DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
Hírösszefoglaló

Nem lesz BoP, kiderült Hamilton indoka? – pénteki F1-es hírek

Piastri a vb-címért sem lépné át a határt, Ricciardo újra feltűnhet az F1-es paddockban, Marko Hadjart méltatta: a nap hírei egy helyen.

Piastri: A vb-címért sem lépem át a határt

Monzában csapatutasítás miatt vesztett pozíciót Oscar Piastri, ám a fiatal ausztrál hangsúlyozta: a világbajnoki cím megszerzéséért sem hajlandó feláldozni a hosszú távú jövőjét. Piastri szerint a siker csak a csapat közös munkájával jöhet, ezért számára fontosabb a McLaren bizalmának megőrzése, mint egyetlen szezon kimenetele, s a túlzott rövidtávú önzés hosszú távon csak visszaüthetne.

FormulaPlusz rovatunk friss cikkében egyébként kiszámoltuk, hogy Piastri lenne 2025-ben az F1 „Európa-bajnoka”: az öreg kontinensen futott kilenc versenyen három ponttal előzte Lando Norrist a vb-éllovas, míg Charles Leclerc George Russell előtt, szerepel Kimi Antonelli és Yuki Tsunoda a sor végén.

f1-piastri-norris-dobogo



Az viszont már nem csak játék a számokkal, hogy a McLaren ténylegesen konstruktőri világbajnok lehet jövő hétvégén Bakuban: a lehetséges forgatókönyvekről és rekordokról itt írtunk bővebben.

 

Soha nem lesz BoP az F1-ben!

Az új technikai szabályokkal együtt egy másik szabályrendszer is életbe lép jövőre a Formula–1-ben, amely a motorgyártók közötti különbségek csökkentését célozza – de nem a más szériákban megszokott módon. Az FIA által bevezetett fejlesztési kedvezmények a hátrányban lévő gyártók számára teremtenek plusz lehetőségeket, de Nikolas Tombazis egyértelművé tette: ez nem egy Balance of Performance (BoP) rendszer, és az F1-ben nem lesz mesterséges teljesítménykiegyenlítés.

 

Tsunoda vs. Hadjar a Red Bull-ülésért?

Hol a forgalom, hol az autója sérülése miatt nehéz kiolvasni Yuki Tsunoda futamaiból, hogy milyen is a versenytempója, de Laurent Mekies ezzel együtt is úgy érzi, hogy elsősorban ezen a téren kellene előrelépnie a pilótának, nem pedig az egykörös formában.

f1-hadjar-verstappen

Mindeközben Helmut Marko nem győzte dicsérni a Tsunoda helyére esélyesnek tartott Isack Hadjart: mentálisan erős, nem hibázik, folyamatosan fejlődik és alapból gyors szerinte az újonc francia.

 

Négyórás versenyen indul a Nordschleifén Verstappen

Szombaton a nürburgringi hosszútávú széria, azaz az NLS hetedik fordulóján, egy négyórás futamon fog rajthoz állni Max Verstappen a legendás Nordschleifén egy GT4-es Porsche Cayman volánjánál, hogy ezzel megszerezze a versenyengedélyt GT3-as autóra is – bővebben ide kattintva.

 

Rosberg elárulta Hamilton átigazolásának egyik okát

Lewis Hamilton 2025-ös Ferrarihoz igazolását gyakran egy gyerekkori álom beteljesülésével magyarázzák, de Nico Rosberg egy másik szempontot tárt fel. A brit pilóta egykori csapattársa szerint a döntésben szerepet játszott, hogy míg más csapatoknál a szponzori kötelezettségek akár évi 60–80 napot is elvisznek, addig a Ferrarinál ez jóval kevesebb – Sebastian Vettel idején például csak 10 nap volt –, és ez Hamilton pályafutásának utolsó szakaszában kulcsfontosságú tényező lehetett.

f1-hamilton-ferrari

Ricciardo újra feltűnhet az F1-es paddockban

Daniel Ricciardo ugyan a 2024-es Szingapúri Nagydíjjal végleg lezárta Formula–1-es versenyzői karrierjét, de a szurkolók a jövőben is láthatják őt a paddockban – igaz, már egészen más szerepben. A nyolcszoros futamgyőztes ausztrál pilóta nemrég bejelentette visszavonulását, egyúttal partnerségre lépett a Ford Racinggel, ahol nagyköveti szerepet tölt be. A Ford és a Red Bull közös erővel dolgoznak a 2026-tól bevezetésre kerülő új F1-es motorprojekten, így Ricciardo jelenléte akár újra összekötheti őt egykori csapatával – részletek és nyilatkozatok itt.

 

MotoGP: Marquez az élen, biztatóan debütált a V4-es Yamaha

Pénteken két edzéssel kezdetét vette a MotoGP San Marinó-i Nagydíjának programja. A nap legjobb körét Marc Marquez motorozta a Ducatival, másfél tizeddel előzte az apriliás Marco Bezzecchit, míg a harmadik helyet a délelőtt még leggyorsabb VR46-os, Franco Morbidelli kaparintotta meg. A nap fő eseménye azonban a Yamaha új V4-es motorblokkjának debütálása volt a szabadkártyás Augusto Fernandez alatt. A bemutatkozás nem volt zökkenőmentes, de az eredmény így is biztatónak nevezhető: Fernandez 19. lett délután, 1,2 másodperces hátránnyal Marquez, de csupán hat tizedre Quartararótól – miközben a márkatársak közül Alex Rinst és Miguel Oliveirát is megelőzte. Beszámoló és eredmények ITT.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: