Hogyan értékeljük a leadeket?
A vállalkozásod szempontjából lead lehet például egy ajánlatkérés, egy regisztráció, egy csaliletöltés vagy más olyan információkérés, ahol az érdeklődő megadta az elérhetőségét, így a kapcsolatépítés megkezdődött. Az értékesítési stratégia határozza meg, hogy a leadek esetén mi a következő lépés.
Ha eltérő értékesítési folyamatot alkalmazol a Google Ads és a Facebook hirdetések esetén, például az első esetben telefonos, a másik esetben e-mailes utánkövetést használsz, akkor nem lehet összemérni az adatokat, nem lehet megállapítani, melyik leadek esetén nagyobb a konverzió, mert a telefonos konverzió függ az értékesítő kolléga rátermettségétől és felkészültségétől.
A fenti példa nem egyedi, sokan gondolják még ma is azt, hogy a Facebookról érkező látogatók kevésbé értékesek, mint a Google Ads által közvetített érdeklődők. Ha egyenrangúnak kezeljük ezeket a leadeket, akkor fogjuk látni, melyik az értékesebb, bár még ebben az esetben is felmerülhet az a kérdés, hogy a beállításokban rejlő különbségek mennyire befolyásolják az eredményt.
Ha kíváncsi vagy, hogy a Te vállalkozásod esetén melyik kampány eredményesebb, kérj konzultációt a Klikkmarketing tapasztalt csapatától.
Az összehasonlítás módszertana
Az összehasonlításhoz először meg kell határoznod a kampányok célját, majd a céloknak megfelelően ki kell alakítani a megfelelő mérőszámokat. A kampányok teljesítését folyamatosan kell monitorozni, a számokat elemezni, de egységes mérce alapján. Csak ebben az esetben tudod megállapítani, hogy melyik kampány hoz jobb konverziót, eredményez jobb minőségű leadeket.
A kettős mérce nem célravezető, sok értékes leadet veszthetsz el, ha eltérő stratégiával kezeled a látogatókat. A Facebook leadek alulértékelése akár komoly többletköltséget is okozhat, így a megtérülése is veszélybe kerülhet. Ez elvezethet egy olyan hibás megállapításhoz, hogy nem érdemes a Facebookon hirdetni, mert veszteséges.
Összefoglalás
Ne kövesd el azt a hibát, hogy mások véleménye alapján alulértékeled a Facebookról érkezett leadeket, alakíts ki olyan értékelési, utánkövetési rendszert, amely biztosítja az összehasonlítás lehetőségét. Az objektív összehasonlítás alapján döntsd el, melyik platformon érdemes inkább hirdetned, és melyik marketingstratégia szolgálja leginkább a céljaid elérését!