DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
Motor

Bezzecchi kezdett az élen, Ducati–Aprilia hegemónia

A VR46 olasz motorosa az utolsó fél órában futotta meg a MotoGP első tesztnapjának legjobb idejét, megelőzve Maverick Vinalest és Enea Bastianinit.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

A shakedown után pénteken ténylegesen felébredt téli álmából a MotoGP, hiszen kezdetét vette a teljes mezőny részvételével zajló háromnapos teszt Sepangban. A köridőknek persze mérsékelten van jelentőségük, sokkal inkább a fejlesztéseken és azok működésén van a hangsúly, de így is említést érdemel, hogy kik szerepeltek erősen a nyitónapon – és ez a Ducatikról és az Apriliákról mondható el.

motogp-bezzecchi-vr46-ducati-sepang-teszt



A leggyorsabbnak Marco Bezzecchi bizonyult 1:58,470-es eredménnyel, ami nagyjából hét tizeddel marad el Jorge Martin tavalyi körrekordjától. Érdemes megjegyezni, hogy a VR46 második idényére készülő olasz versenyzője nem a legfrissebb, hanem a tavalyi specifikációjú Desmosedicin ül, ami beállítások tekintetében előnyt jelenthet. Az idei Ducatik közül a gyári csapathoz fellépő Enea Bastianini volt a legjobb a harmadik helyen, öt ezreddel megelőzve a délelőtti leggyorsabb pramacos Jorge Martint, míg az 1-es rajtszámot bő tíz év után visszahozó címvédő, Francesco Bagnaia ötödik hellyel nyitott.

motogp-bagnaia-ducati-sepang-teszt

A ducatisok közé az Apriliák ékelődtek be: a teszteken rendre remekül muzsikáló Maverick Vinales konkrétan három piros szektoridő után futott be másodiknak a nap végén, míg Aleix Espargaro a hatodik idővel zárt. Mindkét spanyol elmondta a nap során, hogy egyértelműen jobbnak érzik az új versenygépet a tavalyinál – Espargaro annyit tett hozzá, hogy már csak az a kérdés, hogy mindez mire lesz elegendő.

motogp-vinales-bastianini-sepang-teszt

Az mindenesetre kijelenthető, hogy a két olasz márka dominálta a pénteket, hiszen az első kilenc helyen az ő versenyzőik szerepelnek csak: az említetteken kívül a pramacos Johann Zarco, valamint a Gresini félig új duója, Fabio di Giannantonio és Alex Marquez végzett az élbolyban (utóbbi kettő Bezzecchivel hasonlóan tavalyi Desmosedicivel). Az Aprilia részéről érdemes lehet figyelni Miguel Oliveirára is a márkát váltó RNF Racing színeiben: a portugál biztatóan kezdte a tesztet, aztán viszont begyűjtött egy bukást.

Az első tízbe egyetlen japán gyártót képviselő motorosként Franco Morbidelli fért be a Yamahával, megelőzve csapattársát, Fabio Quartararót. A hangvillások nem villogtak túlságosan az első hivatalos tesztnapon, de bizakodással töltheti el őket, hogy szemlátomást előrelépést jelent végsebességben az új M1-es.

motogp-quartararo-yamaha-sepang-teszt

A másik japán márka, a Honda viszont pláne nem remekelt: Marc Marquez a 12. helyen nyitott, míg a távozott Suzukitól érkező Joan Mir, Alex Rins páros csak a 17-18. pozíciókat foglalták el a Repsol, valamint az LCR színeiben. Marqueznél egyébként nem kevesebb, mint négy különböző motor állt a garázsban (persze másoknál is jellemző volt a két-három eltérő gép): az egyiket különösen telepakolták újításokkal, beleértve az F1-ből ismert ground-effect előnyeit kiaknázó új motorborítással, amely szemlátomást az aerodinamikai fejlesztések új irányvonala lesz a MotoGP-ben.

motogp-marquez-honda-sepang-teszt

A KTM volt azonban az összes gyártó közül a leghaloványabb: a Ducatitól átigazolt Jack Miller volt a legjobbjuk a maga 16. helyével. Az ausztrál egyből a friss újításokkal – köztük a shakedownon is látott új aero-burkolattal – ellátott RC16-ossal körözött, ellentétben a márkatársakkal. A mezőny egyetlen újonca is náluk szerepel, a hivatalosan Gas Gasként elkönyvelt Tech3 színeiben induló Augusto Fernandez révén, aki ma megelőzte a csapattárs Pol Espargarót és a gyári KTM-es Brad Bindert is – igaz, a Moto2-es világbajnok számára előny, hogy ő a shakedownon is motorra ülhetett.

motogp-miller-ktm-sepang-teszt

A tesztpilóták közül a yamahás Katsuyuki Nakasuga és a hondás Stefan Bradl körözött még pénteken, de a későbbiekben várhatóan Cal Crutchlow is újra munkába áll a Yamahánál. Folytatás szombaton és vasárnap.

A sepangi teszt első napjának eredményei:

1. Marco Bezzecchi ITA Mooney VR46 Ducati (GP22) 1:58.470
2. Maverick Vinales SPA Aprilia Racing (RS-GP 23) +0.130s
3. Enea Bastianini ITA Ducati Lenovo (GP23) +0.262s
4. Jorge Martin SPA Pramac Ducati (GP23) +0.267s
5. Francesco Bagnaia ITA Ducati Lenovo (GP23) +0.387s
6. Aleix Espargaro SPA Aprilia Racing (RS-GP 23) +0.471s
7. Johann Zarco FRA Pramac Ducati (GP22) +0.496s
8. Fabio Di Giannantonio ITA Gresini Ducati (GP22) +0.551s
9. Alex Marquez SPA Gresini Ducati (GP22) +0.566s
10. Franco Morbidelli ITA Monster Yamaha (YZR-M1) +0.648s
11. Fabio Quartararo FRA Monster Yamaha (YZR-M1) +0.952s
12. Marc Marquez SPA Repsol Honda (RC213V) +0.954s
13. Luca Marini ITA Mooney VR46 Ducati (GP22) +0.999s
14. Miguel Oliveira POR RNF Aprilia (RS-GP 22) +1.260s
15. Raul Fernandez SPA RNF Aprilia (RS-GP 22) +1.343s
16. Jack Miller AUS Red Bull KTM (RC16) +1.356s
17. Joan Mir SPA Repsol Honda (RC213V) +1.362s
18. Alex Rins SPA LCR Honda (RC213V) +1.493s
19. Augusto Fernandez SPA Tech3 GASGAS (RC16) +1.557s
20. Pol Espargaro SPA Tech3 GASGAS (RC16) +1.608s
21. Brad Binder RSA Red Bull KTM (RC16) +1.615s
22. Takaaki Nakagami JPN LCR Honda (RC213V) +2.734s
23. Katsuyuki Nakasuga JPN Yamaha Test Rider (YZR-M1) +2.769s
24. Stefan Bradl GER Honda Test Rider (RC213V) +5.031s
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: