DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. július 16. szerda
Motor

Martin megszólalt: távozni akar az Apriliától

Közleményben erősítette meg a MotoGP-világbajnok, hogy ki akar lépni a szerződéséből – igaz, szeretne még időt adni maguknak a visszatérése után.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Megtörte a csendet a közösségi oldalán Jorge Martin, aki Instagram-sztoriban megosztott közleményben erősítette meg, hogy valóban szeretne kilépni az Apriliával kötött, 2026 végéig szóló szerződéséből a jelenlegi MotoGP-szezon végén.

A Francia Nagydíj után láttak napvilágot azok az egybehangzó sajtóértesülések, hogy Martin érvényesítené a szerződésében lévő kilépési záradékot, amely lehetővé teszi számára, hogy amennyiben a Le Mans-i forduló után nincs ott a világbajnokság élmezőnyében, szabadon távozhat az Aprilia Racingtől.

Miután a spanyol motoros az előszezoni teszten, majd edzés közben is megsérült, a visszatérését jelentő Katari Nagydíjon pedig újra bukott és légmell alakult ki nála, amely miatt hónapokra újfent kidőlt, jelenleg nulla ponttal áll – így a címvédő egyetlen, nem is teljes nagydíjhétvége után dönthetett úgy, hogy elhagyná a noalei gyártót.

motogp-martin-aprilia-1



Az Aprilia múlt csütörtökön rövid kommünikét tett közzé annak kapcsán, hogy érvényesnek tekintik a Martinnal kötött 2026-ig szóló szerződésüket, egyúttal jelezték az esetlegesen a versenyző iránt érdeklődő rivális gyártók számára, hogy ne próbáljanak meg kontraktussal rendelkező motorosra lecsapni. Marco Bezzecchi vasárnapi sikere után pedig Massimo Rivola jelezte: ez egyfajta üzenet Martin számára, hogy ő is képes lehet a motorjukkal győzni.

Most azonban maga Martin is megtörte a csendet Instagram-sztoriban, ahol vázolta a saját verzióját a történésekről. A közleményben megerősítette, hogy a megállapodásnak megfelelő feltételek mentén szeretne 2025 végén távozni az Apriliától – ugyanakkor azt is jelezte, hogy nyitott arra, hogy az értékelési periódust meghosszabbítsák a majdani visszatérése utánra:

„Egyetlen pillanatban sem szegtem meg a szerződést” – kezdte Martin. „Amikor aláírtam, megegyeztünk az Apriliával abban, hogy amennyiben bizonyos körülmények nem teljesülnek, akkor fenntartom magamnak a jogot arra, hogy döntsek a jövőmről 2026-ra. Ez egy alapvető feltétel volt számomra, hogy elfogadjam a szerződésajánlatukat akkor.”

„Amikor tavaly úgy döntöttem, gyártót váltok, az egyik előfeltétel az volt, hogy tesztelhetem igazi körülmények között a motort, és megismerhetem a csapatot és a munkamódszereiket. Ilyen módon éreztem komfortosan magam ahhoz, hogy két évre írjak alá egy helyett, úgyhogy belefoglaltuk ezt a feltételt.”

„Azzal a helyzettel kerültem szembe, hogy a szerződésben meghatározott időpontban döntenem kellett a jövőmről, és úgy döntöttem, gyakorlom a jogomat arra, hogy felbontom a szerződést 2026-ra. Mindig is tiszteletteljesen, világosan és azzal a kizárólagos szándékkal tettem ezt, hogy saját magam irányíthassam a jövőmet profi sportolóként.”

motogp-martin-aprilia-2

„Sajnos a balesetek által okozott körülmények – bár tény, hogy ezek nem befolyásoltak azt, amiben megállapodtunk – meghatározták ezt az időszakot. Ezért voltam mindig nyitott a párbeszédre az Apriliával, hogy meghosszabbítsuk ezt az időszakot bizonyos számú nagydíjig a visszatérésem után. A cél az, hogy mindkét fél adhasson a másiknak egy második esélyt és komfortosan érezhesse magát, mielőtt döntést hoz 2026-ot illetően.”

„Mindig őszinte voltam az Apriliával, mindig értékeltem a motort, a csapatot és a projektben résztvevő emberek erőfeszítéseit. Az egyetlen dolog, amit kérek, hogy tartsák tiszteletben azt a szándékot és szellemiséget, amiben akkor megegyeztünk az Apriliával.”

„Nincs konfliktus vagy szemrehányás, csak szeretnék tisztán előretekinteni egy nagyon nehéz időszak és nagyon súlyos sérülés után, és továbbra is a legjobbamat adni a pályán és azon kívül egyaránt” – zárta mondandóját a regnáló MotoGP-világbajnok.

Martin számára a legjobb opciót a váltásra a gyári Honda jelentheti, hiszen az éppen a minap a suzukai 8 órásra való tesztelés közben hozzá hasonlóan súlyos balesetet szenvedő Luca Marini az egyetlen gyári versenyző, akinek hivatalosan lejár az aktuális megállapodása 2025 végén.

A Honda-főnök Alberto Puig ennek kapcsán a hétvégi Brit GP-n annyit közölt csupán, hogy „idióta” az a márka, amely nem érdeklődik egy Martin-kaliberű motoros iránt, ugyanakkor az nem a HRC stílusa, hogy másokkal szerződésben álló versenyzővel tárgyaljanak. Minderről a Formula Motocast keddi adásában is szót ejtettünk:

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: