DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 18. szerda
Hírösszefoglaló

2025-ös Mercedes, stílust váltó Wolff, toppilóta Hülkenberg – hétfői F1-es hírek

A jövő évi autó a W15 továbbfejlesztése lesz, a Drive to Survive-nál is nagyobb sikerre számít a filmtől Domenicali, exkluzív interjú Toto Wolff-fal.

Hétfőn kezdetét vette az F1-es nyári szünet utolsó nagydíj nélküli hete – kétségtelen, hogy nem ez a szezon hírekben leggazdagabb szakasza, de azért jutott némi finomság a történésekre éhezőknek.

Az idei autóre épít, de változtat 2025-ben a Mercedes: Andrew Shovlin szerint a legtöbben a 2024-es verziót fogják továbbfejleszteni, és 2025-re már nem kezdenek teljesen új projektbe, de ők még nem hoztak végleges döntést. Részletek.

Komoly kommunikációs hiányosság jellemzi az Alpine-t, mióta Esteban Ocon ott versenyez, a mérnöki stáb nem ad visszajelzést a pilótáknak, a problémák pedig visszatérnek a következő F1-es szezonban.

„Minden versenyző, aki megjárta ezt a csapatot, visszajelzést adott. Normál esetben van egy kör, a versenyzők információt adnak a csapatnak, onnan pedig műszaki visszajelzést kapnak, vagy azt, hogy igazatok van, foglalkoznunk kell ezzel a problémával, vagy hogy nem, ezért és ezért nem lehetséges. Itt viszont ez teljesen hiányzott” – jellemezte a rendszerszintű problémát Ocon: szavai itt találhatók meg.



A Red Bull részéről Pierre Waché beszélt arról, miért nehéz segíteni Sergio Perezen: A fejlesztések nagyon trükkössé váltak manapság az F1-ben, és nem feltétlenül az a jó, ha papíron gyors egy autó. A szimulátorban nem derül ki minden. Bővebben.

A mexikói kritikusainak száma eggyel nőtt: a McLaren juniorpilótája, az F2-es bajnoki címért küzdő (és Audi-üléssel szóba hozott) Gabriele Bortoleto beszélt: arra számít, hogy év végén Perez kiesik a mezőnyből.

Hülkenberg az F1 egyik toppilótája, futamokat nyerhet az Audival csapatfőnöke szerint. Leendő világbajnoknak azért nem nevezne egy dobogó nélküli versenyzőt, ezt leszámítva azonban csak szuperlatívuszokban beszél a németről Ayao Komatsu. Ezeket mondta a csapatfőnök.

 

Az egykori F1-es világbajnok Damon Hill Verstappen és Ricciardo jó kapcsolatából kiindulva úgy vélekedik, az ausztrál lenne az ideális választás a Red Bull számára. Ha pedig Yuki Tsunoda lenne, hívná az Aston Martint.

Miért nehezebb előzni 2024-ben? James Vowles szerint nem a turbulens levegő a legfontosabb tényező: a Williams csapatfőnöke más okot lát a háttérben.

Oliver Bearmant a legnagyobb gyengeségéről kérdezték, melyre így felelt a 19 éves versenyző: „Minden területet nem lehet felismerni csupán egy edzés alatt, de általánosságban elmondható, hogy az időmérős tempóm a gyengeségeim közé tartozik.”

Stefano Domenicali szerint az F1 címmel érkező Brad Pitt-film a Drive To Survive sikerét is túl fogja szárnyalni. „Úgy vélem, ha a Netflix sikere nagy volt, akkor a mozifilmé – éppen Magyarországon beszéltünk az üzleti és promóciós tervről – óriási lesz. Olyan magasságot fogunk elérni, amely most nincs jelen” – jósolta a Motorsport.com-nak az F1 elnök-vezérigazgatója.

Exkluzív interjú Toto Wolff-fal

Megviselte a 2021-et követő sikertelen időszak, ám egy rejtélyes személy elvesztésének fuvallata gyakorlatilag mindent megváltoztatott körülötte. Toto Wolff beszélt a Formula.hu-nak. Részlet az interjúból:

„2023 végén volt egy pillanat, amikor a nyomás miatt kis híján elveszítettem egy nagyon fontos személyt a stábomból, valakit, akit személy szerint nagyon tisztelek és nagyra értékelek. Ő akkor azt mondta nekem, ’figyelj, folytathatod így, ahogyan csinálod, de ezt a nyomást én már nem bírom tovább’. Azt gondoltam, hogy álljunk csak meg egy pillanatra. Nem akarom elveszíteni ezt a személyt, szóval folytathatom úgy, ahogyan menedzserként és vállalkozóként egész életemben csináltam, vagy meg kell változnom. Ez igazi sokk volt és sok mindent megváltoztatott bennem. Szerencsére nagyon pozitív visszajelzéseket kaptam a csapat tagjaitól, hogy miután az első néhány futam rosszul alakult, nem fokoztam a rájuk nehezedő nyomást, ahogyan azt korábban helyesnek gondoltam. Niki és én nagyon hasonlóak voltunk ebben. Abban hittünk, hogy nyomás, nyomás és nyomás, de ez itt most egész egyszerűen nem működött. Úgyhogy épp az ellenkezőjét csináltam, sokkal inkább támogatóan kezdtem fellépni” – mondta a menedzserként követett irányvonal változásáról Wolff.

Vizsgálják az F1-et, nagydíjat rendezhetnek Ruandában, lezárult a Horner-ügy, dr. Helmut Marko belerondított a Sainz–Vowles házasságba és szerinte Sergio Perez a Red Bull legjobb opciója: heti hírösszefoglaló a hétfő esti Pitwallban.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: