DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Leclerc Vasseur miatt is hisz a Ferrariban

Nagyon tetszik neki a vörösök F1-es főnökének munkamódszere. A monacói arról is beszélt, miért jelentett fordulópontot a tavalyi zandvoorti hétvége.

Frederic Vasseur 2023 elején került a Ferrari Formula-1-es csapatvezetői posztjára, így néhány év kihagyás után újra együtt dolgozhat Charles Leclerc-rel, akinek annak idején a Saubernél is a főnöke volt. A két fél között pedig köztudottan jó a viszony – a monacói pedig kifejezetten kedveli Vasseur munkamódszerét és elképzeléseit:

f1-leclerc-vasseur-ferrari



„Nyilvánvalóan sok beszélgetést folytattam Freddel” – nyilatkozta annak kapcsán a pilóta, hogy Vasseur szerepet játszott-e a hosszú távú szerződéshosszabbításában a Ferrarival. „Teljes mértékben egyetértek azzal a hosszú és közép távú vízióval, amellyel a csapat számára rendelkezik. Ez egyúttal önbizalmat is adott, hogy higgyek a projektben a jövőre nézve.”

„Anélkül, hogy belemennék összehasonlítgatásokba a múlt és a jelen kapcsán, úgy vélem, az egyik igazán jó dolog Freddel kapcsolatban, hogy nem foglalkozik a kívülről érkező beszéddel a csapat körül. Arra koncentrál, mit kell tenni a csapaton belül. Igen határozottan a lényegre tér, és ez szerintem Fred erőssége. Nagyon szeretem ezt a fajta munkamódszert.”

 

Zandvoort volt a fordulópont

Leclerc arról is beszélt az SF-24-es múlt heti bemutatóján a médiának, hogy a rajta érezhető optimizmus nem teljesen új keletű, hanem épp az egyik mélypontnak tekinthető Holland Nagydíj hétvégéjén tanultakhoz kapcsolódik a Scuderiánál:

f1-ferrari-zandvoort

„Már hat hónapja érzem ezt. Hat hónapja, amikor elkezdtük az idény második felét, az egész csapatot óriási motiváció járta át. Nagyon tisztán emlékszem a pillanatra, amikor a zandvoorti szabadedzéseken a teszteket elvégeztük, és utána mind leültünk és nagyon világos eredményeket láttunk magunk előtt. Ez óriási motivációt adott az alakulatnak, mert úgy éreztük, most már értjük, mik az autó gyenge pontjai, hol kell dolgoznunk, milyen irányba kell haladnunk.”

„Attól a pillanattól kezdve mindenki egyetértett az iránnyal, amerre haladtunk. Minden értelmet nyert. Három-négy futammal később új padlólemezt vittünk Japánba, és egyből előrelépést jelentett. A szélérzékenység szempontjából, de az autó eleje kapcsán is: sokszor beszélek róla, hogy erős elejét akarok az autónak, és az a fejlesztés egy lépés volt előre ebben is.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: