DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
Hírösszefoglaló

Az igazi Verstappen, Ricciardo új élete – hétfői F1-es hírek

Piastri és Norris eltérő beállításokat használ, Russell készen áll a vb-címre, Wolff Bottas jövőjére célzott, Palou negyedszer IndyCar-bajnok – ezek is augusztus 11. hírei között szerepeltek.

Az F1-es nyári szünet második üres hete indult el hétfővel, de ebben a hírszegény időben is több figyelemre méltó nyilatkozatot gyűjtöttünk össze a Formula.hu-n, megjelent exkluzív Ocon-interjúnk utolsó része és természetesen a heti Pitwall is.

Az igazi Verstappen

Laurent Mekies szerint nemcsak a pályán, de azon kívül is egyedi Max Verstappen, aki meglepte őt a munkájával és a hozzáállásával.

„Kicsit jobban megismered őt... és felfedezed mindazt, ami a pályán látható mögött rejlik” – mondta Mekies az Inside Track podcastben.

„És akkor hirtelen megérted, hogy igen, így lehet eljutni egy ilyen hihetetlen szintre. Úgy értem, hogy ismerjük a pályán nyújtott teljesítményét és azt, hogy az mennyire egyedülálló, aztán hirtelen látod Maxet a pályán kívül, és rájössz, hogy elkötelezettsége és a sport iránti szeretete, egyszerűsége és közvetlen hozzáállása a jó és a rossz pillanatokhoz abszolút kiemelkedő, és hirtelen világossá válik, hogy a kettő kombinációja teszi őt elérhetetlenül egyedivé” – emelte ki a csapatfőnök. Részletek.

Maga Max Verstappen, aki a Magyar Nagydíjon 200. Red Bull-os versenyét teljesítette, arról beszélt: nincs benne még 200 futam, azaz pályafutása felén már túl van. Verstappen szavai itt találhatók.

Ricciardo új élete



A Formula-1 körforgásából a 2024-es Szingapúri Nagydíj után kikerült Daniel Ricciardo ritka interjút adott, amelyben betekintést adott abba, hogyan zajlanak napjai a versenyzés utáni életben. Szóba került az önkeresés, az F1-es emlékek, a grizzly medvék és a burjánzó szakáll is, amellyel a nyolcszoros nagydíjgyőztes egyre kevésbé felismerhető.

„Ez az év kicsit az önfelfedezésről szól. Nagyon sokáig éltem őrült, nagy tempójú életet, és idén egy kis nyugalomba süppedtem. Sok az időm. Túrákra megyek, pár héttel ezelőtt Alaszkában jártam, és bónuszként szét sem téptek a grizzlyk” – mondta az interjúban Ricciardo.

Russell a vb-ről, Leclerc a második helyről

George Russell továbbra is biztos abban, hogy egy napon „mindenképpen” világbajnok lesz, bár részletesen beszámolt arról a „frusztrációról”, amelyet a pilóták éreznek, miközben várják a dicsőség pillanatát. Ezeket mondta Russell.

Charles Leclerc feláldozná a hátsóbb konstruktőri helyezésekért járó, 2026-os fejlesztésekre fordítható extra szélcsatorna- és CFD-szimulációs időt a konstruktőri bajnokság előkelőbb helyezéséért cserébe: a jelenleg világbajnoki második helyen álló Ferrari célja az elérhető legjobb szezon végi eredmény, nem igazán foglalkoznak az aerodinamikai fejlesztési engedményekkel. Részletek.

Eltérő beállításokat használ Piastri és Norris – erről a McLaren-csapatfőnök Andrea Stella beszélt. Bővebben itt.

Toto Wolff pedig Valtteri Bottas jövőjéről ejtett el egy célzást: „Valtteri megérdemel egy ülést. Figyeljetek...”

Ocon boldog a Haasnál

Esteban Ocon a Formula.hu-nak adott exkluzív interjú negyedik, záró részében a Haasnál eltöltött első félévét értékelte, illetve a csapat 2025-ös céljairól is beszélt.

„Természetesen elégedett vagyok a döntésemmel. Szerintem ez egy egészséges környezet számomra, és élvezem, hogy itt lehetek, szeretek ezekkel az emberekkel dolgozni. Remélem, hogy ez még sokáig így is marad” – mondta lapunknak Ocon. Az exkluzív interjú itt olvasható.

A mai hírekben nem szerepelt Lewis Hamilton, de az előző héten ő állt a középpontban: Gellérfi Gergő és Gobodics Tamás a Pitwallban átbeszélte, hogy mi történt a Magyar Nagydíj utáni héten a száguldó cirkuszban.

Palou negyedszer az IndyCar bajnoka

Öt év alatt negyedszer nyerte meg az IndyCar bajnoki címét Alex Palou, miután a Ganassi spanyol versenyzője Portlandben is dobogót szerzett, ezzel matematikailag is bebiztosította, hogy idén sem tudják már utolérni a tabellán. IndyCar-beszámolónk itt található meg.

Palou ezzel Ted Horn (1946–1948), Sebastien Bourdais (2004–2007) és Dario Franchitti (2009–2011) után a negyedik olyan pilóta lett az IndyCar történetében, aki sorozatban három bajnoki címet szerzett, ráadásul idén emellé az Indy500-at is megnyerte.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: