Szokatlanul eseménydús nap volt a mai, hiszen két bejelentés is jutott csütörtökre a Formula-1-ben. A fontosabb a Red Bullhoz fűződik: kevesebb mint egy nappal azután, hogy Sergio Perez közölte, elhagyja a csapatot, meg is nevezték utódját Liam Lawson személyében.
Ezért választotta Lawsont a Red Bull
Több nyilatkozatot hoztunk a bejelentéshez kapcsolódóan, a legérdekesebb közülük talán Christian Horneré, aki arról beszélt, miért az új-zélandira esett a választás Yuki Tsunoda ellenében. Szavai itt olvashatók.
„A kvalifikációs tempója nagyon szoros volt Yukival, és azt kell feltételeznünk, hogy Liam potenciálja, mivel még csak 11 nagydíjon vett részt, csak jobb és erősebb lesz” – mondta Horner. „Igazi mentális rugalmasságról és keménységről tett tanúbizonyságot. A mérnökök élvezték a vele való közös munkát az idei futamok során. Jó a munkamorálja is.”
Lawson beszélt annak körülményeiről, hogyan tudta meg a hírt Hornertől: „Volt egy meeting, Christian pedig rendes volt és küldött egy üzenetet, hogy készülj, a megbeszélés jól alakult. Azután felhívott, és lényegében egy klasszikus egysorossal közölte a hírt: ’Üdvözöllek a Red Bull Racingnél!’ Nagyon izgalmas volt ezt hallani a telefonban” – mesélte a csapat új versenyzője. Részletek.
Nem hisz a vezetési stílusban Liam Lawson: szerinte egy profi versenyző dolga alkalmazkodni az adott autóhoz. Hosszú jövőt akar az F1-ben, és nem gondolja, hogy azonnal hibátlannak kell lennie a Red Bullban. Ezeket mondta még a 22 éves versenyző.
A Red Bull csapatfőnöke Sergio Perez távozásának körülményeiről beszélt, valamint azt is megerősítette, hogy volt teljesítményt érintő záradék a mexikói versenyző szerződésében. Részletek.
Mikor dőlt el Perez távozása, miről szóltak az utolsó egyeztetések, miért nem kaphatta meg a helyét Yuki Tsunoda és mit jelent ez a történet Mexikó F1-es szerepére és a Red Bull egészére nézve? Perez távozásával foglalkoztunk a Formula Podcastben:
Tartalékpilótaként tér vissza a Mercedeshez Bottas
Újra a Mercedes F1-es pilótája lesz Valtteri Bottas – a csillagosok mai bejelentése értelmében a finn visszatér Brackley-be, hogy a harmadik számú versenyző szerepét töltse be George Russell és Andrea Kimi Antonelli mögött. A Saubertől távozó Bottas így három év után ölti magára újra a Mercedes uniformisát.
„Boldog vagyok, hogy végre válaszolhatok arra a kérdésre, amelyet az elmúlt hónapban feltettem. Hazatérni a Mercedes családba, mint harmadik pilóta 2025-re, ez a következő lépés, és nem is lehetnék elégedettebb. Szeretném megköszönni Totónak, a brackley-i csapatnak és mindenkinek a háromágú csillagnál, hogy tárt karokkal fogadtak vissza” – mondta a bejelentés kapcsán Bottas.
Zhou nem indul másik szériában jövőre
Guanyu Zhou, a Stake alakulatától távozni kényszerülő kínai versenyző továbbra is erősen hisz abban, hogy a jövőben még lehetőséget kaphat az F1-ben, emiatt nem is gondolkodik más szériákban való induláson.
„Úgy döntöttem, hogy a következő évben nem indulok más szériában” – jelentette ki Zhou. „Úgy érzem, hogy több ajtó is megnyílhat előttem a következő szezon során, valamint az azt követő évben is. Amennyiben lehetőség adódik, én itt leszek, és teljes mértékben készen fogok állni – ez nagyon fontos számomra.”
Fred Vasseur szerint a Ferrarinak nem kell lemásolnia a Mercedes munkamódszereit ahhoz, hogy a legtöbbet hozza ki Lewis Hamiltonból. A Maranellóban januárban munkába álló klasszisról azt mondta a Scuderia csapatfőnöke, hogy meg kell találniuk azt az utat, amivel náluk képes lehet a kiteljesedésre a brit – ami nem feltétlenül ugyanaz, mint ami az eddigi állomáshelyén volt. Ezeket mondta a Ferrari-főnök.
Idén is megkezdjük hagyományos nagy év végi szezonértékelő F1-es sorozatunkat: elsőként a legjobb versenyzőket vettük górcső alá. Az év F1-es pilótáját ebben a cikkben hirdettük ki.
EU-vizsgálat indult a Liberty Media MotoGP-felvásárlása miatt
A korábbi sajtóhírnek megfelelően a december 19-i határidőig elindította vizsgálatát az Európai Unió versenyhivatala a MotoGP kereskedelmi jogtulajdonosában, a Dornában többségi részesedést vásárló Liberty Media ügyében. A májusban bejelentett üzlet értelmében a Formula-1-et is birtokló Liberty 86 %-os tulajdonrész megvásárlásáról egyezett meg a Dornával 3,5 milliárd euró értékben, az adásvétel 2024 végéig zárult volna le.
Az új évre azonban nem lesz a MotoGP a Libertyé, mivel a Motorsport.com beszámolója alapján elindult a kettes fázisú vizsgálat, amely arra vonatkozik, hogy az amerikai médiacég trösztellenes szabályozást sérthetett. A versenyhivatal két pont alapján nem hagyta jóvá a tranzakciót. Az első gyanú szerint a Liberty Media domináns helyzetbe kerülhet az európai piacon a motorsport szegmens tévés jogai tekintetében, amely áremelkedéshez vezethet. A második pont John Malone, a Liberty Media elnökének szerepét vizsgálja, akinek befolyása veszéllyel van a konkurens tévétársaságokra több európai országban, mint Belgium, Hollandia vagy Írország.