Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!
Miközben a dobogón három többé vagy kevésbé szokatlan nevet láthattunk a MotoGP Le Mans-i futama után, a világbajnokság legfőbb esélyesei csupán a tizedik hely környékén tanyáztak. Vagyis egész pontosan egymással vívtak, ami nem kis csoda annak fényében, hogy közülük Fabio Quartararo a pole-ból, Maverick Vinales az ötödik, Joan Mir pedig a tizenegyedik rajtkockából indulhatott. Quartararo viszont nagyon gyorsan visszaesett élete első esős MotoGP-versenyén, viszont annak örülhetett, hogy hármuk közül ő végzett a legelőrébb a kilencedik helyével – és örült is:
„Azt hiszem, ez volt az első alkalom, hogy verseny közben a bajnokságra gondoltam” – ismerte el a Petronas Yamaha motorosa a Motorsport.com hasábjain. „Amikor Joan megelőzött, azt mondtam magamban: ’na ne, nem fogom úgy célba érni, hogy nem is próbálkozom valamivel’. Nagyon keményet fékeztem a 9-es kanyarban, megelőztem őt, kicsit szélesre szorítottam, de én is szélesre futottam, mert annyira a határon mentem. Olyan volt ez a harc a kilencedik helyért, mintha a győzelemért csatáztunk volna. Remek móka volt és mindenki beleadott mindent: még ha azt is mondják, hogy senki sem akarja megnyerni ezt a világbajnokságot, valójában mindenki meg akarja. Szóval jó móka volt, még akkor is, ha jobban örültem volna, ha előrébb végzek. De ez így is nagy előzés volt.”
Quartararo arról is beszélt, hogy egy teljesen új beállítással próbálkoztak a futamon, mivel a pénteki szintén esős első edzésen használt nem vált be: „Sokat kockáztattam, mert nagy változtatást kértem a csapattól az FP1 után, mert ott nagyon nem éreztem jól magam. És valóban jobb lett. Küszködtem a gumik felmelegítésével, és aggódtam is a rajt előtt, mert soha nem mentem ezekkel a beállításokkal. Ez volt az első esős verseny és az első, amikor kipróbáltuk ezeket a beállításokat, és ott voltam a pole-pozícióban. Szóval kicsit izgultam, de jó volt látni, hogy kockáztattunk, és végül is nem is volt annyira rossz.”
A francia legfőbb kihívója továbbra is Mir, aki még mindig győzelem nélkül állva foglalja el a második helyet az összetett tabellán, hátránya pedig csak két ponttal nőtt Quartararóval szemben, hiszen 11. lett a Francia Nagydíjon. „Szerintem egyikünk sem abban a pozícióban volt, amire számítottunk vagy amit az emberek vártak tőlünk” – fogalmazott a suzukis spanyol, aki a szokásos rossz rajthelye mellett amiatt is hátulra került, mert ki kellett kerülnie az első kanyarban elcsúszó Valentino Rossit. „De ez így is rendben volt, hiszen szárazon előnyben volt a többiekhez képest, szóval talán nyerhetett is volna. Én nem voltam a leggyorsabb között szárazon sem ahhoz, hogy a győzelemért harcoljak. Úgy éreztem, talán javíthatunk a 11. rajthelyhez képest és a top 5-ért küzdhetünk. De ha mi az első ötben végzünk, ő pedig nyer, akkor nagyobb lett volna a pontkülönbség. Szóval ez így rendben volt. Egy rossz futam megengedett, de nem ismételhetjük meg ezt a teljesítményt Aragóniában.”
Quartararo és Mir között Vinales lett a tizedik: neki ugyancsak át kellett vágnia a Dunlop-sikánt a csapattárs Rossi kicsúszása okán, így a mezőny végéről kapaszkodott vissza. „Csak egy pontot veszítettem Fabióhoz képest, igen. Az utolsó szektorban még próbáltam is támadni őt, de lehet, hogy akkor mindketten nulláztunk volna. Nem akarom azt mondani, hogy alig történt valami a vb szempontjából, hiszen akár tíz pontot is hozhattunk volna Fabión” – értékelt Vinales, hozzátéve, hogy Mir feltűnése rázta fel a hajrára: „Amikor Joan megelőzött, az feltüzelt, felébredtem. Viszont sajnos sok időt veszítettem az Aleix Espargaróval vívott csata során.”
Miközben Mir hátránya tíz pont Quartararóval szemben, Vinalesé pedig tizenkilenc, utóbbi yamahást az összetettben megelőzte Andrea Dovizioso, aki a Francia GP után 18 egységnyi hátránnyal harmadik a vb-tabellán. Egy ideig úgy tűnt, az idén főként az újfajta hátsó gumival küszködő ducatis a győzelemért is harcba szállhat az esőben, néhány kanyarig át is vette a vezetést a győzelmet végül megszerző csapattársától, Danilo Petruccitól, a fináléban viszont egészen a negyedik helyig csúszott vissza. Az olasz így egyszerre örült, hogy faragott a ponthátrányából, viszont sajnálta, hogy a rossz gumiválasztás miatt – elölre és hátulra a lágy keverékű esős abroncsot rakatta fel – nem tudott az első helyért küzdeni:
„Végső soron örülnünk kell, hiszen szereztünk néhány pontot, de kicsit csalódott is vagyok, mert szerintem a gumiválasztásra fizettünk rá. Persze utólag már könnyű ezt mondani, de előre nem tudjuk megjósolni, mennyire lesz erős az eső vagy el fog-e állni. A verseny első felében szenvedtem, mert Danilo nagy erős volt, neki ugyanis esőben előnyére válik, ami szárazon a hátránya, hogy a súlya miatt nagyobb tapadást tud elérni. Küszködtem, de a kanyarok közepén és a féktávokon gyorsabb voltam. Az utolsó körben viszont, amikor már alig volt víz, teljesen kinyírtam a gumikat. Először a hátsót, nem tudtam úgy kigyorsítani, mint ő, de már az első gumit illetően is a határon voltam, és körről körre rosszabb is lett a helyzet. Blokkoltam az első kereket, tízszer majdnem elestem. A végéig húztam a gázt, próbáltam megszerezni a dobogót, s az utolsó körben még javítottam is egy helyezést Oliveira visszaelőzésével.”
„Ennek örülök, de csalódott vagyok, mert más gumikon harcolhattam volna Danilóval. Egy ilyen szezonban nem jó veszni hagyni a pontokat. Főleg a barcelonai kieséssel eldobott pontok miatt bosszantó ez. De ilyen a sport, előre kell tekintenünk. Sokat kell kockáztatni, így pedig benne van a hiba” – mondta el Dovizioso. Őt egyébként összetettben Takaaki Nakagami követi, aki sorozatos top 10-es helyezései révén áll ennyire előkelő helyen, ám mivel még dobogót sem szerzett a 34 pontos hátrányban lévő japán, aligha tekinthető vb-esélyesnek az LCR Honda motorosa.