Esti összefoglalónkat kezdjük a mostanában rendre a figyelem fókuszába kerülő Andrea Kimi Antonellivel, akinek gyors debütálását az ún. „Verstappen-szabály” akadályozhatja meg – tudniillik a háromszoros világbajnok korai bemutatkozása nyomán szigorítottak az F1-es debütálás feltételein. A „névadó” úgy érzi, felesleges ilyen módon meggátolni egy egyébként egyértelműen tehetséges fiatal versenyző megérkezését a királykategóriába.
Verstappen tehát a Verstappen-szabályról, két korábbi F1-es pilóta pedig magáról Verstappenről beszélt. A Williamsnél egykor együtt versenyző Juan Pablo Montoya és Ralf Schumacher abban egyetértettek, hogy 2025-re nem lenne érdemes eligazolnia a hollandnak sehova, míg utóbbi ezen kívül azt hangsúlyozta, hogy szerinte mindenhol tárt kapuk fogadnák Verstappent, előbbi pedig arra mutatott rá, hogy 2026-ban sem hiszi, hogy hátrányba kerülne a Red Bull.
Ez utóbbit hangsúlyozta a Ford globális motorsport-igazgatója is, aki határozottan állást foglalt azt illetően, hogy nincsenek lemaradva a fejlesztésekkel, sőt a tervezettnél nagyobb mértékben tudják segíteni a Red Bullnál zajló munkát. Az energiaitalos csapat fölényéről beszélt George Russell is, csak épp más megközelítésben: a brit pilóta szerint a Red Bull dominanciája annak bizonyítéka, hogy nem érte el célját a költségsapka és a sikerességi alapú fejlesztési korlátozás.
Azt még nem tudni, Verstappen átigazol-e, és ha igen, mikor, az viszont már bizonyos, hogy Nico Hülkenberg a szezon végén elhagyja a Haast az Audi kedvéért. A német pilóta elmondta, hogy a Haas új csapatfőnöke, Ayao Komatsu mindent megtett azért, hogy a csapatnál tartsa őt, de a sportszakmai érvek az Audi mellett szóltak. Csapattársáról, Kevin Magnussenről szintén szó esett ma, miután Helmut Marko véleménycikkében felvetette, hogy a Miamiban bemutatott produkciójához hasonló megmozdulásokkal szemben szigorúbban is fel lehetne lépni.
Egy másik távozó, Lewis Hamilton arról beszélt a sajtónak, hogy szó nincs arról, hogy boldogtalansága miatt távozna a Mercedestől, és kifejezetten élvezi, hogy jelenleg az a feladata, hogy feltüzelje a csapatot, míg honfitársa, a Miamiban első győzelmét megszerző Lando Norris kifejtette, hogy továbbra sem finomít majd az önmagával kapcsolatos, illetve magával szembeni kommunikációján.
Az F1-et magunk mögött hagyva szólnunk kell a furcsa véget érő tegnapi WEC-futam utózöngéiről: az FIA ismertette, miért döntöttek úgy, hogy „ráhúznak” 104 percet a spái hatórásra – amely döntést a Ferrari sikertelenül próbált megóvni. Volt ma Formula–E is, a berlini hétvége második felvonása Antonio Felix da Costa győzelmét hozta, a Mercedes-junior Frederik Vesti pedig a sorozat nagy értékére mutatott rá: ha nem jutsz be az F1-be, itt is világbajnoki címet szerezhetsz.
Szenzációs versenyt hozott a MotoGP Francia Nagydíja, melyen Jorge Martin ismét győzött, Marc Marquez pedig ismét második lett a 13. rajthelyről indulva, s ezúttal Pecco Bagnaia is értékes pontokat tudott szerezni. Akárcsak a WRC résztvevői közül rögtön hárman, hiszen az új pontrendszer értelmében a második helyezett Tanak 26, a győztes Ogier 25, a harmadikként befutó bajnoki éllovas Neuville pedig 24 ponttal gazdagodott Portugáliában.