Az olasz sajtó nemrég arról számolt be, hogy Charles Leclerc-t egy ötéves gigaszerződéssel láncolná magához a Ferrari, csapattársa, Carlos Sainz hozzá hasonlóan 2024 végén lejáró kontraktusát viszont egyes értesülések szerint csak egyetlen évvel hosszabbítanák meg a maranellóiak – a spanyolt egyébként a paddockban terjengő pletykák újra és újra összeboronálják az Audival.
Sainz az egyik személyes szponzora, az Estrella Galicia madridi rendezvényén beszélt a lehetséges hosszabbítás kérdéséről, s mint elmondta: zajik egyfajta párbeszéd a lehetséges ajánlatról, de konkrétumok még nincsenek, spekulálni pedig nem szeretne.
Amit viszont szeretne, az az, hogy a 2024-es szezonnyitón már úgy üljön autóba, hogy elrendeződött a jövője a vörösöknél: „Meg kell állapodnunk, és erre három hónapunk van, méghozzá a világbajnokság első futamáig. Nyilvánvalóan szeretnék hosszabbítani, és szeretném, ha ez több mint egy évet jelentene.”
„Teljes mértékben úgy érzem, hogy Fred és az egész Ferrari-család megbecsül engem, versenyzőként ez a legfőbb prioritás a számodra” – utalt Sainz Fred Vasseur csapatfőnökre, aki a minap úgy nyilatkozott, hogy rövid úton eredményre vezethetnek az egyeztetések.
„Tény, hogy már voltak beszélgetések, ahogy Fred is mondta a minap” – folytatta Sainz. „Lassan szeretném tudni, hogy hol leszek 2025-ben. Nem akarom úgy kezdeni az évet, hogy nem tudom, mi lesz a következő állomáshelyem. Az első számú tervem az, hogy még sok évig a Ferrarinál legyek. Ez nem titok, hiszen nagyon boldog vagyok a csapatnál.” - ez egy olyan csapat, amellyel nagyon boldog vagyok.
Négy tized fejlődés kevés lenne
A szerződéshosszabbítás kérdése mellett Sainz a nagy riválisról, a Red Bullról is beszélt, s mint elmondta, a versenyeken látott lemaradást pusztán behozni még nem lenne elég az energiaitalosok legyőzéséhez:
„Szerintem Maxnak nem kellett minden versenyen 100 százalékot nyújtania, és ez a legijesztőbb a számomra. Ezért mondom azt a csapatnak, hogy nem négy tizedet kell javulnunk, hanem hatot” – fejtette ki Sainz, majd hozzátette:
„Meg kell néznünk, hogy a versenyeken miért hiányzik az a kis lépés. Szombaton azt látjuk, hogy nem vagyunk olyan messze, de később a versenyen körönként három-öt tized a hátrány, ami a verseny végére 30 másodperc lesz.”