Bombaformában mehetett el nyári szünetre a Mercedes, hiszen az utolsó négy nagydíjból hármat is Toto Wolff csapata nyert meg, Belgiumban kis híján kettős győzelmet aratott, és a tempó terén is kezdi utolérni az élen állókat – Spában már megvolt a szükséges szint, ahogy például Silverstone-ban is.
Az új érában most először tűnik úgy, hogy jó irányba halad a gárda, és hogy versenyképes az autó – ennek ellenére Andrew Shovlin vezető pályamérnök szerint még nem biztos, hogy ezzel az alappal vágnak neki az éra utolsó, 2025-ös szezonjának.
„Még nem hoztuk meg a döntéseinket arról, hogy marad-e ugyanez a karosszéria, vagy hogy marad-e ugyanez a sebességváltó” – fogalmazott Belgiumban Shovlin.
„A realitás az, hogy valószínűleg mindent nem változtathatunk meg. Most olyan szakaszban járunk, amikor mindenki próbálja ezeket felmérni, és a költségsapka alatti legjobb megtérülést kikalkulálni” – tette hozzá, majd rámutatott: ha marad is az autó alapja, akkor sem fognak teljes egészében 2026-ra koncentrálni.
„Én azt gondolom, hogy a mi autónk, és a legtöbb riválisunk autója is egy továbbfejlesztett verziója lesz az ideinek. Ugyanakkor lesznek jelentős változtatások, de az egész szerkezetet, a felépítését nem lehet kicserélni, mert az rengeteg szélcsatorna-időbe kerülne, amit nem lehet behozni. Éppen ezért nem gondolom, hogy ez lenne az irány.”