A remek kezdés után Barcelonában félrement a Ferrari 2024-es fejlesztése, és bár Monacóban Charles Leclerc még futamot tudott nyerni, de azóta sokszor inkább csak a negyedik erő szerepe jutott az olasz társaságnak.
Leclerc maga egyértelműen a spanyolországi csomaggal megérkező pattogásra fogja a visszaesést: mint mondta, azóta csak szenvedtek és keresték a megfelelő irányít, a megoldásokat, mert a gyors részeken folyamatosan pattogott, és bizonytalanná vált az autó.
„Spanyolországban jött el a fordulópont, amikor hoztunk egy fejlesztést az autóra, amellyel kapcsolatban a számok, ahogy azt mindig is mondtam, rendben voltak. Azonban olyan mértékű pattogást eredményezett, hogy azzal azóta is szenvedünk. A magam részéről nagyon agresszív beállításokat is kipróbáltam az utóbbi futamokon, hogy megoldást találjak erre” – mondta Leclerc az Autosportnak.
„Én mindig az utolsó századmásodperceket célzom, és szerintem ez a megfelelő, kifizetődő hozzáállás, ha minden úgy megy, ahogy mennie kell. Azonban amint van például egy pattogó autó, akkor azzal már nem lehet ennyire a határokat feszegetni, mert váratlan, kiszámíthatatlan dolgokat csinál, és több ráhagyással kell vezetni. Ami nem az én hozzáállásom, és mindig jobban ráfizetek, amikor ilyenek történnek” – ismerte el a monacói.
„De szerintem mostanában nem ez volt a fő probléma, inkább az, hogy extrém beállításokkal próbáltunk megérteni dolgokat, főleg emiatt maradt el a kívánttól a teljesítményünk. Főleg a pattogás az ok, emiatt vált kiegyensúlyozatlanná az autó, ezzel szenvedtünk” – magyarázta a pilóta.
„Tavaly is hasonló volt a folyamat, két olyan versenyre emlékszem, az egyik Zandvoort volt, amikor azt mondtuk, hogy jó, ez nem a mi hétvégénk lesz, de próbáljuk meg a lehető legtöbbet tanulni, hogy javuljunk utána. Most is erről van szó, csak a negatívum az, hogy idén három-négy hétvégét is buktunk ezzel. De hiszem, hogy ezzel jobban megértettük azt, hogy mi történik, és biztos vagyok benne, hogy sokat tanultunk.”