DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 27. péntek
Hírösszefoglaló

SF-24 és Visa-szerzemények – hétfői F1-es hírek

Ferrari-név és Ferrari-teszt, Hamilton mellé visszatér Marc Hynes, a Liberty Mediáé a világ legértékesebb sportbirodalma. Január 29. hírei.

A bemutatójára ugyan még két hetet várnunk kell, de az már eldőlt, hogy az előző évek tradícióit követi a Scuderia az F1-es versenygép névadásában: az SF-23 február 13-án érkező utódja az SF-24 lesz a csapat közleménye alapján.

Néhány apró kulisszatitkot árult el a Scuderia nagykövete, Marc Gené arról, milyenek a visszajelzések a szimulátorban – persze az igazság majd a pályán derül ki. „Tény, hogy tavaly ilyenkor már nem voltunk teljesen meggyőzve az autót illetően az alapján, amit a szimulátorban láttunk, és idén teljesen mások a benyomások” – mondta el az SF24-ről. Bővebben.

 



A Ferrari háromnapos tesztet kezdett meg hétfőn, amellyel a Pirelli fejlesztőmunkájához asszisztál a csapat. A két állandó pilóta, Charles Leclerc és Carlos Sainz egyaránt körözni fog: január 29-én, hétfőn a tavalyi, SF-23 névre hallgató autóval, míg kedden a 2023-as modell mellett az egy évvel korábbi F1-75-ös is előkerül. Emellett pedig lehetőséget kap Oliver Bearman és Arthur Leclerc is, akiket a hétvégén jelentettek be a Ferrari hivatalos F1-es tartalék-, illetve fejlesztőversenyzőjének: utóbbi ma, előbbi szerdán ülhet be a 2022-es versenygép volánja mögé.

A Visánál kötött ki két szabadügynök szakember

Két nagy nevet is megszerzett a Visa Cash App RB műszaki stábja. A korábbi AlphaTauri múlt héten hozta nyilvánosságra új identitását, a most már Visa Cash App RB néven futó alakulat hétfőn egyszerre jelentett be három szerzeményt a műszaki részlegen. Tim Goss a vezető technikai igazgató, Giullaume Cattelani a helyettes technikai igazgató, Alan Permane pedig a versenyigazgató pozíciójába érkezik. A csapat technikai igazgatója Joddy Egginton marad. Mindhárom mérnök személye érdekes – részletek itt találhatók.

Az e heti Pitwallban átbeszéltük az elmúlt hét legfontosabb F1-es híreit, valamint összefoglaltuk a hétvége eseményeit is. Tartsatok velünk a YouTube-on!

 

A The Telegraph információi szerint 2024-re újra Lewis Hamilton csapatához fog tartozni Marc Hynes, aki 2016 és 2020 között öt éven át dolgozott a brit pilótával (ez idő alatt négy világbajnoki címet szereztek). Hynes a Mercedes-versenyző jobbkezének számított az említett időszakban és ő vezette a Project 44 menedzsmentcéget is. 2021 elején aztán elváltak az útjaik, hogy Hynes a „saját projektjeire” koncentrálhasson. Hamilton azóta Penny Thow-val és cégével, a Copperrel dolgozott együtt, többek között az együttműködésük gyümölcse lehet a Brad Pitt nevével fémjelzett, forgatás alatt álló F1-es mozifilm is.

Thow-val és a Copperrel azonban a 2023-as esztendő végén lejárt a menedzsmenti szerződésük – igaz, a The Telegraph szerint néhány projekten így is együtt fognak majd dolgozni. Hynes pedig nem teljesen a korábbi szerepkörébe tér vissza, a lap ugyanis úgy tudja, hogy „kizárólag a versenyzéssel kapcsolatos tevékenységekkel” foglalkozik majd a 39 éves pilóta oldalán.

A világ legnagyobb sportbirodalma

Nem egyes sportcsapatok, hanem a sportbirodalmak értékét vizsgálta a Forbes magazin 25-ös listája: tendencia a világ sportjában, hogy egy-egy vállalat, ritkábban üzletember számos csapat, klub, rendezvény vagy akár egész liga jogtulajdonosa. Ez a helyzet a Liberty Media esetében is, amelynek fő terméke a Formula-1, de a portfólióba tartozik a Drone Racing League, a közösségi médiára szakosodott Overtime Sports, sőt még az IndyCar mezőnyébe tartozó Meyer Shank Racing is – ezekben a Liberty résztulajdonos. A Liberty Mediáé sorban a negyedik évben lett a világ legértékesebb sportbirodalma: részletek a vállalat és a riválisok portfóliójáról itt olvashatók.

 

„Lando világbajnok alapanyag.” A wokingiak F1-es főnöke, Andrea Stella szerint a nyers tehetségével és a folyamatos fejlődésével is a nagy bajnokokat idézi a fiatal brit pilóta: szavai itt olvashatók.

A szóban forgó Lando Norris pedig úgy érzi, a fiatal ausztrál keményebb kihívást jelent, mint két korábbi csapattársa, Sainz és Ricciardo – de ennek csak az előnyeit látja. Részletek.

Mára is jutott MotoGP-bemutató

A Gas Gas Tech3 következett: idén is vörösben pompázik, de Red Bull-logó is került Augusto Fernandez és Pedro Acosta motorjára. A leleplezésről a Motor rovatban számoltunk be.

Nem tett le a közös versenyhétvége gondolatáról az F1 és a MotoGP. Carmelo Ezpeleta, a sorozat kereskedelmi jogait birtokló Dorna elnöke nemrég a Total-Motorsport szaklapnak arról beszélt, hogy az elképzelésen továbbra is gondolkodnak – ezeket mondta a MotoGP-vezér.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: