DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
F1

„Ez a maximum, amit jelenleg kívánhatunk” – Alonso

Egy Ferrarit és egy McLarent is maga mögött tartott a spanyol, aki szerint versenytempóban még hiányzik néhány tized a közvetlen F1-es riválisokkal szemben.

Fernando Alonso a negyedik helyről startolhatott a Formula-1-es Szaúd-arábiai Nagydíjon, de elég hamar rontott egy pozíciót, miután Oscar Piastri megelőzte őt. Viszont az ötödik helyezést később már a biztonsági autós fázis és az utolsó etap során sem veszítette el a spanyol, aki szerint ez volt a legjobb, amit szombaton elérhettek:

f1-alonso-aston



„Az, hogy magunk mögött tartottunk egy Ferrarit és egy McLarent, szerintem a maximum, amit kívánhatunk jelenleg” – nyilatkozta az Aston Martin versenyzője a Formula.hu jelenlétében Dzsiddában. „Ismét láthattuk a versenyen, hogy hiányzik talán két-három tized a McLarenhez és a Mercedeshez képest, és talán kicsit több a Red Bull-lal és a Ferrarival összevetve. Az időmérőn elég szorosnak tűnik a dolog, úgyhogy igen, dolgoznunk kell a versenytempón.”

Alonso nem tagadta, hogy az elején azt gondolta, rosszabb futamuk lesz: „Amikor Oscar megelőzött, aztán George megérkezett mögém és nagyon gyorsnak tűnt a Mercedes, azt gondoltam, hogy oké, ez nagyon nehéz futam lesz. De sikerült egész versenyen magunk mögött tartanunk George-ot, úgyhogy ez jó.”

 

Ezért volt jobb Dzsidda, mint Bahrein

Amikor arról kérdezték a kétszeres F1-es világbajnokot, hogy a pálya karakterisztikájának vagy valami másnak volt köszönhető, hogy jobbnak tűnt az Aston Martin, mint egy hete a bahreini évadnyitón, Alonso elmondta: pénteken bevetettek egy új alkatrészt, ami jobban működött és amitől javult a teljesítmény. De itt nem állhatnak meg, hiszen van pár tizedmásodperces hátrányuk, mindenesetre izgalmas idényre számít a 42 éves pilóta.

f1-alonso-aston-dzsidda-2

Alonso egy ponton a B terv iránt is érdeklődött a rádióban, erről így nyilatkozott a futamot követően: „Láttam, hogy Oscar húzott el, George pedig jelentősen gyorsabb volt, úgyhogy arra gondoltam, hogy még 43 kör van a célig a safety car után… A szabadedzésen normál esetben nyolc-kilenc kört teljesítünk a hosszú etapon, szóval a 42 kör ismeretlen terep volt a gumik élettartama szempontjából. Csak biztosra akartam menni, hogy biztosan egy kiállás-e a stratégia.”

A spanyol számára a bokszban is akadt egy necces pillanat, hiszen Sergio Perez veszélyes kiengedése épp mellette történt, de a veterán versenyző szerint ugyan szoros volt a helyzet, bőven elég volt a mexikói öt másodperces büntetése így, hogy nem akadtak össze és mindketten folytatni tudták a versenyt.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: