DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 24. kedd
Motor

Bastianini nem hivatalos csúccsal Martin előtt

A Ducati gyári motorosa a második MotoGP-tesztnap utolsó órájában ugrott pramacos márkatársa elé. Binder még a top 3-ban, Marquez csak a 14. helyen.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Szerdán folytatódott a MotoGP kollektív malajziai tesztje, ezúttal immár két hiányzóval: azok után, hogy a múlt heti privát portimaói körözgetés során nagyot bukó Franco Morbidellinek azt javasolták az orvosok, hogy még hetekig tartózkodjon a sporttevékenységektől, s ezért még a katari gyakorlást is kénytelen lesz kihagyni, a kedden highside bukást szenvedő Raul Fernandez számára is idejekorán véget ért a hét.

Akik viszont pályán voltak, mind gyorsultak a második nap során – olyannyira, hogy minden idők leggyorsabb sepangi köre is megszületett (amely persze nem számít hivatalos rekordnak)! A délelőtti órákban a kedden élen záró Jorge Martin javította meg először a nem hivatalos csúcsot, majd a nap végéhez közeledve gyári ducatis márkatársa, Enea Bastianini faragott még tovább az időn, így most az ő 1:57,134-es eredménye jelenti az etalont.

motogp-bastianini-ducati-sepang-teszt



A Ducati igencsak bizakodó lehet a mai felvonást követően, hiszen az első két helyen végző páros mellett a regnáló világbajnok, Francesco Bagnaia pedig az ötödik időt érte el, azaz mindhárom GP24-es Desmosedicit használó motoros a közvetlen élbolyban végzett. Bagnaia és Martin is egyetértett abban a minap, hogy előrelépésnek érzik az új motort, bár még csiszolni kell rajta, hogy ki tudják aknázni a bennük rejlő potenciált. Ma egyébként az új aeroburkolat próbálgatására helyezték a hangsúlyt a bolognai gyártónál.

Az előző évi konstrukción ülő ducatisok sem panaszkodhatnak: különösen jól szerepel eddig a VR46-hoz átigazoló Fabio di Giannantonio, aki hatodikként zárta a szerdát. Az olasz márkához tartozó motorosok közül ezúttal Marc Marquez szerepelt a leggyengébben, közel egy másodperces hátránnyal 14. lett, 72 körével ellenben messze ő volt a legszorgalmasabb, ami nem is meglepő a műszaki nehézségektől sújtott keddet követően.

motogp-binder-ktm-sepang-teszt

Az élmezőnyben feltűnt egyébként egy-egy KTM és Aprilia is: Brad Binder érte el a harmadik, Aleix Espargaro pedig a negyedik időt. Binderék eleve csak ma próbálták ki igazából a 2024-es specifikációjú versenygépet, tegnap még csak a tempó felvételén volt a hangsúly. Viszont mindenképp újfent ki kell emelni a KTM-táborból Pedro Acostát, aki a Gas Gas Tech3 színeiben ma nyolcadik lett, négy tizedre a dél-afrikaitól – igaz, emellé egy bukást is begyűjtött az újonc spanyol (rajta kívül Johann Zarco és Marco Bezzecchi is így járt).

A két felzárkózni igyekvő japán gyártó közül az eredménylistán a Honda szerepelt jobban, hiszen Joan Mir révén a top 10-be is befért egy versenyzőjük, a Repsol új szerzeménye azonban egy versenyszimulációt követően elmondta: azon a téren még bőven vár rájuk munka.

A Yamaha a 11. és 13. helyeket hozta el Fabio Quartararo és Alex Rins révén, viszont bizakodásra adhat okot számukra, hogy a francia délelőtt az élen állt a végsebességek listáján, amely eddig a YZR-M1-es egyik gyenge pontjának számított. Persze belejátszhatott szélárnyék is, de talán nem véletlen, hogy Quartararo is elmondta kedden, hogy erősebbnek érzi a motort, csak még túl agresszív az erőleadása. Az 1:57-es tartományba egyébként ő is benézett, így míg a mai napig ezt csak a Ducati mondhatta el magáról, most már mind az öt gyártónak összejött ez.

A sepangi teszt csütörtökön újabb nyolcórás etappal folytatódik és zárul egyúttal.

A sepangi teszt második napjának eredményei:

1. Enea Bastianini Ducati Team Ducati GP24 1:57.134  
2. Jorge Martin Pramac Racing Ducati GP24 1:57.273 0.139
3. Brad Binder KTM Factory KTM RC16 1:57.327 0.193
4. Aleix Espargaro Aprilia Racing Aprilia RS-GP 1:57.446 0.312
5. Francesco Bagnaia Ducati Team Ducati GP24 1:57.469 0.335
6. Fabio Di Giannantonio VR46 Ducati Ducati GP23 1:57.619 0.485
7. Alex Marquez Gresini Racing Ducati GP23 1:57.672 0.538
8. Pedro Acosta Gas Gas Tech3 KTM RC16 1:57.726 0.592
9. Marco Bezzecchi VR46 Ducati Ducati GP23 1:57.867 0.733
10. Joan Mir Repsol Honda Honda RC213V 1:57.872 0.738
11. Fabio Quartararo Monster Yamaha Yamaha M1 1:57.888 0.754
12. Johann Zarco LCR Honda Honda RC213V 1:58.011 0.877
13. Alex Rins Monster Yamaha Yamaha M1 1:58.110 0.976
14. Marc Marquez Gresini Racing Ducati GP23 1:58.118 0.984
15. Jack Miller KTM Factory KTM RC16 1:58.300 1.166
16. Takaaki Nakagami LCR Honda Honda RC213V 1:58.372 1.238
17. Luca Marini Repsol Honda Honda RC213V 1:58.394 1.260
18. Maverick Viñales Aprilia Racing Aprilia RS-GP 1:58.456 1.322
19. Miguel Oliveira Trackhouse Racing Aprilia RS-GP 1:58.549 1.415
20. Augusto Fernandez Gas Gas Tech3 KTM RC16 1:58.915 1.781
21. Cal Crutchlow Yamaha Test Team Yamaha M1 1:58.990 1.856
22. Lorenzo Savadori Aprilia Test Team Aprilia RS-GP 1:59.676 2.542
23. Michele Pirro Pramac Racing Ducati GP24 1:59.702 2.568
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: