Átrajzolja-e az erőviszonyokat az első szárnyas szabály?
Az F1-es Spanyol Nagydíj médianapját – és majd az egész hétvégét – meghatározó kérdés, hogy vajon borulnak-e az esélyek az FIA első szárnyak hajlékonyságára vonatkozó szigorítása kapcsán. Ha hinni lehet a vb-aspiránsoknak, akkor nem: Max Verstappen, Lando Norris és Oscar Piastri is úgy érzi, a Red Bullra és a McLarenre nem lesz hatással a módosítás, de Carlos Sainz sem vár nagy átrendeződést – a nyilatkozatok itt olvashatók.

A Racingnews365.com technikai elemzője, Paolo Filisetti eközben arról írt, hogy szerinte Verstappen és Leclerc, az autók közül pedig akár a McLaren és a Mercedes is jól járhat a hétvégétől érvényes módosítással – bővebben itt.
Verstappen is a vb-harc részese-e?
Lando Norris ostobaságnak gondolja, hogy csak ő és mclarenes kollégája, Oscar Piastri esélyesek idén a Formula-1-es világbajnoki címre: szerinte Max Verstappen bizonyította, hogy le tudja őket győzni, de még a Ferraritól is feltámadást vár az idény során.
Ezzel szemben a holland viszont nem igazán érzi úgy, hogy ténylegesen harcban lenne Oscar Piastrival és Lando Norrisszal a 2025-ös Formula-1-es világbajnoki címért, és eddig nem is tartja igazán emlékezetesnek az idényét.

A Haas korábbi csapatfőnöke, Günther Steiner utóbbival ért egyet: ő nem hisz abban, hogy Verstappen az idei szezonban harcba szállhat az F1-es pilóták bajnoki címéért, mivel még nem elég stabil a Red Bull autója, és hiába tud extra hétvégéket összerakni Max Verstappen, ez a végén nem lesz elég.
Mindenesetre Oscar Piastri kifejtette, hogy szerinte a versenyzéshez és az előzéshez való hozzáállása az F1-ben nem „túlságosan különbözik” Max Verstappenétől, bár valamivel kevésbé „brutális”, mint a világbajnoké.
Közben pedig Verstappen kapcsán a Motorsport.com számolt be arról, hogy értesüléseik szerint amennyiben az Osztrák Nagydíj után az első négy helyezett között szerepel, nem bonthatja fel a szerződését a Red Bull-lal, érvénytelenedik a kilépési záradéka – márpedig ez akár már a most hétvégi barcelonai futam után eldőlhet, hogy így marad.
„Baromság” – Hamilton cáfolja a rossz viszonyt
Lewis Hamilton cáfolja, hogy rossz lenne a viszonya ferraris versenymérnökével, Riccardo Adamival: szerinte mint minden kapcsolatban, náluk is vannak nézeteltérések, de amúgy remekül dolgoznak együtt.

De ha már Ferrari: hiába a számukra is váratlan monacói dobogó, Charles Leclerc a Spanyol Nagydíjtól már nem vár pozitív meglepetést, szerinte vissza fog térni minden a normál kerékvágásba a Scuderiánál – azaz az időmérőn küszködhetnek, a futamon viszont talán jobb teljesítményt nyújthatnak.
„Newey jelenléte az egész csapatot felemelte”
Először volt jelen az Aston Martin technikai ügyvezető partnereként Adrian Newey egy Formula-1-es nagydíjhétvégén pár napja Monacóban, Fernando Alonso szerint pedig a tervezőzseni puszta jelenléte révén is szintet lépett az alakulat. A spanyol beszélt arról is, hogy még nem érzi közelinek a visszavonulását – a nyilatkozata itt olvasható.
Coulthard száguld Budapest utcáin az F1-es Red Bull-lal
David Coulthard vezeti a Red Bull F1-es autóját azon a szeptemberi parádén, amelyet Budapesten rendeznek – tudta meg a Formula.hu. A részletekről itt írtunk.

Tagszövetségek sora állt ki Ben Sulayem mellett
Komoly támogatást kapott a Nemzetközi Automobil Szövetség jelenlegi és a decemberi választáson már biztosan újrainduló elnöke, Mohammed ben Sulayem: számos tagszövetség írta alá azt a levelet, amelyben köszönetet mondtak a szakember „szolgálataiért és jövőképéért”, valamint azért, hogy folyamatosan bátorítja és erősíti őket – bővebben ide kattintva.
Ferrari–Red Bull harc az F3-ban, Martin távozási szándéka a MotoGP-ben
A barcelonai versenyhétvége médianapján rendezték meg a Formula-3 virtuális kerekasztalbeszélgetését a média képviselői számára. A Formula.hu jelenlétében megrendezett eseményen a bajnokság jelenlegi két legnagyobb esélyese, az éllovas Rafael Camara és a második helyen álló Tim Tramnitz válaszoltak kérdéseinkre – cikkünk itt olvasható.
Végezetül pedig MotoGP: megtörte a csendet a közösségi oldalán Jorge Martin, aki Instagram-sztoriban megosztott közleményben erősítette meg, hogy valóban szeretne kilépni az Apriliával kötött, 2026 végéig szóló szerződéséből a jelenlegi MotoGP-szezon végén.