DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 30. csütörtök
F1

Túl kemények a stewardok az Aston-pilótákkal?

Így érzi Mike Krack, az Aston Martin F1-es csapatfőnöke, akit frusztrál a büntetéseknél tapasztalható következetlenség.

Az Aston Martin mindkét versenyzőjét szankcionálták a Formula-1-es Kínai Nagydíj hétvégéjén. Fernando Alonso a sprinten történt Carlos Sainz-féle kontakt miatt részesült tíz másodperces időbüntetésben – aminek a kiállása miatt nem volt jelentősége – és három büntetőpontban, míg Lance Stroll Daniel Ricciardóba ment bele hátulról a vasárnapi versenyen a biztonsági autós újraindításnál.

f1-alonso-sanghaj-aston



Mindezek kapcsán Mike Krack, az Aston F1-es csapatfőnöke úgy érzi, idén is meglehetősen következetlenek a felügyelők, előcitálva Alonso ausztráliai büntetését, valamint azt, hogy a bahreini évadnyitón viszont Nico Hülkenberg megúszta, hogy a start után koccant Stroll-lal:

„Kaptunk büntetést a sprinten, kaptunk Melbourne-ben, kaptunk most Lance-szal. Legutóbb Melbourne-ben az elöl haladó autó kapott büntetést anélkül, hogy történt volna kontakt. Ezúttal viszont a hátul érkező. Lance-t viszont kiforgatták az első körben Bahreinben, utána keresztül kellett vágnia a mezőnyön, mégsem kapott büntetést, aki az ütközést okozta.”

„Úgyhogy nem vagyunk túl következetesek, ez az érzésem. Frusztráló. Másrészt viszont mindenki ember, mindenki igyekszik a legjobbját nyújtani. A legjobb recept, ha tiéd a leggyorsabb autó, aztán ellógsz. Maxnak nincsenek is ilyen büntetései. Úgyhogy rajtunk áll, hogy ezt megcsináljuk.”

f1-krack-aston-1

Amikor az Autorsport konkrétan rákérdezett Kracknél, hogy a fentiek alapján úgy érzi-e, hogy a stewardok keményebben bánnak Alonsóval és Stroll-lal a rossz hírnevük miatt, így reagált az Aston-főnök: „Érdekes, hogy ezt kérdezitek, mert úgy tűnik, nektek is ez az érzésetek. Úgy gondolom, év elején általánosságban volt egy beszélgetés a vezetési normákról és a szigorúbb büntetésekről.”

„De akciót akarunk a sprinteken, nem? És volt akció! Szerintem nagyszerű versenyzés volt, még ha pórul is jártunk. Aztán újra órákat töltöttünk a stewardoknál… olyankor úgy érzed, ez nem igazságos. Talán alszunk rá kettőt, és másképp fogjuk látni.”

„De aztán a futamon megint volt egy incidens, ahol egy autót leszorítottak a 6-os kanyarban, és mégsem volt szankció. Vagy ott volt a két Ferrarik, akik szintén leszorították egymást – nem volt büntetés. De Fernandónál? Egyből tíz másodperc…”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: