Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Az F1-es futammal való ütközés elkerülése érdekében a Moto3-as és a Moto2-es verseny között rendezték meg a MotoGP Brit Nagydíját. A pole-ból hondás karrierje során először Pol Espargaro startolhatott, s a spanyol könnyedén meg is őrizte az első pozíciót, míg mögötte Francesco Bagnaia és Aleix Espargaro vívott a második helyért. Az üldözőbolyban pedig rögtön történt egy páros bukás: Marc Marquez és Jorge Martin értek össze, amikor a hondás próbálta visszaelőzni pramacos honfitársát – ez végül mindkettejük korai búcsúját eredményezte.
A harmadik körben Aleix Espargaro kísérelte meg átvenni a vezetést testvérétől, de szélesre sodródott, így Pol visszaállt az élre, míg a fivérek mögé Fabio Quartararo jött fel harmadiknak Quartararo megelőzésével. A yamahás vb-éllovas pedig itt nem is állt meg: egymás után levadászta a két Espargarót, így a táv negyedénél már a francia állt az élen – aki aztán lendületből el is kezdte lerázni magáról az üldözőit.

Jó tempóban zárkóztak fel a Suzukik is: Alex Rins és Joan Mir néhány kör elteltével áthámozta magát Bagnaia és Jack Miller Ducatiján, ezzel feljöttek a negyedik-ötödik helyekre. Innentől viszont ellentétes irányba mozgott a két csapattárs: Rins átverekedte magát a két Espargarón is, Mirt viszont elkapta Miller – ennek köszönhetően volt olyan pillanat, amikor az első öt pozícióban öt különböző márka versenyzője haladt.
Quartararo eközben senkitől sem zavartatva motorozott az élen, s fölényesen be is húzta idei ötödik győzelmét (azaz zsinórban hét különböző motoros nyerte a Brit GP-t) – ezzel pedig jelentősen növelte a fórját a vb-összetettben, hiszen fő kihívói egyaránt gyengén szerepeltek. A dobogóra ugyanis Rins és Aleix Espargaro állhatott még fel: utóbbi hatalmasat védekezett Miller ellen, ezzel megszerezte az Aprilia első MotoGP-érás pódiumát! Pol Espargaro ötödik, Brad Binder hatodik, azaz az első hatban hat különböző gyártó végzett. Mir és Bagnaia teljesen hátraesett a hajrában: előbbi a kilencedik, utóbbi a 14. helyen végzett mindössze, de Johann Zarco is csak 11. lett, s bár ezzel visszajött a tabellán a második pozícióba, a hátránya is 65 egységre hízott Quartararóval szemben. A többi yamahás, azaz a gyári motoron szereplő Cal Crutchlow, a nyolcadik helyről induló Valentino Rossi és a most debütáló Jake Dixon pontot sem szerzett.
A futam végeredménye:
| 1. | Fabio QUARTARARO | FRA | Monster Energy Yamaha MotoGP | Yamaha | 40'20.579 |
| 2. | Alex RINS | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | +2.663 |
| 3. | Aleix ESPARGARO | SPA | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | +4.105 |
| 4. | Jack MILLER | AUS | Ducati Lenovo Team | Ducati | +4.254 |
| 5. | Pol ESPARGARO | SPA | Repsol Honda Team | Honda | +8.462 |
| 6. | Brad BINDER | RSA | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | +12.189 |
| 7. | Iker LECUONA | SPA | Tech 3 KTM Factory Racing | KTM | +13.560 |
| 8. | Alex MARQUEZ | SPA | LCR Honda CASTROL | Honda | +14.044 |
| 9. | Joan MIR | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | +16.226 |
| 10. | Danilo PETRUCCI | ITA | Tech 3 KTM Factory Racing | KTM | +16.287 |
| 11. | Johann ZARCO | FRA | Pramac Racing | Ducati | +16.339 |
| 12. | Enea BASTIANINI | ITA | Avintia Esponsorama | Ducati | +17.696 |
| 13. | Takaaki NAKAGAMI | JPN | LCR Honda IDEMITSU | Honda | +18.285 |
| 14. | Francesco BAGNAIA | ITA | Ducati Lenovo Team | Ducati | +20.913 |
| 15. | Luca MARINI | ITA | SKY VR46 Avintia | Ducati | +21.018 |
| 16. | Miguel OLIVEIRA | POR | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | +22.022 |
| 17. | Cal CRUTCHLOW | GBR | Monster Energy Yamaha MotoGP | Yamaha | +23.232 |
| 18. | Valentino ROSSI | ITA | Petronas Yamaha SRT | Yamaha | +29.758 |
| 19. | Jake DIXON | GBR | Petronas Yamaha SRT | Yamaha | +50.845 |
| Nem ért célba: | |||||
| Jorge MARTIN | SPA | Pramac Racing | Ducati | ||
| Marc MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | Honda | ||