Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Máris elérkezett a téli felkészülési időszak vége a MotoGP-ben: kedden a második és egyben utolsó napját futották a kollektív katari tesztnek. Amelyet Sepanghoz hasonlóan Francesco Bagnaia zárt az élen, méghozzá ezúttal is nem hivatalos körrekorddal: 1:50,952-es ideje nyolc tizedmásodperccel gyorsabb Luca Marini tavalyi pole-pozíciós eredményénél.
A 2024-es Ducati erősségét jól mutatja, hogy a regnáló világbajnokot mögött gyári márkatársa, Enea Bastianini végzett a második helyen 1:51,0-s idővel. A harmadik versenyző, aki GP24-es Desmosedicin ül, a pramacos Jorge Martin a hetedik idővel zárta a gyakorlást (a portimaói privát edzőteszten megsérült Franco Morbidellit továbbra is Michele Pirro helyettesítette, aki a lista végén szerepelt).
A tavalyi specifikációjú Ducatit használó motorosok közül Marc Marquez villant meg a tesztnap vége felé: a nyolcszoros világbajnok a negyedik pozícióba zárkózott fel a Gresinivel – igaz, a hajrában egy esést is begyűjtött, ami az első ducatis bukása volt. A VR46 két olasz motorosa, Fabio di Giannantonio és Marco Bezzecchi is az első tízben a GP23-assal, míg Alex Marquez 13. lett.
A Ducatikkal egyedül az Apriliák tudták felvenni a kesztyűt kedden, ami nem is váratlan, mivel az alacsony tapadású pályák rendre fekszenek nekik, így Katarban jól szoktak muzsikálni. Aleix Espargaro harmadik lett egy esés ellenére is, míg gyári kollégája, Maverick Vinales hatodik időt ért el. Viszont megelőzte a 2023-as motort használó Trackhouse-versenyző, a medencesérüléséből visszatérő Raul Fernandez.
A top 10-be a két olasz gyártó motorosain kívül csak Brad Binder tudott befurakodni, aki a kilencedik helyen a legjobb KTM-es lett. Jack Miller épp csak kiszorult az első tízből, ami pedig a Gas Gas Tech3 színeiben szereplő újoncot, Pedro Acostát illeti: a spanyol 15. lett, ő volt az első, aki már nem fért be az 1:52-es határ alá.
Akik viszont jelentősen lemaradtak, azok a Yamahák és a Hondák: a két japán gyártó hat motorosa közül Fabio Quartararo szerepelt a legelőrébb a végeredménylistán – a 14. pozícióban… Új yamahás csapattársa, Alex Rins a 16. időt motorozta, s csak mögötte következett sorban a négy Honda-versenyző, akik közül Joan Mir amúgy rövidebb napot teljesített, mivel betegséggel küzdött a Repsol tájékoztatása szerint.
A tesztidőszak tehát ezzel véget ért, a MotoGP mezőnyét legközelebb két és fél hét múlva ugyanitt, az idénynyitó Katari Nagydíj edzésein láthatjuk majd újra a pályán.
A katari teszt keddi napjának eredményei:
1. | Francesco Bagnaia | Ducati Lenovo (GP24) | 1:50.952s |
2. | Enea Bastianini | Ducati Lenovo (GP24) | +0.120s |
3. | Aleix Espargaro | Aprilia Racing (RS-GP24) | +0.308s |
4. | Marc Marquez | Gresini Ducati (GP23) | +0.383s |
5. | Raul Fernandez | Trackhouse Aprilia (RS-GP23) | +0.389s |
6. | Maverick Viñales | Aprilia Racing (RS-GP24) | +0.435s |
7. | Jorge Martin | Pramac Ducati (GP24) | +0.514s |
8. | Fabio Di Giannantonio | VR46 Ducati (GP23) | +0.537s |
9. | Brad Binder | Red Bull KTM (RC16) | +0.631s |
10. | Marco Bezzecchi | VR46 Ducati (GP23) | +0.726s |
11. | Jack Miller | Red Bull KTM (RC16) | +0.768s |
12. | Miguel Oliveira | Trackhouse Aprilia (RS-GP24) | +0.884s |
13. | Alex Marquez | Gresini Ducati (GP23) | +0.992s |
14. | Fabio Quartararo | Monster Yamaha (YZR-M1) | +1.013s |
15. | Pedro Acosta | Red Bull GASGAS Tech3 (RC16)* | +1.094s |
16. | Alex Rins | Monster Yamaha (YZR-M1) | +1.151s |
17. | Johann Zarco | LCR Honda (RC213V) | +1.210s |
18. | Takaaki Nakagami | LCR Honda (RC213V) | +1.432s |
19. | Joan Mir | Repsol Honda (RC213V) | +1.505s |
20. | Luca Marini | Repsol Honda (RC213V) | +1.725s |
21. | Augusto Fernandez | Red Bull GASGAS Tech3 (RC16) | +1.818s |
22. | Cal Crutchlow | Yamaha Test Rider (YZR-M1) | +2.060s |
23. | Michele Pirro | Pramac Ducati (GP24) | +2.703s |
24. | Lorenzo Savadori | Trackhouse Aprilia (RS-GP) | +10.448s |