Mindkét pénteki szabadedzésen Max Verstappen bizonyult a leggyorsabbnak a Mexikóvárosi Nagydíjon. Az első tréningen, amelyen öt újonc is lehetőséget kapott, Alexander Albon választotta el egymástól a Red Bullokat élen, míg a második gyakorláson, amelyet az elején és a végén is megzavart némi szemerkélő eset, Lando Norris és Charles Leclerc követte a sorban a hollandot. A részletes beszámolók az eredményekkel együtt ITT és ITT olvashatók.
A nap után Verstappen úgy fogalmazott, hogy még nem tökéletes a Red Bull, van mit javítani rajta, de természetesen azért nem is elégedetlen, sőt: igazából jobb is, mint amire számított. Viszont a csúszós pályán nehéz menedzselni a gumikat a hosszabb etapokon, ezen még dolgozniuk kell a beállítások terén. Hozzátette, hogy egy körön megint szoros küzdelemre számít, a versenytempó viszont „más történet.”
Csapattársa, a hazaiak kedvence, Sergio Perez úgy vágott neki a hétvégének, hogy érzése szerint megtalálták a megfelelő beállítási irányt és harcban lesz majd a győzelemért, de az időeredményei ezt még nem igazolták pénteken, a második szabadedzésen csak az ötödik legjobb idővel zárt. Perez a lágy gumikat okolta ezért, szerinte egy körön nem tudták jól megfejteni őket ilyen körülmények között, közbeszólt egy körében a sárga zászló, egy másikban hibázott, úgyhogy nem volt sima napja. Úgy összegzett, hogy még sok mindent kell megérteniük, de a versenytempó terén ő is bizakodik, míg az időmérőn ő is szoros küzdelmet vár.
Lewis Hamilton is úgy érkezett meg Mexikóba, hogy vagy itt, vagy Brazíliában lehet esélye a győzelemre a Mercedesszel, de ebből egyelőre semmi sem látszik, a pénteki napot a hetedik helyen zárta. A brit pilóta csalódottan értékelt, szerinte nagyot fordult a világ, és a magaslaton teljesen másképp viselkedik az autó, nagyon nehéz vezetni, így nem lehet belőle kihozni a maximumot. Abban azért bízik, hogy éjszaka találnak megoldást, és tudnak javítani a beállításokon.
A magaslati levegőre felkészülve a legtöbb csapat módosított hűtőnyílásokkal készült a Mexikóvárosi Nagydíjra. Radikális átalakítás egyik autón sincs, azonban szinte mindegyik istálló változtatott – részletek az F1-es alakulatok mexikói újításairól ide kattintva.
Egy büntetést már ki is osztottak a Mexikóvárosi Nagydíjon: Yuki Tsunoda motorjában több komponenst is kicseréltek, így az AlphaTauri japánja csak a rajtrács végéről startolhat majd vasárnap.
Max Verstappen mellé testőröket fogadott a Red Bull azok után, hogy előző évben kissé zsúfolt volt a paddock, a holland pedig nem túl népszerű jelenleg csapattársa, Sergio Perez szurkolói körében – minderről maga a világbajnok is ejtett pár szót.
Pedig maga Perez úgy nyilatkozott, hogy a Verstappennel való rivalizálást csak a média gerjeszti. A hazai versenyző és annak gyenge formája kapcsán pedig megszólalt Lewis Hamilton is, aki szerint a Red Bull nem segít Pereznek – bővebben itt.
A testőrkérdéshez hozzátartozik az is, hogy több csapat is fogadott biztonsági személyzetet erre a hétvégére, ugyanis csordultig megtelt az F1-es paddock, mozdulni is alig lehet, így a pilóták biztonsága és kényelme érdeében így döntöttek az istállók. Erről Mészáros Sándor, a Formula.hu helyszíni tudósítója számolt be a paddockból: videós bejelentkezése itt megtekinthető!
Természetesen téma volt még az austini dupla kizárás, amelynek kapcsán Hamilton úgy nyilatkozott, hogy tudomása van róla, hogy más autók is szabálytalanok voltak, csak ők épp megúszták, mivel nem ellenőrizték őket. Verstappen szerint legalább a rajtakapott két alakulat másik autóit is vizsgálni kellett volna, Leclerc viszont úgy látja, egyszerűen hibáztak – a főszereplők nyilatkozatai itt olvashatók.
Hamiltonnal értett egyébként a Mercedest irányító Toto Wolff is, aki azonban megjegyezte: bármikor újra bevállalná a diszkvalifikációt, hiszen a győzelemért harcoltak Texasban.
Részben a kizárások miatt ismét erősen kritizálta a sprinthétvégéket Verstappen: semmilyen átalakítás nem győzné meg a formátum létjogosultságáról a háromszoros F1-es világbajnokot, aki inkább megszabadulna az újítástól.
Daniel Ricciardo szerint ő már érett pilóta, nem élet-halál harc neki a vb-cím, de tud futamot nyerni, és más lenne a munkakapcsolata Verstappennel, mint annak idején.
Az Audi megkereste Nico Hülkenberget: mindezt a versenyző maga ismerte el. „Beszélgettünk. Jól ismerem Andreas Seidlt a porschés időszakomból, de természetesen az F1-ben is régóta ismerjük már egymást. Jól kijövünk, ez nem is titok. Voltak beszélgetések, volt érdeklődés, de végül nem lett belőle semmi” – mondta el a Haas versenyzője.