Mivel javában tombol a nyári szünet, az F1-es sajtót alapvetően kétfajta anyag dominálja: múltidéző, illetve a jelen helyzetet, az idei erőviszonyokat értékelő nyilatkozatokról, történetekről számolhattunk be ma.
Előbbi kategóriába esik Valtteri Bottas interjúja, aki sok más mellett felidézte a 2019-es szezon elejét is, amikor „Bottas 2.0”-ként visszatérve megpróbálta felvenni a versenyt Lewis Hamiltonnal, s bár ez csak rövid ideig sikerült, a szezonnyitón aratott fölényes győzelmét követően elküldte kritikusait melegebb éghajlatra – a jelenleg állást (pontosabban ülést) kereső finn ezeket a napokat idézte fel.
Egy Bottasnál jóval kevésbé sikeres pilóta is megmártózott az emlékezés tengerében: Karun Chandhok a 2010-ben a Hispania színeiben eltöltött fél szezonról mesélt, valamint arról, hogy milyen különös történetek tudnak megesni az emberrel egy igazi hamisítatlan kiscsapatnál – képzeljük csak el, milyen lehet, amikor ketten ugyanabba az autóba akartok beszállni, és mindkettőtök neve rajta van…
Ami pedig a jelenlegi formát és erőviszonyokat illeti, aligha meglepő, hogy ma is írhattunk a Red Bull második számú autójáról, melyet Yuki Tsunoda elmondása szerint mindenfajta aggodalom nélkül foglalna el, míg a jelenleg benne ülő Sergio Perezről a korábbi Haas-főnök, Günther Steiner nyilatkozott úgy, hogy szenvedése mentális eredetű lehet.
Ha már a Red Bullnál tartunk, a csapat vezető mérnöke, Paul Monaghan úgy nyilatkozott, hogy nem találják az okát annak, miért estek vissza a korábbi teljesítményükhöz képest – nem úgy tűnik, mintha bármi rosszul csinálnának, de az eredmények mást mondanak. Az energiaitalosokhoz hasonlóan a Ferrarinál sem rózsás a helyzet a fejlesztéseket illetően, az ő részükről Charles Leclerc beszélt arról, mi csúszott félre az ígéretes szezonkezdés után.
Leclerc-ről az egykori F1-es pilóta, Marc Surer úgy nyilatkozott, hogy kétségtelenül meglévő nagyszerű sebessége egyáltalán nincs meggyőződve róla, hogy ő volt a helyes választás a Ferrari számára Lewis Hamilton mellé – Zak Brown McLaren-vezér pedig szintén egy pilótafelállásról beszélt, egészen pontosan a sajátjáról, amely egyelőre kiválóan működik két első számú pilótával. Csak az a kérdés, hogy meddig…
Még két hír mára: Nico Hülkenberg arról beszélt, milyen felelősséget jelent számára az Audi történetének elsőként szerződtetett pilótájának lenni, a Salzburgring első embere pedig arról beszélt, hogy idővel akár az F1-et is fogadhatják a pályán. És ha már új helyszínek: szavazásunkon arról kérdeztük a véleményeteket, érdemes lenne-e F1-es futamot rendezni Afrikában?