Gyakran került szóba, hogy Max Verstappen és a Red Bulltól távozó Sergio Perez teljesítménye közti különbséget a versenyzők eltérő vezetési stílusa okozta: a csapat autói eleve jobban kedveztek Verstappen vezetési technikájának – ennek továbbgondolása, hogy az évközi fejlesztések tudatosan a hollandnak kedveztek, ezért nyílt meg még jobban a szakadék a versenyzők között az együtt töltött szezonok folyamán sűrűn.
Perez utódja, Liam Lawson friss szerződtetése kapcsán interjút adott a PlanetF1.com-nak: ebben egyértelműen utalt rá, nem hisz abban, hogy egy versenyzőbe megváltoztathatatlan vezetési stílus lenne kódolva: mindig az adott autó sajátosságaihoz kell alkalmazkodni. Ez pedig nagyrészt már meg is történt, hiszen Lawson tartalékpilótaként többször vezette az elmúlt évek Red Bulljait, a szimulátorban pedig még többet körözött velük.
„Ami a vezetési stílusokat illeti, nem nagyon tudom, mennyire hiszek olyanban, mint vezetési stílus. Van, amit szeretsz, ha az autó csinál, de ami engem illet, sok időt töltöttem a szóban forgó autó fejlesztésével az elmúlt néhány évben, juniorversenyzőként és tartalékként is, és úgy érzem, elég jól értem, hogyan kell vezetni azt az autót” – mondta az interjúban Lawson.
„Nem hiszek teljes mértékben abban, hogy ’ez a dolog nem illik a vezetési stílusodhoz.’ Szerintem profi versenyzők vagyunk, alkalmazkodnunk kell bármilyen autóhoz, amit vezetünk” – mondta Lawson. Azaz: az új-zélandi fiatal nem tart attól, hogy a Red Bulltól olyan autót kap, amely Verstappen stílusának kedvez, és csak a holland tud vele boldogulni.
Hosszú jövőt akar az F1-ben
„Határozottan hiszem, hogy senki sem tökéletes, versenyzőként én sem vagyok tökéletes. Mindig van, amiből tanulni fogok. Önkritikusnak nevezném magam, olyan dolgok kapcsán, amikben fejlődhetek” – beszélt versenyzői hitvallásáról Lawson. Ennek megfelelően 2025-re sem úgy gondol, hogy azonnal hibátlan teljesítményt kell nyújtania: tanulni akar az új közegben.
„Ha nem végzek jó munkát, akkor nagyon pontosan elmagyarázzák, mit csinálhatnék jobban. Ezért vagyok itt, hogy tanuljak is. Számomra ez még az eleje, és hosszú jövőt akarok a Formula-1-ben. Számomra fontosak ezek a párbeszédek, és hogy tisztában legyek azzal, miben fejlődhetek. Szerencsére hosszú időn keresztül ott volt Helmut (Marko), aki nyomást helyezett rám és kritizált. Ez segített erősebb karakterré válni, aki meg tud birkózni a Formula-1-gyel.”
Kanyarodjunk vissza Perezre, akivel indítottunk: ha mind a négy évet, nézzük a távozó versenyző Red Bullnál töltött időszakát viszonylag kedvezően is megítélhetjük, de a lezárás egyértelmű kudarc volt. Még kevesebbet tudtak felmutatni elődjei, Alex Albon és Pierre Gasly – akik Lawsonhoz hasonlóan juniorversenyzőként, kevés tapasztalattal kaptak lehetőséget a nagycsapattól.
„Kívülállóként lehet azt mondani, hogy szerintem mit éreztek, de én nem tudom, milyen volt nekik. Azt hiszem, hogy Max ellen realistának kell lenned, tudnod kell, hogy ő most a leggyorsabb ember a rajtrácson, és nem fogod őt fél másodperccel legyőzni. Nem fog megtörténni. Számomra ez inkább arról a lehetőségről szól, hogy a legjobb ellen tanuljak” – beszélt elődjeiről, majd a Verstappen melletti kihívásról.
„Versenyzőként megmérkőzhetek azzal az emberrel, aki négy világbajnoki címet nyert és nagyon tapasztalt, régóta ül abban az autóban. Az autót nem köré fejlesztették, de masszív részt vett ki a fejlesztéséből és nagyon jól érti. Számomra izgalmas ebben a lehetőségben, mint versenyző mellette, hogy tanulhatok tőle és hozzáférhetek a sok adathoz, amit ő hoz.”