DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 16. hétfő
F1

Red Bull: Ezért nehéz segíteni Perezen

A fejlesztések nagyon trükkössé váltak manapság az F1-ben, és nem feltétlenül az a jó, ha papíron gyors egy autó. A szimulátorban nem derül ki minden.

Úgy szeretné továbbfejleszteni 2024-es F1-es autóját a Red Bull, hogy az mindkét versenyzője számára vezethetőbbé váljon – erről beszélt Pierre Waché, az energiaitalosok technikai igazgatója.

Főleg Sergio Perez szenvedése kapcsán merült fel az, hogy hogyan segíthetne neki a csapat abban, hogy úrrá legyen a gondokon, de a szakember igazán egyértelmű választ nem tudott erre adni.

„A válasz egyik fele lehet az, hogy az autónkat egyre nehezebb vezetni, igen. A leggyorsabb autót akarjuk elérni, de úgy, hogy az használható legyen mindkét versenyzőnk számára” – mondta Waché az Autosportnak adott interjújában.

SI202407050259_hires_jpeg_24bit_rgb_resize_1



„Így működik ez a szabályrendszer, más csapatoknál is látjuk, a Mercedesnél évekig jelentett gondot az autó egyensúlya, és az idei év elején a McLaren is ezzel küszködött. Nagyon nehéz jó egyensúlyt elérni ezekkel az autókkal, mert ha egy bizonyos területen növeled a leszorítóerőt egy fejlesztéssel, de nem tudott hozzáigazítani a többi részét, akkor nem tudott kihasználni a fejlesztés jelentette előnyöket” – magyarázta a szakember azt, hogy minden fejlesztéssel, módosítással kicsit változik az autó egyensúlya, kicsit másképp viselkedik, és nehéz igazán köridőre váltani azt, ami a szimulátorban gyorsabb volt.

„A fő probléma az, hogy bár próbálunk mindent reprodukálni a szimulátorban, de mindent nem tudunk tökéletesen szimulálni, és nem tudjuk azt modellezni, hogy minden körülmények között mit csinál az autó. A gumikkal való interakciót is elég szimulálni, és ezeken a területeken egyértelműen javulnunk kell” – tette hozzá.

„Ha úgy tesszük gyorsabbá az autót, hogy azt Checo használni tudja, akkor mindkét versenyzőnk ki tudja belőle hozni a maximumot. Vannak ugye preferenciák, eltérő vezetési stílusok, de ezekre nem az autó fejlesztésével, hanem a beállításokkal reagálunk.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: