Már a szerdán induló bahreini tesztre való hangolódás jegyében telt a kedd a Formula-1-ben: utolsóként a Williams és az Alpine is pályára vitte a 2024-es autóját Szahírban, amiről néhány rövid videót és egy-két fotót is megosztottak a szóban forgó istállók – ezeket itt mutatjuk bővebben.
A McLaren pedig hangolódásképp egy teljes belső kamerás kört is közzétett, Oscar Piastrival a volánnál:
Eközben a csapatok nagy része már ismertette a tesztfelállását: a Red Bullnál Max Verstappen, a Mercedesnél George Russell, a Ferrarinál Charles Leclerc vezetheti először az új autót – itt gyűjtöttük össze az ismert beosztásokat.
A Pirelli pedig közzétette, hogy az egyes csapatok milyen gumikat igényeltek, és bizony találunk érdekességeket: két csapat például egyáltalán nem „rendelt” a két leglágyabb keverékből – a teljes lista itt böngészhető.
A teszt egyik fő kérdése, hogy megmarad-e a Red Bull fölénye annak ellenére is, hogy a Mercedes korábbi megoldásához hasonló oldaldobozzal rukkoltak elő az RB20-ason. Helmut Marko tanácsadó rámutatott: az adatok alapján a Mercedesen is működött volna a koncepció, így ők is bizonytalanok ennek kapcsán.
S ha már Marko: ugyanebben az interjúban természetesen szóba került a Christian Horner csapatfőnök ellen zajló vizsgálat is. „Szerintem a Red Bull nagyon jól reagált, a vizsgálat hosszú idő tartama nem a cég hibája. Arra törekednek, hogy fair legyen a vizsgálat, és ennek megfelelően reagáljanak majd” – magyarázta.
Téma nyilvánvalóan Lewis Hamilton ferraris átigazolása is: Martin Brundle szerint neki is úgy be kell ágyaznia magát a Ferrarinál, ahogy annak idején Michael Schumacher tette. De lesznek nehézségei az új közegben – részletek itt.
Mindeközben a Ferrari-főnök Fred Vasseur szerint nem Hamilton-váró átmeneti évként kezeli a Scuderia a 2024-es évadot, hanem a tavaly megkezdett fejlődés és átalakítás folytatásáról. Azt is elmondta: sosem lesz elégedett a csapatával.
Charles Leclerc pedig épp Vasseurről beszélt: a monacói épp a csapatvezető személye miatt bízik a vörösök projektjében. A monacói azt is elárulta, miért jelentett fordulópontot számukra a tavalyi zandvoorti küszködős versenyhétvége – bővebben ide kattintva.
Pénteken, a bahreini F1-es kollektív teszt utolsó napján jelenik meg a Netflix Formula-1-es dokumentumfilm-sorozatának, a Drive to Survive-nak a hatodik évada, amely a 2023-as idény történéseit dolgozza fel, s amelynek most megérkezett a teljes előzetese:
Ami pedig az F1-en kívüli történéseket illeti: Francesco Bagnaia nem hivatalos körrekordjával zárult a katari MotoGP-teszt második, egyben utolsó napja, megelőzve Enea Bastianinit, Aleix Espargarót és az első ducatis bukását begyűjtő Marc Marquezt, miközben a Hondák és a Yamahák a mezőny végén – beszámoló és eredmények itt.
Az AF Corse leleplezte annak a Ferrari-hypercarnak a festését, amelyet Robert Kubica, Robert Svarcman és Yifei Ye fog vezetni, s amely teljesen sárgába borul a 2024-es WEC-idényre – ide kattintva mutatunk fotót róla.
Végezetül pedig ajánljuk figyelmetekre új ralis műsorunk, a Formula Shakedown friss adását, amelyben Vincze Ferenc többszörös magyar ralibajnok és Gobodics Tamás főszerkesztő beszélt többek között a Rally Hungaryről, a hazai versenynaptárról és a hétvégi Svéd Raliról: