A 2023-as F1-es szezont pocsékul kezdte a Ferrari, de a Barcelonában bemutatott fejlesztési csomag után sokat javultak, ősszel Carlos Sainz futamot nyert, mindkét versenyzőjük szerzett pole-pozíciót, dobogót, és a nyári szünetet követően a Scuderia szerezte a második legtöbb pontot a Red Bull mögött.
Erről beszélt Fred Vasseur, a Ferrari csapatfőnöke.
„Jobban megértettük a problémákat, jobban odafigyeltünk minden részletre, és hatékonyabban használtuk az autót a pályán. Az idény elején még túl sokat hibáztunk, és nem hoztuk mindig a legtöbbet az autóból” – idézi Vasseur szavait az Auto Motor und Sport.
„A második félszezonban jóval agresszívebbek voltunk, mertünk meglépni dolgokat, nem féltünk attól, hogy hibázunk. Ez pontosan a Red Bull kultúrája, mindig a határokat feszegetik minden területen, és mi is ezt szeretnénk tenni” – magyarázta a francia.
Vasseur szerint a gumikezelési problémáikat is úgy oldották meg, hogy az átszabott autóval már könnyebb dolguk volt a versenyzőknek, akik így jobban tudtak vigyázni az abroncsokra, mert könnyebb volt vezetni az SF-23-ast, jobb volt az egyensúly, kevesebb volt a váratlan reakció.
„Az idény első felében túl gyakran hiányzott az az egy-két tizedmásodperc, utána viszont a legtöbbször mi voltunk ennyivel gyorsabbak. Eleinte a pilótáinknak még harcolniuk kellett az autóval, ami sokat kivett a gumikból. Aztán ahogy több lett a tapadásunk, úgy lett egyre könnyebb nekik a határon vezetni, ami a gumikat is jobban védi. Nem tudom, hogy a gumikezelésről tanultunk-e többet, szerintem egyszerűen gyorsabbak lettünk, és sok dolog ebből fakadt.”
Vasseur azt is elmondta, hogy 2024-re az autó alkatrészeinek 95%-át kicserélik, úgyhogy jelentős változás következik – erről Pitwall című műsorunkban is beszéltünk: