DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 5. vasárnap
Hírösszefoglaló

Ferrari, McLaren, Verstappen – szerdai F1-es hírek

Nem Verstappené lett a díj, Sainz új szerződést akar, Hülkenberg 40 felett is maradna, a Ferrari nem akarja az Andrettit, nyomás Monzán – szerdai F1-es hírek és sztorik.

A nap egyik legérdekesebb híre az olasz pályákat célzó nyomásgyakorlásról szóló nyilatkozat volt: az F1 első embere, Stefano Domenicali határozottan leszögezte, mit vár Monza és Imola kapcsán annak érdekében, hogy a két legendás helyszín megtarthassa helyét a naptárban.

monza-2023-start



Ha már olaszokról van szó, a Ferrarit illetően is több érdekes nyilatkozat látott napvilágot: Carlos Sainz arról beszélt, hogy még a szezonnyitó előtt alá szeretné írni új szerződését a csapattal, míg Frederic Vasseur csapatfőnök kifejtette, minek köszönhette a Scuderia az év második felében tapasztalt előrelépést.

Vasseur másról is véleményt formált, egy meglehetősen furcsa nyilatkozattal próbált érvelni az Andretti érkezése ellen – és ha már a csapatfőnökökről van szó, egy érdekes listát is hoztunk arról, melyik istálló élén mióta regnál az aktuális vezető.

vasseur

A McLaren részéről is érkeztek nyilatkozatok, melyekről beszámolhattunk: Andrea Stella csapatfőnök azt fejtette ki, hogy miért követ el hibákat Lando Norris az időmérőkön, míg a „nagy embert”, Zak Brownt a Red Bull és fiókcsapata közti kapcsolat tölti el aggodalommal.

Max Verstappen idén nem nagyon tapasztalhatta meg, milyen érzés nem nyerni, most viszont mégis ez történt vele: a BBC év sportolója választásán a norvég Erling Haaland elorozta előle a győzelmet – és egy döbbenetes statisztikát is leírhattunk ma a hollandról.

verstappen-abu

További híreink címszavakban: Nico Hülkenberg nem zárja ki, hogy az Audihoz igazol, és 40 felett is versenyez majd; új szabályt vezetnek be az időmérős piros zászlókra a nevelőszériákban; Fernando Alonso szerint 2024-ben kevesebb nehézség sújtja majd az Aston Martint, mint idén; Robert Kubica úgy érzi, a Williamsnél rosszkor volt rossz helyen.

Természetesen ma is folytatódott nagy szezonértékelő sorozatunk, melyben ezúttal az év három legjobb csapatát szavaztuk meg – és nem ez volt az egyetlen cikkünk a Formula+ rovatban, hiszen utazó tudósítónk, az idén is több mint egytucat versenyen részt vevő Mészáros Sándortól is hoztunk egy szezonértékelő írást, egyenesen az Autósport és Formula Magazinból.

Végül ajánljuk olvasóink figyelmébe az ide kattintva elérhető Pitwall című magazinműsorunkat, melyben többek között arról is beszélgettünk, mit lehet tudni az F1 2026-tól érkező új irányvonaláról.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: