DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
Hírösszefoglaló

Verstappen nyert, Marko marad – szombati F1-es hírek

Egy cikkbe gyűjtöttünk minden fontos információt, amit a Szaúd-arábiai Nagydíj napjáról tudni érdemes: mi történt a futamon, előtte és utána?

Max Verstappen újabb sima győzelmét hozta szombat este a 2024-es Formula-1-es szezon második versenye, a Szaúd-arábiai Nagydíj: a holland csak a Lance Stroll korai balesete miatt beküldött biztonsági autós fázis miatt veszítette el néhány kör erejéig a vezetést. A Red Bull Sergio Perez büntetése ellenére kettős győzelmet aratott, a dobogót pedig ismét egy Ferrari tette teljessé, ezúttal Charles Leclerc-rel – részletes beszámoló és végeredmény itt olvasható.

Ami a dobogósokat illeti: Verstappen csak a safety car miatt elnyújtott kemény gumis etapot érezte hosszúnak; Perez úgy érzi, eljön majd az ő idejük, viszont nagyobb bokszutcát javasol a büntetése után; Leclerc pedig mindenekelőtt ideiglenes csapattársa, Oliver Bearman beugróként nyújtott produkcióját méltatta.

f1-dzsidda-podium



S ha már Bearman: a 18 éves brit a remek hetedik helyen ért célba Dzsiddában. A verseny után beszélt a futam mellett arról is, hogy reméli, a Haasnál megnyílnak majd ajtók előtte a mostani teljesítményt látva. A Ferrari csapatvezetője, Frederic Vasseur viszont nem tagadta, hogy eleinte voltak benne kétségek, amikor felhívták az F2-es akadémistájukat a vakbélműtét miatt hiányzó Carlos Sainz helyettesítésére.

A McLarennél Oscar Piastri úgy érzi, a negyedik hely volt a maximum, amit kihozhattak a szombati futamból, míg a nyolcadik helyen befutó Lando Norris arról beszélt, hogy néha túlságosan is biztonságra mennek.

Fernando Alonso elégedett azzal, hogy sikerült maga mögött tartania egy-egy McLarent és Ferrarit, valamint mindkét Mercedest a szaúdi futamon, szerinte ez a legtöbb, amit kívánhatnak jelenleg az Aston Martinnál.

f1-hamilton-mercedes-dzsidda-1

Lewis Hamilton ugyanakkor frusztráltan nyilatkozott a kilencedik hely után: szerinte a Mercedes három éve ugyanabban a pozícióban tart, és az eddiginél is nagyobb változtatásokra lenne szükségük – jóllehet, a többségtől eltérő stratégiát viszont védelmébe vette a hétszeres világbajnok.

 

Mi történt a futam előtt?

A nap korábbi szakaszának hírein is érdemes végigszaladni. Az egyik az, hogy sajtóértesülések szerint a Mercedestől a Ferrarihoz igazol Jerome d'Ambrosio. A korábbi F1-es pilóta Susie Wolff-fal közösen volt csapatfőnök a Formula-E-ben, majd tavaly csatlakozott a Mercedes F1-es istállójához, ahol azonnal bekerült a vezetőség köreibe, fontos szerepe volt Toto Wolff mellett, gyakorlatilag a jobbkezeként dolgozott. Még az év során helyettes csapatfőnökké vált, két hétvégén is ő irányította az istállót Wolff távollétében, és a legtöbben azt várták, hogy hamarosan át is veszi az osztrák helyét a napi ügyek intézésében. Ehelyett távozik Brackley-ből, és Lewis Hamiltont követve Maranellóban folytatja, bár azt még nem tudni, hogy mikortól, és hogy milyen pozícióban.

Másrészt a Daily Mail újabb interjút közölt Jos Verstappennel, aki megerősítette múlt heti, nagy port kavaró szavait, melyek szerint a Red Bullnak kifejezetten rosszat tesz, hogy Christian Horner marad a csapatfőnök. Az idősebb Verstappen azt is elmondta, hogy együttérez az ügyet kirobbantó hölggyel, és várja a folytatást, mindenesetre fenntartja, hogy a problémákat Horner okozza, szerinte ezért káros a maradása. De úgy véli, hogy mivel a thai többségi tulajdonos támogatja a csapatfőnököt, így maradni fog a szezon végéig.

f1-verstappen-marko-horner-redbull-dzsidda

A sztorihoz hozzákapcsolódik a Marko-ügy, hiszen pénteken az időmérő előtt robbant az a hír, hogy a Red Bull felfüggesztheti dr. Helmut Markót már a következő napokban. Erre azonnal reagált Max Verstappen, aki elmondta, hogy ő nem tudja elképzelni a csapatot Marko nélkül, és egy második interjúban ezt tovább erősítve egyértelmű utalást tett arra, hogy ha így elbánnak az osztrákkal, akkor tényleg távozhat az energiaitalosoktól. Erre kötött rá egy kapott kérdés után Toto Wolff, aki azt mondta, hogy nagyon tiszteli Markót, és maximum leigazolja ő a Mercedeshez...

Aztán nem sokkal a futam előtt jött a hír, hogy Marko marad: az osztrák maga beszélt arról a Sky Sportsnak, hogy a Red Bull vezérigazgatójával, Oliver Mintzlaff-fal történt egyeztetés során arra jutottak, hogy bárki is szeretné őt a csapaton kívül látni, nincs jogi alapja, úgyhogy ideje békét teremteni házon belül, és közös erővel dolgozni Max Verstappen negyedik világbajnoki címéért. Részletek ezen a linken!

Christian Horner csapatvezető a futam után a fejleményekre reagálva tagadta, hogy a csapaton belüli hatalmi harc állna az elmúlt hetek történései mögött. Verstappen pedig arról beszélt, hogy reméli, ezentúl mindenki tényleg egy irányba húz majd a csapatnál.

Jelentkezett a kórházból Carlos Sainz: a Ferrari spanyol pilótája átesett a vakbélműtéten, amely után közölte, hogy sokkal jobban érzi magát, és mindenkinek köszöni a támogatást.

 

Martin-győzelem a MotoGP-sprinten, büntetés az F1 Academyben

A MotoGP katari pole-pozícióját Jorge Martin szerezte meg a Pramac Ducatival egy parádés körrel az Apriliát hajtó Aleix Espargaró, valamint a másik ducatis, Enea Bastianini előtt. A  világbajnoki címvédő Francesco Bagnaia az ötödik, az első ducatis időmérőjét teljesítő Marc Marquez a hatodik rajthelyet szerezte meg.

motogp-martin-pramac-katar-sprint

A sprintfutamon aztán nem is lehetett megfogni Martint, aki rajt-cél győzelmet aratott, így övé lett az új szezon első sikere. Mögötte Brad Binder (KTM) és Aleix Espargaró (Aprilia) ért még oda a dobogóra, a címvédő Bagnaia negyedik helyen zárt, Marquez egy ötödik hellyel debütált a Gresininél, míg az újonc Pedro Acosta egy nyolcadikkal a csúcskategóriában.

Az F2-esek főfutamán Enzo Fittipaldi tudta pályafutása első ilyen jellegű győzelmét behúzni, míg a harmadik hely a befutónál dőlt el. A részletekről itt számoltunk be!

Az F1 Academy második versenyén pedig utólag változott a győztes kiléte, ugyanis Doriane Pin hiába ért célba ismét elsőként, nem észlelte a kockás zászlót, így egy újabb kör megtétele után kétszer intették le őt, amiért utólag húsz másodperces büntetést kapott a Mercedes támogatottja. Ezzel az Alpine akadémiáját erősítő Abbi Pulling örökölte meg a győzelmet.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: