Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Fabio Quartararo domináns győzelmét hozta a MotoGP Brit Nagydíja: a francia idén már ötödször diadalmaskodott. Ráadásul mivel fő világbajnoki kihívói teljesen elsüllyedtek a mezőnyben, a Monster Yamaha versenyzője előnye 65 pontra nőtt az összetett tabellán hat futammal a szezon vége előtt. Quartararo ennek ellenére is állítja, hogy továbbra sem foglalkozik az egyre inkább elérhető közelségbe kerülő vb-címmel – minderről a Motorsport.com hasábjain beszélt, amikor arról kérdezték, hogy a silverstone-i volt-e a legfontosabb sikere az ideiek közül:
„Igen, de nem igazán koncentrálok a bajnokságra. De ha megnézzük, hogy 47 pontos előnyből kezdtük meg a Brit Nagydíjat, és 65 pontos előnnyel fejeztük be, akkor valóban ez a legfontosabb. De a verseny előtt mondtam magamnak, hogy ne gondoljak a bajnokságra nagyjából Misanóig. És igazából most sem akarok tovább gondolni rá, mert élvezem a pillanatot és jól érzem magam a motoron. Szóval a következő futamra is úgy megyek majd, mint az elsőre, és élvezem ezt. Nem változtatok a hozzáállásomon, mert élvezem, hogy győzelmekért harcolhatok. A bajnoki cím pedig akkor jön, ha olyan eredményeket érünk el. Természetesen ha egy futamon úgy érzem, nem elérhető a győzelem, nem fogok ostoba hibát elkövetni. Szóval a hozzáállásom ugyanolyan, de nyilván tudom, hogy nagyobb terem van.”
Quartararo óriási előnye annak is köszönhető, hogy a fő üldözők szenvedtek a Brit GP hajrájában. A címvédő Joan Mir például a kilencedik helyig csúszott vissza: „Az első körökben jól tudtam menni, aztán viszont problémám adódott az első gumival, ami miatt két-három másodpercet veszítettem az utolsó öt körben” – magyarázta a Suzuki motorosa. „Korábban nem volt ilyen gondom, úgyhogy meg kell vizsgálnunk. Lágy gumikkal mentem, de nem hiszem, hogy a választás volt a rossz, hiszen a győztes is azzal versenyzett, és eddig én is munkára tudtam bírni ezt a keveréket. Frusztráló, amikor ilyesmi történik, de nem akarom azt mondani, hogy egy rossz gumi okozta a problémát, már nem tudhatom biztosan.”
Amikor arról kérdezték Mirt, hogy szerinte elúszott-e az esélye az újabb világbajnoki címre, eléggé lemondóan nyilatkozott: „Igen. Nyilván nincs vége a kockás zászlóig, de ma csalódott vagyok. Hogy őszinte legyek, arra számítottam idén, hogy közelebb leszek és több dobogós helyezésem lesz. Volt néhány negyedik helyünk, amiből nem lett dobogó.”
Mirhez hasonló gondolatokat osztott meg Francesco Bagnaia is, aki még a suzukisnál is rosszabbul járt, hiszen egészen a 14. helyig esett hátra a fináléban. A Ducati olasz versenyzője is gumiproblémákra tett utalást, jelezve, hogy az időmérőn pedig csapattársánál, Jack Millernél nem stimmelt valami ilyen téren. Piero Taramasso, a MotoGP egyedüli gumiszállítójaként tevékenykedő Michelin főnöke ugyanakkor a The-Race.com szaklapnak nyilatkozva állította: nincs gond az abroncsok minőségellenőrzésével (annak ellenére, hogy idén egyszer, Ausztriában konkrétan gond volt Miguel Oliveira versenyre választott gumijával), inkább arról van szó, hogy a gumi is „élő” és „lélegző” valami, amire rengeteg körülmény van hatással.
A dobogóra így két olyan versenyző állhatott fel Silverstone-ban, akiknek idén ez még nem jött össze: Alex Rins lett a második a Suzukival, a nap hőse ugyanakkor Aleix Espargaro volt, aki az Aprilia első pódiumát gyűjtötte be a MotoGP-érában. „Olyan ez, mint egy álom! Rettenetesen boldog vagyok” – lelkendezett Espargaro, akit a Crash.net idéz. „Hosszú út vezetett idáig. Mindig hittem a projektben, és folyamatosan egyre többet dolgoztam. Ki akarom ezt élvezni, de folyamatosan többet akarunk, és jól is állunk. Köszönetet szeretnék mondani mindenkinek. Továbbra is keményen kell dolgoznunk. Nem volt könnyű futam, és nem akartam hibázni” – fogalmazott a spanyol, aki szerint a mostani eredmény is bizonyítja, hogy Maverick Vinales átigazolása a Yamahától hozzájuk nem jelent „tíz lépést hátrafelé”.
Espargarónak egyébként a hajrában Miller ellen kellett védekeznie: „Az utolsó körben elkövettem egy nagy hibát, mert csak arra koncentráltam, hogy Alexet támadhassam a második helyért, és nem igazán érdekelt, ki érkezik hátulról. Ez pedig óriási hiba volt, mert nyitva hagytam a kaput az utolsó sikánnál. De ma elég simán és okosan motoroztam, megóvtam a hátsó gumit, így több tapadásom maradt a kigyorsításon, mint Jacknek. Így vissza tudtam szerezni a harmadik helyet, de végig meggyőződésem volt, hogy ma ez a dobogó az enyém.”
A Brit GP fontos eseménye volt még, hogy az első körben ütközött és bukott Marc Marquez és Jorge Martin. A nyolcszoros világbajnok nem tagadta, hogy ő nézte be a dolgokat: „Bocsánatot szeretnék kérni Martintól, mert ez teljes mértékben az én hibám volt. Túl optimista voltam azzal az előzéssel. Tény, hogy furcsa helyzet volt, mert Fabio és Martin nagyon-nagyon szélesen fordult, és arra számítottam, hogy kijjebb van. Elszámítottam magam, túl optimista voltam az első körben. Elnézést kérek Martintól, a Pramactól, de olykor előfordulnak az ilyenek, s ez a mai teljesen az én hibám volt.”
Martin elfogadta Marquez bocsánatkérését, de ez persze nem vigasztalta: „Csalódott vagyok, mert nagyon erősnek éreztem magam, s a tempóm alapján harcban lehettem volna a második helyért vagy akár a győzelemért is. Nehéz most még ezt leírni, de éreztem a kontaktot, és… Mindegy is, megyünk a következő futamra. Átjött bocsánatot kérni, ami szép a részéről, de tönkretette a versenyemet, és ez a fő probléma. Nem mérte fel jól a helyzetet, nem volt ott hely, remélem, tanulni fog ebből a jövőre nézve” – mondta el a Pramac Ducati spanyolja, hozzátéve: az esetleges büntetés nem az ő hatásköre (a felügyelők nem szankcionálták a repsolost).