A szerdai nap legfontosabb Formula-1-es bejelentését a Ferrari szállította, a minapi pletykáknak megfelelően ugyanis megerősítették, hogy „történelmi” többéves névadó szponzori szerződést kötöttek a HP technológiai óriáscéggel, így mostantól Scuderia Ferrari HP a vörösök hivatalos F1-es csapatneve – részletek ide kattintva.
A Ferrari a jövő hétvégi Miami Nagydíj előtt prezentálja majd az új megállapodásnak megfelelő megújult festését, rögtön egy csak az első amerikai hétvégére szánt egyedi dizájnnal, amelyben a kék szín is szerepet kap majd: a pontos árnyalatot a versenyzők ruháján már láthattuk is – erről itt mutattunk képet.
A pilótapiac is természetesen beszédtémát szolgáltatott ma is. Sajtóhírek szerint például az Audi továbbra is időt ad Carlos Sainznak: állítólag gigaajánlatot kapott a spanyol az F1-be 2026-ban megérkező német gyártótól, de a csapat tudja, hogy várnia kell, mert Sainznak lehetnek még jobb opciói is. Erről itt írtunk bővebben, miközben Sainz menedzsere is nyilatkozott arról, hogy több vasat is a tűzbe tartanak, de nem várható a közeljövőben bejelentés a részükről.
Eközben Helmut Marko szerint Sergio Perez hároméves hosszabbítást akart volna kiharcolni a Red Bullnál, ám a csapat F1-es tanácsadója elzárkózik ettől – igaz, továbbra is a mexikóit tartja az első számú opciójuknak 2025-re. Perez apja pedig konkrétan úgy fogalmazott, hogy a fia a legkeresettebb F1-es versenyző jelenleg.
„Nem kötelező F1-es pilótának lenni” – fogalmazott a bővülő versenynaptár miatt panaszkodó versenyzőknek igencsak cinikus választ adó Formula-1-es vezérigazgató, Stefano Domenicali, aki szerint épp a 24 futamos szezon az optimális, és akinek nem tetszik, annak nem kötelező itt versenyeznie.
Mike Krack, az Aston Martin csapatfőnöke úgy érzi, a felügyelők túl keményen bánnak Fernando Alonsóval és Lance Stroll-lal az incidensek megítélésekor, és frusztrálják a büntetésekkal kapcsolatos következetlenségek – a nyilatkozata itt olvasható.
Valtteri Bottas támogatja a tervezett pontrendszer-változtatást, Kevin Magnussen még radikálisabb módosítást is pártolna, Esteban Ocon szerint viszont ez csak „sebtapasz a nagy vágott sebre”, a fő problémát nem oldja meg – itt gyűjtöttük össze több F1-es pilóta véleményét a potenciális új szisztémáról.
F1-gyel kapcsolatos nyilatkozatot adott a jelenleg a snooker-vb-n szereplő hétszeres világbajnok, Ronnie O’Sullivan, aki szerint autóversenyzőnek is tehetséges lett volna és akár Lewis Hamiltonnal is felvette volna a versenyt – a „Rakéta” szavai itt olvashatók.
Ami pedig az F1-en kívüli történéseket illeti: a legfontosabb hír az volt, hogy csaknem másfél hónap elteltével kizárták a győztes Josef Newgardent és a dobogós Scott McLaughlint az IndyCar St. Petersburg-i évadnyitójáról, mivel nem megengedett módon használták a Push-to-Pass rendszert. Ezzel a McLarent erősítő Pato O’Ward örökölte a győzelmet és egyúttal a bajnoki tabella is a feje tetejére állt – bővebben itt.
Az IndyCar egyébként az előttünk álló hétvégén is versenyezni fog, ahogy a MotoGP, a Formula-E, a DTM és a NASCAR is: ide kattintva található április utolsó napjainak menetrendje a közvetítésekkel együtt.