DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
Hírösszefoglaló

Verstappen pole, magyar példa – mai hírek

Max Verstappen pályafutása 39. rajtelsőségét szerezte az Emilia-romagnai Nagydíj időmérő edzésén, Stefano Domenicali pedig példaként beszélt a Hungaroringről – hozzuk a mai nap híreit.

A reggeli órákban még a pénteki napra tekintettünk vissza, amikor Lewis Hamilton és Max Verstappen régre nyúló rivalizálása egy apró fejezettel bővült: a második szabadedzésen a Villeneuve-kanyarban hűtőkörén lassan haladó Mercedest nagy tempóval érte utol a Red Bull. Nem történt komoly akadályozás, Hamilton kézjelzéssel bocsánatot kért, Verstappenben azonban nyomot hagyott az incidens, a leintés után a Mercedes mellé húzódott és egy indulatos kézlegyintéssel nyomatékosította ellenérzéseit.

„Jesszus. Én levezető körön voltam. Úgy gondoltam, tiszta mögöttem a pálya, de hirtelen megjelent a nyakamon. Végső soron az én hibám volt. Próbáltam bocsánatot kérni, de túl frusztrált volt” – nyilatkozta a stáboknak Hamilton.

Formula Plusz rovatunkban a Ferrari imolai fejlesztéseit boncolgattuk, mely ide kattintva érhető el.



A nap legfontosabb magyar vonatkozású hírében arról írtunk, hogy Stefano Domenicali, az F1 vezérigazgatója példaként beszélt a magyar F1-es pályán jelenleg is zajló, átfogó felújítási munkálatokról: „A Hungaroringen végzett munka azt bizonyítja, hogy az F1 jelentette vibrálás által olyan helyszíneken is magasabbra kerül a léc, ahol az elmúlt években nem fejlődtek az egyes létesítmények.”

Természetesen valamennyi Imolában zajló F1-es pályaeseményről beszámoltunk, a harmadik szabadedzés legfontosabb eseményei ide, a kvalifikáció összefoglalója pedig ide kattintva olvasható.

Verstappen a kvalifikációt követően többek között Ayrton Sennáról is beszélt: „Nagyon különleges alkalom ez, mivel 30 éve történt, hogy életét vesztette ezen a pályán” – nyilatkozta az időmérőt követően Verstappen. „Nagyon örülök, hogy pole-t sikerült szereznem ezen a pályán és ezzel emlékezek rá. Hihetetlen Formula-1-es versenyző volt, különösen időmérős körök tekintetében. Nagyszerű nap ez számomra és a csapat számára, nagyon-nagyon boldog vagyok.”

A második rajtkockát megszerző Piastri így reagált arra a kérdésre, hogy harcolhat-e majd holnap a győzelemért: „Szerintem igen. Régebben azt mondtuk volna, hogy nem, de az utóbbi teljesítményeink alapján azt mondanám, hogy igen. Megnézzük, mit tehetünk majd, de az biztos, hogy egész hétvégén megvolt a tempónk. Maxot és a Red Bullt sosem lehet leírni, ahogy most is láthattuk, de az önbizalom megvan. Nem ezen a pályán a legegyszerűbb előzni, de az önbizalmunk tényleg megvan, hogy valami jót alkossunk.”

Nos, Piastri a nyilatkozata pillanatában még nem gondolta, hogy vasárnap végül csak az ötödik helyről vághat majd neki a futamnak, miután az ausztrál versenyző három rajthelyes büntetést kapott Kevin Magnussen Q1-es feltartása miatt.

A harmadik helyen záró, de Piastri büntetése miatt az első sorból induló Lando Norris így válaszolt ugyanezen kérdésre: „Még nem szoktam hozzá az érzéshez, de egyre közelebb kerülünk. Az is egy remek eredmény számunkra, hogy a Ferrari előtt végeztünk. Szoros versenyre számítok holnap, nézni is izgalmas lesz – hát még az autón belülről!”

Piastri büntetésével a harmadik helyet megöröklő Charles Leclerc nem hezitált kijelenteni: győzne holnap. „Nem lesz egyszerű versenyünk, de a győzelemre kell menni, és meglátjuk, hogy mire leszünk képesek” – mondta a monacói.

Nem sikerült jól az időmérő Sergio Perez számára, aki a 11. pozícióból várhatja majd a piros lámpák kialvását az Emilia-romagnai Nagydíjon vasárnap, miután a Q2-ben utolsóként körön lévőként nem tudta megelőzni a tizedik helyen álló Daniel Ricciardót. A mexikói úgy látja, hogy nem csupán a második szakaszban volt problémája szombaton: „Előre tudtunk lépni, főleg ma délelőtt, és ez a versenytempóra is igaz” – kezdte értékelését a Formula.hu jelenlétében Perez. „Elég sokat játszottunk az autóval a hétvége során. Sajnos az első köröm a Q1-ben nem volt ideális, és emiatt nem voltunk biztonságban. Így fel kellett tennünk még egy szett új gumit, és ezzel használt gumikon kellett mennem az utolsó körömet.”

Szintén nem lehet elégedett Fernando Alonso, aki visszatérése óta talán a leggyengébb versenyhétvégéjét teljesíti: „Ez egy olyan nap, amikor minden rosszul sikerült, kezdve a harmadik szabadedzéssel és a nagy balesettel” – összegezte a nap eseményeit a médiának Alonso az imolai időmérő után. „A szerelők jó munkát végeztek, mindennel elkészültek a Q1-re. Ott viszont különböző események kombinációja játszott szerepet.”

Parc Fermé rovatunkban arról írtunk ma, hogy a Red Bullnál már nagyon figyelnek arra mit láthat meg Adrian Newey, valamint a Valtteri Bottas és James Vowles között zajló negyedórás megbeszélésről is hírt adtunk.

Az F1-en túl írtunk az F2-ben és F3-ben zajló eseményekről is: mindkét kategóriában rendkívüli izgalmakat hozott a sprintverseny, mely az F2 és az F3 esetén is az utolsó körben dőlt el.

Ami az Imolán kívüli történéseket illeti: kijelölték az idei Le Mans-i 24 óráson a Grand Marshal szerepét betöltő expilótát: a tavaly Tom Kristensen által viselt cím idén a háromszoros győztes, jelenleg a Toyota Gazoo Racing Europe alelnöki pozícióját betöltő Kazuki Nakajimát illeti meg. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: