Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
A shakedown után pénteken ténylegesen felébredt téli álmából a MotoGP, hiszen kezdetét vette a teljes mezőny részvételével zajló háromnapos teszt Sepangban. A köridőknek persze mérsékelten van jelentőségük, sokkal inkább a fejlesztéseken és azok működésén van a hangsúly, de így is említést érdemel, hogy kik szerepeltek erősen a nyitónapon – és ez a Ducatikról és az Apriliákról mondható el.
A leggyorsabbnak Marco Bezzecchi bizonyult 1:58,470-es eredménnyel, ami nagyjából hét tizeddel marad el Jorge Martin tavalyi körrekordjától. Érdemes megjegyezni, hogy a VR46 második idényére készülő olasz versenyzője nem a legfrissebb, hanem a tavalyi specifikációjú Desmosedicin ül, ami beállítások tekintetében előnyt jelenthet. Az idei Ducatik közül a gyári csapathoz fellépő Enea Bastianini volt a legjobb a harmadik helyen, öt ezreddel megelőzve a délelőtti leggyorsabb pramacos Jorge Martint, míg az 1-es rajtszámot bő tíz év után visszahozó címvédő, Francesco Bagnaia ötödik hellyel nyitott.
A ducatisok közé az Apriliák ékelődtek be: a teszteken rendre remekül muzsikáló Maverick Vinales konkrétan három piros szektoridő után futott be másodiknak a nap végén, míg Aleix Espargaro a hatodik idővel zárt. Mindkét spanyol elmondta a nap során, hogy egyértelműen jobbnak érzik az új versenygépet a tavalyinál – Espargaro annyit tett hozzá, hogy már csak az a kérdés, hogy mindez mire lesz elegendő.
Az mindenesetre kijelenthető, hogy a két olasz márka dominálta a pénteket, hiszen az első kilenc helyen az ő versenyzőik szerepelnek csak: az említetteken kívül a pramacos Johann Zarco, valamint a Gresini félig új duója, Fabio di Giannantonio és Alex Marquez végzett az élbolyban (utóbbi kettő Bezzecchivel hasonlóan tavalyi Desmosedicivel). Az Aprilia részéről érdemes lehet figyelni Miguel Oliveirára is a márkát váltó RNF Racing színeiben: a portugál biztatóan kezdte a tesztet, aztán viszont begyűjtött egy bukást.
Az első tízbe egyetlen japán gyártót képviselő motorosként Franco Morbidelli fért be a Yamahával, megelőzve csapattársát, Fabio Quartararót. A hangvillások nem villogtak túlságosan az első hivatalos tesztnapon, de bizakodással töltheti el őket, hogy szemlátomást előrelépést jelent végsebességben az új M1-es.
A másik japán márka, a Honda viszont pláne nem remekelt: Marc Marquez a 12. helyen nyitott, míg a távozott Suzukitól érkező Joan Mir, Alex Rins páros csak a 17-18. pozíciókat foglalták el a Repsol, valamint az LCR színeiben. Marqueznél egyébként nem kevesebb, mint négy különböző motor állt a garázsban (persze másoknál is jellemző volt a két-három eltérő gép): az egyiket különösen telepakolták újításokkal, beleértve az F1-ből ismert ground-effect előnyeit kiaknázó új motorborítással, amely szemlátomást az aerodinamikai fejlesztések új irányvonala lesz a MotoGP-ben.
A KTM volt azonban az összes gyártó közül a leghaloványabb: a Ducatitól átigazolt Jack Miller volt a legjobbjuk a maga 16. helyével. Az ausztrál egyből a friss újításokkal – köztük a shakedownon is látott új aero-burkolattal – ellátott RC16-ossal körözött, ellentétben a márkatársakkal. A mezőny egyetlen újonca is náluk szerepel, a hivatalosan Gas Gasként elkönyvelt Tech3 színeiben induló Augusto Fernandez révén, aki ma megelőzte a csapattárs Pol Espargarót és a gyári KTM-es Brad Bindert is – igaz, a Moto2-es világbajnok számára előny, hogy ő a shakedownon is motorra ülhetett.
A tesztpilóták közül a yamahás Katsuyuki Nakasuga és a hondás Stefan Bradl körözött még pénteken, de a későbbiekben várhatóan Cal Crutchlow is újra munkába áll a Yamahánál. Folytatás szombaton és vasárnap.
A sepangi teszt első napjának eredményei:
1. | Marco Bezzecchi | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP22) | 1:58.470 |
2. | Maverick Vinales | SPA | Aprilia Racing (RS-GP 23) | +0.130s |
3. | Enea Bastianini | ITA | Ducati Lenovo (GP23) | +0.262s |
4. | Jorge Martin | SPA | Pramac Ducati (GP23) | +0.267s |
5. | Francesco Bagnaia | ITA | Ducati Lenovo (GP23) | +0.387s |
6. | Aleix Espargaro | SPA | Aprilia Racing (RS-GP 23) | +0.471s |
7. | Johann Zarco | FRA | Pramac Ducati (GP22) | +0.496s |
8. | Fabio Di Giannantonio | ITA | Gresini Ducati (GP22) | +0.551s |
9. | Alex Marquez | SPA | Gresini Ducati (GP22) | +0.566s |
10. | Franco Morbidelli | ITA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +0.648s |
11. | Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +0.952s |
12. | Marc Marquez | SPA | Repsol Honda (RC213V) | +0.954s |
13. | Luca Marini | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP22) | +0.999s |
14. | Miguel Oliveira | POR | RNF Aprilia (RS-GP 22) | +1.260s |
15. | Raul Fernandez | SPA | RNF Aprilia (RS-GP 22) | +1.343s |
16. | Jack Miller | AUS | Red Bull KTM (RC16) | +1.356s |
17. | Joan Mir | SPA | Repsol Honda (RC213V) | +1.362s |
18. | Alex Rins | SPA | LCR Honda (RC213V) | +1.493s |
19. | Augusto Fernandez | SPA | Tech3 GASGAS (RC16) | +1.557s |
20. | Pol Espargaro | SPA | Tech3 GASGAS (RC16) | +1.608s |
21. | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | +1.615s |
22. | Takaaki Nakagami | JPN | LCR Honda (RC213V) | +2.734s |
23. | Katsuyuki Nakasuga | JPN | Yamaha Test Rider (YZR-M1) | +2.769s |
24. | Stefan Bradl | GER | Honda Test Rider (RC213V) | +5.031s |