Hol a forgalom, hol az autója sérülése miatt nehéz kiolvasni Yuki Tsunoda futamaiból, hogy milyen is a versenytempója, de Laurent Mekies ezzel együtt is úgy érzi, hogy elsősorban ezen a téren kellene előrelépnie a pilótának, nem pedig az egykörös formában.
Tsunoda a legutóbbi Formula-1-es Olasz Nagydíjon ismét nem szerzett pontot, miközben a csapattárs Max Verstappen megnyerte a versenyt. A japán vasárnapját azonban hátrányosan érintette a Liam Lawsonnal vívott csörtéje, amelyben megsérült a Red Bullja – csapatfőnöke szerint ezért is lenne szükség tisztább futamokra tőle, hogy lássák, mire is képes valójában vasárnaponként:

„Tisztább mintákra van szükségünk, mert a mai nem volt az. Mindenki tudja, milyen ez: az élbolyban nagyon tiszták a versenyek, van legalább egy jó etapod, amelyből ki lehet olvasni a teljesítményedet. Itt viszont nehéz bármit is kinyerni a vasárnapiból” – fogalmazott Mekies.
„Az első etapban forgalomban autózott, a második során sérült volt az autója. Ha visszatekintünk az előző néhány futamra, eléggé hasonló volt a helyzet. Úgy gondolom, korrekt azt mondani, hogy valószínűleg többet kell dolgoznunk a versenytempón Yukival, mint az időmérős formájával. De ismétlem, ezért is adunk magunknak több időt.”
Mekies megítélése szerint egyébként Tsunoda épp ellentétes problémákkal küzd, mint tavaly például Sergio Perez, aki rendszerint gyenge időmérők után mutatott be elfogadható felzárkózásokat a futamokon. Erről arra a kérdésre válaszolva beszélt a nemrég kinevezett csapatvezető, hogy milyen szempontok döntenek majd Tsunoda jövőjéről és a második ülésről:

„Az időmérős tempó és a versenytempó, ezeket nézzük, ez ilyen egyszerű. Yuki versenyeit nehéz volt olvasni a fentiek miatt, de ha az időmérőjét nézzük, szerintem így is jó hétvégének minősül. Két tizedre volt Maxtól a Q1-ben, és Max nem volt éppen lassú a hétvégén.”
„És két tizedre volt Maxtól a Q2-tól az autók közötti kis különbség ellenére, és ott már nincs kétség, hogy mindenki száz százalékon nyomta. Igen, a különbség nagyobb volt a Q3-ban, de először is: bejutott a Q3-ba, ami nagyon jó teljesítmény, másodszor pedig ő ment ki elsőnek a Q3-ban, ami szintén nem segített.”
Az a „kis különbség” az autók között, amire Mekies utalt, a padlólemezt érintette, Verstappen ugyanis Monzában megkapott egy frissített verziót, míg Tsunoda egy korábbi specifikációval ment. „Kis fejlesztés ez, nem tizedekről van szó, de minden számít. Biztosak vagyunk benne, hogy ez is egy apró lépés a megfelelő irányba. Reméljük, a következő versenyen mindkét autón ott lehet” – tette hozzá.