DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

„A Mercedesnél sem működött” – bizonytalan a Red Bull

Helmut Marko elismerte: abba az irányba mentek el az oldaldobozokkal, amely az F1-es riválisnál befuccsolt – a teszten kiderül, náluk beválik-e a megoldás.

Talán a Formula-1-es autóbemutatók legnagyobb meglepetését okozta a Red Bull azzal, hogy az utolsóként leleplezett RB20-as a tavalyi dominancia ellenére is alaposan átszabták az elődhöz képest. Az új modell ráadásul több ponton is a Mercedes megoldásait idézte: egyfelől igaz ez a motorborításnál megjelent „vállra”, de ennél is fontosabb az oldaldoboz kialakítása, amely a rivális alakulat mostanra kukázott zéró sidepod-elképzelését interpretálta.

f1-redbull-rb20-1



Persze egyelőre nincs szó zéró oldaldobozról a Red Bull esetében, viszont a stúdiófotókon nem is igazán látható hűtőnyílások vélhetően a Mercedesnél korábban látott függőleges kialakításúak. Ráadásul a hírek szerint ez még csak a kezdet: a későbbi, hűvösebb versenyekre olyan fejlesztéssel állhat elő a világbajnok gárda, amely még inkább a Mercedes korábbi megoldásának irányába mutat.

A lépésnek érdekes pikantériát ad, hogy az Ezüst Nyilak közel másfél szezonon keresztül képtelenek voltak működésre bírni a koncepciót (amelynek persze csak egyik eleme az oldaldoboz). Helmut Marko, a Red Bull F1-es tanácsadója is felhívta erre a figyelmet, amikor az RB20-as megoldásairól beszélt a Servus TV-nek:

„Ők is meg voltak győződve az oldaldoboz nélküli koncepciójukról az adatok alapján, aztán a gyakorlatban mégsem működött egyáltalán. Meglátjuk most a teszteken, hogy sikerrel tudjuk-e alkalmazni ezt a megoldást, vagy mondjuk inkább úgy, hogy egy hasonló megoldást.”

f1-redbull-rb20-2

„Adrian Newey mindig is a hűtők nélküli autókat preferálta” – tette hozzá a 80 éves szakember. „De persze a motormérnökök ezt nem tudják megtenni, ez logikus. Nem annyira extrém a miénk, de hasonló irányba mentünk el az elképzelést illetően.”

Marko azt is elismerte, hogy Newey korábbi kijelentésével szemben, miszerint lehet, hogy túl konzervatívak voltak a 2024-es F1-es autó fejlesztésénél és tervezésénél, az RB20-as igenis jelentős újításnak tekinthető:

„Több ez, mint egy sima evolúció, egy kisebb forradalmi átalakítás. Ez az alapja annak, amit 2024-ben használni fogunk. A szimulációkat és a szélcsatornát illetően minden remekül működött.”

Az autóbemutatókról, így a Red Bull RB20-asáról a Pitwall hétfői adásában is részletesen beszéltünk:

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: