Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
A második tényleges tesztnapot teljesítette Katarban a MotoGP mezőnye vasárnap, s ahogy az várható volt, sokan gyorsultak a rozsdalesöprő első felvonást követően. Sokáig hasonló állást láthattunk a teszteken amúgy nem túl sok jelentőséggel bíró eredménylistán, mint szombaton, hiszen Stefan Bradl és Aleix Espargaro is vezetett egy ideig, de megfordult az élen Jack Miller is.
Végül azonban nem ők, hanem Fabio Quartararo zárta az élen a második napot: a francia a minap még úgy fogalmazott, hogy nem tudott százszázalékosan visszaszokni még a MotoGP-géphez, ezúttal viszont egyedüliként tudott 1:54 alá jutni a gyári Yamahával – ezzel bő fél másodpercre megközelítette Marc Marquez abszolút pályacsúcsát, viszont egy tizeden belül motorozott Maverick Vinales tavalyi teszten elért eredményéhez.
Quartararóhoz a már említett Miller került a legközelebb a Ducatival, amelyen az előző naphoz hasonlóan feltűnt az új aerodinamikai elem az idom alsó részén is. Az ausztrált Espargaro követte az Apriliával: mindenképp biztatónak nevezhető a szinte minden fronton átalakított RS-GP bemutatkozása, hiszen az 1:54,1-es idő jobb, mint amit valaha elértek a noalei márka színeiben. A spanyol egyetlen ezreddel utasította maga mögé Franco Morbidellit, aki ismét a legjobb yamahás lett a Petronas SRT „A specifikációjú” motorjával, majd jött a Honda tesztversenyzője, az egész hétvégén jól teljesítő Stefan Bradl – neki köszönhetően az első öt helyen négy különböző gyártó képviselői zárták a vasárnapot.
Johann Zarco ismét remek formát mutatott a Pramac Ducatival, de még Maverick Vinales is fél másodpercen belül zárt a hetedik helyen a másik Monster Yamahával. A regnáló világbajnok, Joan Mir ezúttal nyolcadik lett, de csapattársa, Alex Rins is befért az első tízbe – a két suzukis közé pedig a Millerhez hasonlóan immár a Ducati gyári gárdáját erősítő Francesco Bagnaia ékelődött be. Miguel Oliveira lett a KTM legjobbja a tizenegyedik helyen, viszont így is az osztrák márka lett az egyetlen, amely nem képviseltette magát az első tíz között.
A Repsol új szerzeménye, Pol Espargaro a 12., a Petronas Yamahára átülő Valentino Rossi ellenben mindössze a 20. legjobb időt motorozta. Az olasz legendát még az újoncok is megelőzték, akik közül ezúttal Enea Bastianini végzett a legelőkelőbb helyen, de Luca Marini és Jorge Martin is másfél tizeden belül volt a tavalyi Moto2-es világbajnokhoz képest. A tesztpilóták is szorgoskodtak: a Yamahánál ismét felváltva ült a „T1” és „T2” jelzésű motorokon Cal Crutchlow és a két japán, Katsuyuki Nakasuga és Kohta Nozane (a brit egyébként több társához hasonlóan bukott a 2-es kanyarban – rajta kívül Martin, Takaaki Nakagami és Brad Binder esett még el, utóbbi kétszer is –, ami miatt Instagramon beszólt neki elődje, Jorge Lorenzo, akit pedig emiatt Miller osztott ki), míg a Suzukinál Sylvain Guintoli már a 2022-re szánt motorblokkot is tesztelgette.
Most két nap pihenőre vonul a királykategória mezőnye, de szerdától péntekig újabb három napon át birtokba veszik a losaili pályát a motorosok.
A 2. tesztnap végeredménye:
1. | Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | 1m 53.94s | 52/59 |
2. | Jack Miller | AUS | Ducati Team (GP21) | +0.077s | 57/57 |
3. | Aleix Espargaro | SPA | Aprilia Gresini (RS-GP) | +0.212s | 42/69 |
4. | Franco Morbidelli | ITA | Petronas Yamaha (YZR-M1) | +0.213s | 50/63 |
5. | Stefan Bradl | GER | Repsol Honda (RC213V) | +0.270s | 44/61 |
6. | Johann Zarco | FRA | Pramac Ducati (GP21) | +0.416s | 51/55 |
7. | Maverick Viñales | SPA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +0.455s | 55/66 |
8. | Joan Mir | SPA | Suzuki Ecstar (GSX-RR) | +0.575s | 45/48 |
9. | Francesco Bagnaia | ITA | Ducati Team (GP21) | +0.711s | 48/48 |
10. | Alex Rins | SPA | Suzuki Ecstar (GSX-RR) | +0.718s | 25/49 |
11. | Miguel Oliveira | POR | Red Bull KTM (RC16) | +0.726s | 35/47 |
12. | Pol Espargaro | SPA | Repsol Honda (RC213V) | +0.733s | 25/62 |
13. | Takaaki Nakagami | JPN | LCR Honda (RC213V) | +0.750s | 59/60 |
14. | Alex Marquez | SPA | LCR Honda (RC213V) | +1.012s | 32/53 |
15. | Yamaha Test1 | N/A | Yamaha Test Rider (YZR-M1) | +1.366s | 30/35 |
16. | Enea Bastianini | ITA | Avintia Esponsorama (GP19) | +1.546s | 35/45 |
17. | Lorenzo Savadori | ITA | Aprilia Gresini (RS-GP) | +1.630s | 38/41 |
18. | Luca Marini | ITA | Sky VR46 Avintia (GP19) | +1.665s | 47/48 |
19. | Jorge Martin | SPA | Pramac Ducati (GP21) | +1.692s | 29/36 |
20. | Valentino Rossi | ITA | Petronas Yamaha (YZR-M1) | +1.768s | 35/50 |
21. | Danilo Petrucci | ITA | KTM Tech3 (RC16) | +1.855s | 39/51 |
22. | Yamaha Test2 | N/A | Yamaha Test Rider (YZR-M1) | +1.927s | 20/20 |
23. | Iker Lecuona | SPA | KTM Tech3 (RC16) | +1.933s | 22/38 |
24. | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | +2.004s | 23/41 |
25. | Dani Pedrosa | SPA | KTM Test Rider (RC16) | +2.512s | 32/53 |
26. | Sylvain Guintoli | FRA | Suzuki Test Rider (GSX-RR) | +2.822s | 26/45 |
27. | Michele Pirro | ITA | Ducati Test Rider (GP21) | +3.955s | 19/20 |
28. | Takuya Tsuda | JPN | Suzuki Test Rider (GSX-RR) | +4.970s | 16/25 |