DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. június 2. vasárnap
F1

„A szerelők nem ezt érdemelték” – Alonso az utolsó helyen

Semmissé vált az Aston Martin csapatbravúrja – a kétszeres világbajnok szerint Imolában Szingapúrnál is nehezebb előzni, a pontszerzésről már most letett.

Értékes edzésidőt bukott Fernando Alonso, amikor egy rá nem jellemző hibát követően összetörte az AMR24-et az utolsó tréningen – az autó bal hátsó szeglete sérült, a csapat szerelői fokozott tempóban kezdtek javításba, hogy az időmérőre helyrehozzák az Aston Martint.

A bravúr sikerült a Q1 első perceiben, Alonso pályára gurulhatott. A kétszeres világbajnok azonban nem tudott a kieső pozíciókról elmozdulni, a Tamburellóban egy újabb elmért féktávot követően keresztülment a kavicságyon. Az utolsó pillanatokat a bokszban ülte végig – nem elég, hogy kiesett, az utolsó helyen végzett.

„Ez egy olyan nap, amikor minden rosszul sikerült, kezdve a harmadik szabadedzéssel és a nagy balesettel” – összegezte a nap eseményeit a médiának Alonso az imolai időmérő után. „A szerelők jó munkát végeztek, mindennel elkészültek a Q1-re. Ott viszont különböző események kombinációja játszott szerepet.”



„Teletankoltuk az autót a teljes szakaszra, hogy legyen elég köröm és gyakorolhassunk bokszkiállásokat is. Az elején nehéz autóval teljesítettem egy köridőt, utána viszont könnyű autóval, új gumin egy ismeretlen probléma miatt bokszba hívtak. Fájdalmas volt, háromszor-négyszer meg is kérdeztem, biztosan bokszba akartok-e hívni. Sajnálom a szerelőket, a munkájuk után ennél többet érdemeltek, de ez egy olyan nap volt, amikor minden rosszul sikerül.”

„A modern autók trükkösek és sokkal inkább a határon vannak magas leszorítóerő mellett. Eközben Imola elég hepehupás, mondhatjuk, hogy kissé elavult pálya az ilyen széles, nagy autók számára” – fejtegette, hogy talán az a hétvégén látott sok vezetői hiba oka, hogy az F1-es autók kinőtték a régimódi, szűk Enzo e Dino Ferrari versenypályát.

A bokszutcai rajt sem kizárt

Alonso úgy véli, versenye már megpecsételődött Imolában, ami előzés szempontjából Monaco után a legnehezebb pálya. Taktikai okokból elképzelhető az is, hogy az utolsó rajtkocka helyett a bokszutcából indul.

„Meglátjuk. Imola az egyik legrosszabb helyszín, ahol hátulról indulhatsz. Ez a második legnehezebb előzés szempontjából, még Szingapúrban is könnyebb előzni. Nem vagyok vele egyelőre tisztában, pontosan milyen probléma miatt kellett kiállni az autóval. De a bokszutcai rajtnak előnyei is vannak, láttuk az F2-es rajtbalesetet, az ilyet el kell kerülnünk. Az alkatrészek mennyisége véges, ezért ez is egy opció. A pontszerzés valószínűtlen holnapra” – fejtegette Alonso.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: