1



A rendszeres mozgás csodákra képes

Ha a sport a mindennapjaink részévé válik, azzal máris sokat tettünk az egészségünkért. A napi mozgás egyrészt megerősíti az érfalakat, a szívünket, és jó hatással van a tüdőnkre. A sport serkenti a véráramlást, elejét véve ezzel a lassabb keringésnek. Ezáltal a testünk vér- és oxigénellátása fokozódik, ami rendkívül jótékonyan hat ránk. Frissebbek leszünk nem csak testileg, de szellemileg is. Csökken a mindennapi stressz, amely ugyancsak negatívan hat az egészségünkre. 

Nézzünk utána, hogy melyek azok a sportágak, amelyek számunkra leginkább megfelelnek. Ha például visszérproblémánk van, legjobb, ha úszni vagy jógázni kezdünk. A lényeg, hogy mozgassuk át a testünket nap mint nap.

Az vagy, amit megeszel

A rendszeres sport mellett a megfelelő táplálkozás is hozzájárul az egészséges élethez. Kerüljük a túl cukros, finomított, feldolgozott élelmiszereket. Étrendünkben a tápanyagok aránya feleljen meg az egészséges mértéknek. Ne essünk túlzásba, de ne is vonjunk meg magunktól semmit. 

A szervezetünknek értékes tápanyagokra van szüksége a megfelelő fizikai és szellemi működéshez. Így a különböző keringési zavarokat is könnyebben megelőzhetjük. Ha dohányzunk, minél előbb tegyük le a cigarettát, ugyanis érszűkítő hatása miatt súlyos rizikófaktor a keringési rendellenességek kialakulásában. 

A kompressziós harisnyák hatásai

Ha az alsó végtagjaink vérellátásában zavar támad, a kompressziós harisnya viselése sokat segíthet. Azonban megelőzésképpen is jól jöhet egy alacsonyabb kompressziós fokozatú harisnya, főleg, ha a családban előfordultak visszeres panaszok. 

A BükkösMed gyógyászati webáruház harisnyái nadrág, comb- és térdharisnya és zokni kivitelben is kaphatóak. A fennálló panaszok függvényében a gyógyharisnyák kompressziós fokozatai eltérőek, melynek mértékét a szakorvos állapítja meg.

Szűrővizsgálatokkal a megelőzésért

Akkor tehetünk a legtöbbet az egészségünkért, ha igyekszünk megelőzni a betegségek kialakulását. Járjunk el rendszeresen szűrővizsgálatokra. A karjaink, lábaink vérellátásának ellenőrzése egy egyszerű és fájdalommentes vizsgálat. Elvégzésével azonban már korán felismerhetőek a vérellátási problémák. Ezzel és a megfelelő életmóddal nagyon sok kellemetlenségtől megkímélhetjük magunkat és szeretteinket.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?