DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
F1

Ki nyerhet az új szabályon a Spanyol Nagydíjon?

A technikai elemző szerint Verstappen és Leclerc, az autók közül pedig akár a McLaren és a Mercedes is jól járhat a hétvégétől érvényes módosítással.

A Racingnews365.com technikai elemzője, Paolo Filisetti írta össze gondolatait a hétvégi F1-es Spanyol Nagydíjon debütáló új szabályozás kapcsán.

Mint ismert, az FIA szigorít az első szárnyak vizsgálatán, amelyek ettől a hétvégétől merevebbek lesznek, kevesebbet mozdulhatnak – erről ebben a cikkben írtunk részletesebben!

„A paddockon belül a változások hatékonyságát illetően megoszlanak a vélemények, és olyanoktól kezdve, mint Fred Vasseur, aki szerint ez „megváltoztatja a játékot”, egészen Andrea Stelláig, aki szerint a teljesítmény szempontjából a változások minimálisak lesznek. És könnyen érthető a két csapatfőnök közötti jelentős véleménykülönbség” – írta Filisetti.

„A Ferrari nagyrészt küzdött a rugalmas első szárnyak elsajátításával, az első változatot a tavalyi Szingapúri Nagydíjon mutatták be, de dühből először az Egyesült Államokban használták. Eközben a McLaren éppen ellenkezőleg az a csapat volt, amelyik a legjobban kijátszotta a rugalmas szárnyakat” – fogalmazott.

f1-leclerc-ferrari-2025



„Fontos azonban hangsúlyozni, hogy ez nem jelenti automatikusan azt, hogy az új szabályok miatt elveszített teljesítmény tekintetében ők fizetik majd a legnagyobb árat. Inkább több tényező is szerepet fog játszani, például az, hogy képesek lesznek-e ugyanazt a légáramlás-szabályozást reprodukálni kevesebb szárnyhajlítással, ami ezt segíti.”

„Az első szárny elhajlása nem csak a légellenállást és a végsebességet befolyásolja, hanem az aerodinamikai egyensúlyt is. A megnövekedett merevség miatt a tempós kanyarokban más szögben állnak majd a szárnyvéglapok, ami az autó eleje felé tolja az egyensúlyt, a hátulja pedig instabillá válhat, így ez a változás másképp jelentkezhet majd minden autónál” – magyarázta.

„Azok a pilóták, akik jobban szeretik az erősen túlkormányzott autókat, jobban alkalmazkodhatnak a változásokhoz, például Max Verstappen és Charles Leclerc. De azok a csapatok is profitálhatnak, akiknél a hátsó tengely stabil volt eddig, ez pedig inkább a Mercedes és a McLaren volt. Összességében valószínűtlennek tűnik, hogy az egyes autók jelenlegi teljesítményértékeiben drámai elmozdulás következzen be, de nem lehetetlen.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: