Bár a költségvetési sapka mellett különböző fejlesztési korlátozások is életbe léptek az elmúlt években, a Red Bull fölényének lefaragása csak nagyon lassú ütemben sikerül a riválisoknak, ha egyáltalán sikerül.
Ennek kapcsán a kérdés legalábbis joggal merül fel, hogy érdemes-e további korlátozásokat szabni a különösen sikeres csapatokat illetően, s ezen kezdett morfondírozni a Mercedes versenyzője, George Russell is, aki a következőképp fogalmazta meg a dilemmát:
„Úgy gondolom, hogy a változások, amelyeket a szabályokban látunk a költségplafon és a szélcsatornában töltött idő tekintetében, közelebb hozzák egymáshoz a mezőnyt, de kell-e ennél agresszívebbnek lennie?” – idézi a brit „politikust” a RacingNews365.
„Nem tudom, hiszen jelen pillanatban senki sem éri utol a Red Bullt ezekkel a dolgokkal sem, de nekünk csak magunkra kell koncentrálnunk, és továbbra is a lehető legjobb munkát kell végeznünk. Meg kell próbálnunk feljebb lépni a sorrendben, ugyanakkor reálisan kell látnunk, hogy a Red Bull messze mindenki előtt jár, és lehet, hogy csak 2026-ban lesz igazi kihívójuk a bajnoki címért.”
Russell arra is rámutatott, hogy a domináns időszakok megtörésére, vagy kialakulásuk megakadályozására szolgáló esetleges változtatások nem kizárólag a Red Bull ellen szólnak, hiszen az elmúlt évtizedekben kevés kivételtől eltekintve egymást érték a domináns korszakok.
„Mindannyian azért vagyunk itt, hogy nyerjünk” – mondta csapatáról Russell. „Ugyanez a helyzet a Ferrarinál és a McLarennél is, és ugyanez volt a Red Bull esetében is a Mercedes dominanciájának korszakában. Sajnos ilyen a Formula–1.”
„Mindig dominanciát látunk” – folytatta Russell. „Ha megnézzük a 30 évvel ezelőtti időszakot, akkor a Williams dominált, majd a McLaren dominált, aztán a Ferrari, aztán a Red Bull, majd a Mercedes.”