A nap főszereplője kétségtelenül Esteban Ocon és az Alpine volt. A francia a kora esti órákban posztolt az X-en arról, hogy elszomorítja a sok bántás, amit a monacói baleset óta kap.
„Sok mindent mondtak a Monacói Nagydíjat követő visszhang során. Miközben sok támogató üzenetet kaptam, mélyen elszomorít a személyiségemre, vezetésemre, valamint karrieremre vonatkozó bántó és negatív fogadtatás, amelyben online volt részem” – írta a francia versenyző.
„Alig várom, hogy Montrealban versenyezzek, a lelkes kanadai közönség előtt. Várom az izgalmas lehetőségeket, melyeket a jövő tartogat számomra. Esteban” – reagált arra a teóriára is, miszerint a baleset miatt feldühödött Alpine-vezetés már a következő hétvégére lecseréli.
A Formula Plusz rovatban elevenítettük fel, hogy Ocon nem a legjobb csapatjátékos: F1-es karrierje hemzseg a házon belüli balhéktól és incidensektől. A Force Indiánál és az Alpine-nál is többször ütközött csapattársaival – a cikk itt található.
Ugyancsak az Alpine-nal kapcsolatos hír: újabb vezető szakember távozik a csapattól. Rob White, az operatív igazgató húsz éve dolgozott a velük, ott volt Fernando Alonso vb-címeinél, nyolc éve volt az eddigi pozíciójában. Részletek.
Nem szétlövés volt Antonelli és Schumacher silverstone-i tesztje
Jövő héten Barcelonában újra a W13-ba ül az olasz és a német. Egyúttal a Mercedes közleményben cáfolta, hogy a silverstone-i körözésen eldőlt volna a 17 éves tehetség jövője.
„Legutóbbi, korábbi autóval zajló silverstone-i tesztünket Mick, Kimi és George részvételével helytelenül ’szétlövésnek’ minősítették, pedig ez sem szándéka, sem eredménye nem volt a körözésnek. Fontos megérteni, hogy mindhárom versenyző eltérő programot teljesített eltérő napokon, eltérő pálya- és időjárási körülmények mellett” – áll a közleményben, melyet a Formula.hu is megkapott.
Külön keveréket fejleszt a Pirelli az utcai pályákra. A skála leglágyabb keveréke is túl kemény Monacóban – a megoldás a gumiszállító szerint a C6 lesz, amelyet a Ferrari a Paul Ricard-on már tesztelt is.
Így állnak az F1-es csapaton belüli párharcok a 2024-es szezon harmadánál: Egyoldalú tarolás a Red Bullnál, a Mercedesnél és a Visa RB-nél, meglepően kiegyenlített küzdelem az Aston Martinnál.
Első F1-es tesztlehetőségét kapta az Aston Martin akadémistája
A fiatal versenyzők programjához év elején csatlakozó Jak Crawford először vezethet Formula-1-es versenygépet: az AMR22-t tesztelheti jövő szerdán a Red Bull Ringen. A Formula-2 tabelláján 11. helyen álló, Bahreinben dobogót szerző amerikai korábban a Red Bull juniorprogramjába tartozott négy éven keresztül.
Nem lett hirtelen rossz autó a Red Bull – Horner
„Szerintem a McLaren tett egy nagy lépést, a Ferrari lépése kisebb volt. Szóval nézzük meg a következő két-három futamot, most ugrunk bele igazán a bajnokságba. Lássuk Montrealt, Barcelonát, Ausztriát, Silverstone-t, a következő néhány pályát, hogy ott hogyan alakulnak a dolgok” – mondta Christian Horner: nyilatkozata itt olvasható el.
A riválisok közeledéséről beszélt Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója is: nemes egyszerűséggel azt mondja, jól másolnak, főleg a McLaren.
Fred Vasseur pedig ebben a vonatkozásban a bajnokságban kialakult helyzetről beszélt – a Ferrari konstruktőri ponthátránya hirtelen 56-ról csupán 24 pontra olvadt:
„Először is: én sosem mondtam azt, hogy a Red Bull már bajnok lett. Nem mondtam ilyet hat verseny után, de ma sem fogom azt mondani, hogy ez lesz a vége. „Még mindig van 17 vagy 16 futamunk hátra, nem tudom pontosan. Lehet vagy 500 pontot szerezni a végéig, ami azt jelenti, semmi sem dőlt el egyik irányba sem. Biztos vagyok benne, hogy a Red Bull és Max sem tekintette magát egy ponton sem már bajnoknak” – nyilatkozta Vasseur.
MotoGP: Bagnaia az élen Mugellóban, meglepetésmásodik a Yamaha
Alig néhány nappal a barcelonai futamot követően már az Olasz Nagydíj pénteki edzésnapján gurultak pályára a MotoGP-sek Mugellóban. A tét nélküli délelőtti gyakorláson Maverick Vinales volt a leggyorsabb az Apriliával, megelőzve a yamahás Fabio Quartararót és a Pramac Ducatit erősítő Franco Morbidellit, de a lényeg persze a délutáni egyórás tréning volt, amelyen eldőlt, kik kvalifikálják magukat automatikusan az időmérő második szakaszába.
A nap leggyorsabbja végül Francesco Bagnaia lett, aki 1:44,938-as időt motorozott a Ducatival – igaz, a világbajnokot vizsgálni fogják Alex Marquez feltartása miatt. A nap meglepetését Alex Rins szállította, aki másodikként zárt a Yamahával: szemlátomást jobban muzsikálnak egyelőre a néhány hete Mugellóban tesztelő hangvillások, Quartararo is csak két századdal maradt le a top 10-ről. Eredmények itt találhatók.