Gyászol az F1: Elhunyt Eddie Jordan
Szomorú hír érkezett a Formula-1-es Kínai Nagydíj sajtónapján: 76 esztendősen meghalt Eddie Jordan, az F1 ikonikus figurája, egykori csapatfőnök, üzletember, tévés személyiség.
A csapatát 1999-ben világbajnoki bronzig juttató, Michael Schumachernek és Baumgartner Zsoltnak is debütálási lehetőséget adó legendás csapatvezető teljes karrierútját Retro rovatunk cikkében elevenítettük fel.
Jordantől amúgy az említett Baumgartner is búcsút vett: „Szomorú nap ez a mai, megdöbbentett Eddie halálhíre. Pályafutásom meghatározó személyisége volt, sokat köszönhetek neki, és nemcsak én, hanem jó néhány pilóta. Nem volt napi kapcsolat közöttünk, legutóbb szerintem két éve találkoztunk, de ahányszor külföldön jártam, vagy ő eljött Magyarországra, mindig nagyon megörültünk egymásnak. A Formula 1 ikonikus alakja távozott, részvétem a hozzátartozóknak.”
Letarolja a 2025-ös F1-es szezont a McLaren?
A sanghaji médianap egyik leghangzatosabb kijelentése egyértelműen George Russelltől származik, aki kijelentette: a McLaren akkora fölényben van jelenleg, amekkorában még a Red Bull sem volt a jelenlegi érában, és akár az összes idei nagydíjat megnyerhetik – a teljes nyilatkozat ide kattintva olvasható.
Bár olyan messzire nem ment, mint Russell, de a Red Bull regnáló F1-es világbajnoka, Max Verstappen is úgy érzi, hogy egyértelmű előnyben vannak jelenleg a wokingiak.
Lando Norris és Oscar Piastri ugyanakkor értelemszerűen óvatosabban fogalmaztak a Kínai Nagydíj felvezetéseként: a vb-éllovas brit szerint mindenkinek le kellene nyugodnia és nem egyetlen futamból következtetéseket levonnia, miközben azt is megjegyezte, hogy az MCL39-es egyébként nem kedvez a stílusának és nehezen vezethető, míg ausztrál kollégája Russellnek üzenve elmondta, hogy ha egyetlen futam után fel akarja adni a küzdelmet, hát tegye,
„Én udvarias voltam, Max évek óta gyalázza a mérnökét” – Hamilton
Más versenyzők sokkal durvábban beszélnek mérnökeikkel, mint ő Melbourne-ben – így reagált a múlt vasárnap Riccardo Adamival olykor keményen beszélgető Lewis Hamilton, majd név szerint felhozta Max Verstappen és Gianpiero Lambiase kapcsolatát.
De ha már Ferrari: Hamilton csapattársa, Charles Leclerc biztos benne, hogy az SF-25-ösben sokkal több a potenciál, mint amit Melbourne-ben mutattak – bővebben ide kattintva.
Eközben az olasz Corriere della Sera beszámolója szerint nincs ott a csapattal Kínában a Ferrari technikai igazgatója, Loic Serra. A lap úgy tudja, hogy az október óta dolgozó vezető szakember a csúfosra sikerült melbourne-i szezonnyitó után hazautazott Maranellóba, hogy a szimulátorban próbálja megfejteni az SF-25-ös problémáit, és hogy megtalálja rájuk a megoldásokat.
Zhou a Formulának: Jó lecke ez nekem
Guanyu Zhou szerint Lewis Hamiltonnak is időbe telik, mire megismeri a Ferrari F1-es csapatának működését – a Scuderia tartalékosának nyilatkozata itt olvasható.
Mini-DRS, V10-es motorok
A kínai paddockban téma az FIA azonnali szárnymérés-szigorítása is, Norris szerint azonban ez nem a McLarent célozza, sőt ők nem is feszegetik eléggé a határokat.
A másik kiemelt téma a V10-es erőforrások esetleges visszatérése, amelyről pedig Verstappen nyilatkozott: akár az F1-ben maradás felé is terelheti a hollandot ez, mivel sokkal izgalmasabbnak tartja őket a mostaniaknál.
Ezek a témák mind előkerültek utazó tudósítónk, Mészáros Sándor csütörtöki videós bejelentkezésében is Sanghajból, amely IDE vagy a képre kattintva nézhető meg:
Hadjar: Hamilton is üzent, Markót félreérthették
Nem számított ekkora támogatásra a melbourne-i kudarc után a Racing Bulls újonca. A két Hamiltont nagylelkűnek tartja, Helmut Marko kritikáját pedig próbálja megmagyarázni.
„Nem is érdekelhetne kevésbé, mit mond Zak, hogy őszinte legyek. Nem beszéltem vele, szerintem sosem” – ezekkel pedig Liam Lawson reagált a McLaren-vezér Zak Brown azon megjegyzésére, miszerint Yuki Tsunodának kellene inkább a Red Bullban ülnie.
Végezetül pedig egy kis Haas, ahol Ayao Komatsu csapatfőnök elismerte: olyannyira meglepetésként érte őket a gyenge formájuk, hogy eleinte azt hitték, valami elromlott az autón – és ráadásul olyan súlyosak a gondjaik, hogy nem is lesz rá gyors megoldás…