Parádés Russell-pole az F1-es Szingapúri Nagydíjon
George Russell kisebb meglepetést okozva zsebelte be a pole-pozíciót a Formula-1-es Szingapúri Nagydíjon. A Mercedes britje Max Verstappent utasította maga mögé, miközben a vb-aspiráns McLarenek Oscar Piastri, Lando Norris sorrendben csak a harmadik és ötödik helyeken végeztek. Közéjük Kimi Antonelli ékelődött be, őket a Ferrarik követték – az időmérő beszámolója és eredménye itt olvasható.

Russell a szingapúri rajtelsőség megszerzése után kiemelte, „nagy kihívást jelentő” pénteki napot követően vágott vissza a kiváló rajteredménnyel – csapattársa szerepére is kitért, hiszen a fiatal olasz mutatott rá, milyen potenciál rejlik a Mercedesben. A vasárnapi futam kapcsán elmondta: nem bízza el magát a rajtelsőség miatt, és Verstappenen tartja a szemét.
Verstappen megorrolt Norrisra
Az időmérő egyik érdekes utózöngéje volt, hogy Verstappen megorrolt Norrisra, aki előtte kóricált az utolsó Q3-as gyorskörén, mivel ő addigra már a bokszba tartott. „Ez történik, ha egy autó két másodperccel előtted kóricál. Úgyhogy ezt feljegyeztük, emlékezni fogunk rá” – nyilatkozta a leintés után a holland, aki később részletesen is kifejtette, miért neheztel a McLaren pilótájára.
Maga a brit azonban nem foglalkozott a címvédővel: „Mindig panaszkodnak, mindig mindenre panaszkodnak. Ilyen a Red Bull. Nem is tudom, mi történt, valami három másodperccel lehettem előtte.”
“here’s verstappen heading to turn 16. so he's locked up, that's the mistake there. that’s norris ahead. but we saw it, as live there, you saw him just not use the road on the outside. but it was gone from the lockup and norris won't be in trouble”
— ray (@ln4norris) October 4, 2025
pic.twitter.com/hQhEx4I7Tk
Hol a McLaren tempója?
Piastri végzett előrébb a McLaren versenyzői közül: „Természetesen többet szerettem volna, de nem hiszem, hogy volt benne még négy tized, hogy megszerezhessük a pole-pozíciót. Összességében elég boldog vagyok, eddig jó hétvége volt. Igazából egy elég tiszta edzés volt, ez minden, amit kívánhatok” – értékelt a vb-éllovas ausztrál.
De vajon miért nem volt versenyképes a McLaren a szingapúri időmérőn? Az ötödikként végző Norris így vélekedett erről: „Tudjuk, hogy akárhányszor küszködünk az első gumikkal, akkor csapatként nagyon szenvedünk. Az egész hétvégén szenvedtünk az első gumival.”
Mindeközben a csapatfőnök Andrea Stella egy másik mintázatot lát kirajzolódni: „Láthattuk már más hétvégéken is, például Kanadában, Bakuban vagy itt, hogy a riválisaink mennyire versenyképesek tudnak lenni. Látjuk a mintázatot, hogy egy ilyen pályán, ahol sok féktáv van bukkanókkal és rázókövekkel, egyszerűen nincs semmi varázsszer az autónkban.”

Kiszámíthatatlan, alulkormányzott és rosszul dolgozó Ferrari
Lewis Hamilton a Q1-ben azt hitte, hogy a legjobb helyezésekért fog harcolni, de ismét nem sikerült optimalizálni az időmérőt, elsősorban gumihőmérséklet miatt: az SF-25 abroncsai öt-hat Celsius-fokot veszítettek a bokszutcában várakozva, ami becslése szerint fél másodperc időveszteségben mutatkozott meg. Hamilton felhívta csapata figyelmét, a riválisokra kell figyelniük: példaként felhozta a pole-pozíciót szerző Mercedest, amely az etapok kezdetén elsőként hagyta el a bokszutcát.
Nincs tapadás, alulkormányzott és kiszámíthatatlanul viselkedik az autó – foglalta össze a Ferrari problémáit Charles Leclerc a Szingapúri Nagydíj kvalifikációját követően. A monacói csak remélni tudja, hogy pályaspecifikusak a gondjaik.
Kizárták a Williamseket
Kizárták mindkét Williamst a Formula-1-es Szingapúri Nagydíj szombati kvalifikációjáról, miután az utólagos technikai ellenőrzések során szabálytalannak találták a két autón a DRS-t – a részletekről itt írtunk bővebben.

Verstappen főszerelőjét is megszerezhette az Audi
Újabb jeles szakembert foghatott az Audi: Max Verstappen jelenlegi első számú szerelője, Matt Caller csatlakozhat 2026-tól a jelenleg még Stake néven futó alakulathoz – számolt be értesülései alapján a The Race szaklap. Caller 2015-ben csatlakozott a Red Bullhoz eleinte második számú szerelőként, onnan lépett elő a jelenlegi posztjára 2022 augusztusában, így tevékeny részt vállalt Verstappen vb-címeinek jelentős részében is. A brit szakember ez idő alatt együtt dolgozott a Sauber F1-es csapatfőnökével, Jonathan Wheatley-vel, akivel így immár az Audinál egyesíthetik újra az erőiket.
Norris: Verstappen a legjobb, de mi nyerjük a vb-t
Lando Norris még a szombati események előtt beszélt arról, hogy szerinte az idei F1-es bajnoki cím három versenyző között dől el, és bár Max Verstappent tartja a mezőny legjobbjának, úgy véli, a végső győztes egy McLaren-pilóta lesz – a nyilatkozat itt olvasható.
MotoGP: Bezzecchi hatalmas hajrában nyerte a sprintet
Elrontotta a rajtot, visszaesett a mezőny sűrűjébe, de az utolsó körben elkapta Fermin Aldeguert és megnyerte az indonéz sprintet Marco Bezzecchi. Raul Fernandez még a dobogón, Marc Marquez büntetést kapott, Francesco Bagnaia utolsó lett – összefoglaló és eredmények itt, ha pedig még több hír érdekel a MotoGP-ről és nem akarsz semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz!