Azok után, hogy a 2022-ben bevezetett új szabályrendszer első szezonjában a Ferrari egy ideig futamgyőzelmeket szerzett és még a vb-címre is esélyes volt, a 2023-as évad komoly csalódást jelentett Maranellóban: noha Carlos Sainz szingapúri diadala révén ők tudták egyedül megtörni a Red Bull hegemóniáját, összességében visszaesett a produkciójuk, s nagy csatában a világbajnoki ezüstéremről is lecsúsztak a Mercedesszel szemben.
Éppen ezért a Scuderia az ígéretei szerint 2024-re „95 százalékban” átdolgozza az SF-23-ast – igaz, a sajtóhírek arról szólnak, hogy nem kívánják egy az egyben az elmúlt másfél szezont uraló Red Bull koncepcióját másolni.
Arra még várnunk kell bő két hetet, hogy meglássuk az egyelőre Project 676 kódnév alatt futó új versenygépet, de a korábbi F1-es tesztpilóta, jelenleg a Ferrari nagyköveteként tevékenykedő Marc Gené elárult néhány apróságot az eddigi tapasztalatokról:
„Hogy optimisták vagyunk-e? Egyelőre annyit tudunk elmondani, amit a szimulátor mutat és amit a versenyzők éreznek a szimulátorban” – nyilatkozta Gené a Mundo Deportivónak. „Meg kell várnunk, hogy lássuk az autót a pályán, ami február 13-án fog megtörténni, aztán pedig az előszezoni teszten Bahreinben. A pályán látottak azok, amik végső soron eldöntenek mindent.”
„De tény, hogy tavaly ilyenkor már nem voltunk teljesen meggyőzve az autót illetően az alapján, amit a szimulátorban láttunk, és idén teljesen mások a benyomások.”
Túl optimista várakozás lenne a Red Bull elleni vb-harc
Gené az esélyeket latolgatva elismerte: a Red Bull tavalyi fölényét látva optimista lenne azt gondolniuk, hogy fel tudják majd venni velük a versenyt, de abban hisz, hogy szintet léphetnek a 2024-es autóval:
„Nehéz ez, hiszen tavaly komoly különbség volt a Red Bull javára, és azt mondják, az idei autójuk sokkal jobb. Ők a favoritok, ez egyértelmű. Kissé optimista lenne azt mondani, hogy harcolni fogunk velük a világbajnoki címért, de azt igen, hogy tegyünk még egy lépést előre és még kitartóbban küzdjünk ellenük.”