DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 21. csütörtök
F2/F3

F2, F3: Az utolsó kör döntött a sprinteken

Az F2-es és az F3-as sprintverseny is az utolsó körben dőlt el Imolában. Az F1-es ülésre hajtó Bearman és Antonelli csak az ötödik és tizenegyedik helyen végzett.

Kiváló versenyt teljesített a Formula-3-ban a mexikói Noel León: a fordított rajtrács második helyéről a startnál élre állt, innentől pedig minden helyzetet kiválóan kezelt – a 18 kör alatt nem kevesebb, mint négy biztonsági autós fázist követő újraindításnál kellett őriznie a vezetést.

Miközben a riválisok sorra hibáztak és ütköztek, León kézben tartotta a versenyt, annak ellenére, hogy F3-as szinten eddig ismeretlen volt számára az élmezőnybeli harc, hiszen előző két hétvégéjén még pontot sem szerzett. A VSC a futam végén azonban végül kifogott rajta: ezúttal Oliver Goethe kapta el jobban az újraindítást, két körrel a célegyenes előtt szinte kikerülte a lassan reagáló Van Amersfoort autót, és ő szelte át elsőként a célvonalat.



Goethét azonban egy korábbi újraindítás miatt öt másodperccel büntették, így mégis León állt a dobogó legfelső fokán. Ám a mexikói futamán is fogást talált a versenyirányítás: az egyik újraindítás során cikázott, ezért a leintést követően a stewardoknál volt jelenése.

A bajnokságot egálban vezető Luke Browning és Leonardo Fornaroli is nulláztak a sprinten, a kettes pontegyenlőség így hármas pontegyenlőséggé alakult – hozzájuk hasonlóan már Gabriele Mininek is 37 pontja van.

Colapinto nyert az F2-ben

Ami az F2-t illeti, a királykategória előszobájaként is gyakran emlegetett kategóriában Amaury Cordeel és Franco Colapinto kezdték meg az első sorból a szombati sprintversenyt, míg az F1-es üléshez jelen állás szerint legközelebb álló Antonelli és Bearman a hatodik és a nyolcadik helyről várták a piros lámpák kialvását.

Nem volt zökkenőmentes a rajt, a Tamburello kanyarban több versenyző is egymásnak ütközött, aminek következményeképp pályára küldték a biztonsági autót.

A versenyzés a hatodik körben folytatódott, mely Paul Aron vezetésével indult újra. Cordeel nem sokkal az újraindítást követően hibázott, így Colapinto feljött a harmadik helyre. Cordeel-t a verseny utolsó szakaszában Zane Maloney is megelőzte, így a belga versenyző újabb pozíciót veszített.

A verseny végén Franco Colapinto rendkívüli tempóban közeledett az élen álló Aronhoz, az argentín-olasz versenyző pedig az utolsó körben meg is előzte Paul Aront. Colapinto innen már nem adott esélyt másnak, és megnyerte pályafutása első F2-es sprintversenyét. Colapinto és Aron mellett Maloney fért be az első háromba. Bearman az ötödik, míg Antonelli csak a tizenegyedik helyen végzett.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: