Lewis Hamilton és Max Verstappen régre nyúló rivalizálása egy apró fejezettel bővült az Emilia-romagnai Nagydíjon: a második szabadedzésen a Villeneuve-kanyarban hűtőkörén lassan haladó Mercedest nagy tempóval érte utol a Red Bull. Nem történt komoly akadályozás, Hamilton kézjelzéssel bocsánatot kért, Verstappenben azonban nyomot hagyott az incidens, a leintés után a Mercedes mellé húzódott és egy indulatos kézlegyintéssel nyomatékosította ellenérzéseit.
A riporterek mindkét versenyzőt megkérdezték az esetről. Hamilton elismerte, hibázott, de mivel nem történt komoly feltartás, úgy véli, bocsánatkérésének elegendőnek kellett volna lennie.
„Jesszus. Én levezető körön voltam. Úgy gondoltam, tiszta mögöttem a pálya, de hirtelen megjelent a nyakamon. Végső soron az én hibám volt. Próbáltam bocsánatot kérni, de túl frusztrált volt” – nyilatkozta a stáboknak Hamilton.
„Nem ez az első alkalom” – mondta cinikusan Verstappen a penben: még ekkor, a médiához érve is maradt benne tüske. „Természetesen próbál az ember nyugodt maradni, de megint csak megtörtént. Másrészt nem nagyon akarok róla beszélni, mert nem a mi problémánk. Ma túlzottan le voltunk maradva, ezt kell megoldanunk.”
Működnek a fejlesztések, közelebb került a Mercedes
A Red Bullhoz és a pénteken leggyorsabb Ferrarihoz hasonlóan a W15 is számottevő fejlesztési csomagot kapott az első európai helyszínen: a padlólemezen és szegélyén dolgozott sokat a csapat Brackley-ben, új, kétfedelű övszárnyat alakítottak ki, formáltak az első fékcsatornán, a hátsó szárny felső hegyén pedig kisebb pályaspecifikus módosítás történt.
A szabadedzések alapján – George Russell második lett az első imolai tréningen, Lewis Hamilton negyedik a másodikon – az átalakítások működnek:
„Jó kezdése volt a hétvégének, úgy tűnik, sokkal közelebb vagyunk, de majd meglátjuk, hogyan alakul a holnapi nap” – összegzett Hamilton. „Hálás vagyok a gyárban mindenkinek a kemény munkáért annak érdekében, hogy megérkezzenek ezek a fejlesztések. Érezzük, hogyan javult az autó és a pályán mutatott teljesítmény.”
Russell is kiemelte, a gyárban végzett feszített munkának köszönhető, hogy a csomag már Imolára elkészüljön: „A csapat nagyon keményen dolgozott, hogy az alkatrészek hamarabb megérkezzenek, mint normál esetben történne. Nagyszerű ezt látni, motiváló a csapaton belül. Mindenki hajt. Bár pár kemény futam áll mögöttünk, valamennyien javulni szeretnék.”
„Amikor egy sport nem engedi a tesztelést, gyakorlást, akkor nem próbálhatunk ki újdonságokat az autón. Ez az egyetlen sport a világon, ahol csupán 60 percnyi gyakorlás lehetséges a verseny előtt” – beszélt arról, hogy az előző két nagydíjhétvége sprintformátuma korlátozta a csapat lehetőségeit. Örül, hogy ezúttal normál hétvége következik: „Szerencsére most hétvégén három óra edzésidőnk lesz. Ez sem túl sok, de egyértelműen jókor jön mindenki számára.”
„Az érzet nagyszerű volt pénteken, szombaton pedig kiderül, hol állunk az erősorrendben. Szorosnak tűnik, egy ilyen rövid, 1:16-os körön nyilván aprók lesznek a különbségek” – folytatta Russell, aki azt is kijelentette, hogy szerinte Imolában ismét a Miamit megnyerő McLaren a favorit.